Gå til innhold

JapanPhoto leverer varen.


Anbefalte innlegg

Da måtte man ty til Japan Photo igjen.

Når andre forhandlere stadig vekk må utsette leveransen av nye modeller, da tråkker JP til med parallellimport/gråimport og har varen på lager.

Det er andre gang at JP viser meg at de kan levere. For ett år siden satt man og ventet på Nikkor 18-200VR. I år satt man og ventet på D300.

 

Det må være fortvilende for andre Foto forhandlere å se at JP leverer, mens de selv mister kunder/bestillinger.

 

 

 

NB: Trenger ikke forklaringer vedrørende kjøpslov og reklamasjoner ved kjøp av parallellimport/gråimport varer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da måtte man ty til Japan Photo igjen.

Når andre forhandlere stadig vekk må utsette leveransen av nye modeller, da tråkker JP til med parallellimport/gråimport og har varen på lager.

Det er andre gang at JP viser meg at de kan levere. For ett år siden satt man og ventet på Nikkor 18-200VR. I år satt man og ventet på D300.

 

Det må være fortvilende for andre Foto forhandlere å se at JP leverer, mens de selv mister kunder/bestillinger.

 

 

 

NB: Trenger ikke forklaringer vedrørende kjøpslov og reklamasjoner ved kjøp av parallellimport/gråimport varer.

 

 

hei

 

Tror ikke det kamera var grå import, den var levert av nikon norge,

 

hilsen en som jobber i jp butikk

Lenke til kommentar
Når andre forhandlere stadig vekk må utsette leveransen av nye modeller, da tråkker JP til med parallellimport/gråimport og har varen på lager.

Det er andre gang at JP viser meg at de kan levere. For ett år siden satt man og ventet på Nikkor 18-200VR. I år satt man og ventet på D300.

Vi har hatt D300 på lager i over en uke der jeg jobber. Norsk modell :) Og over tusenlappen BILLIGERE enn Japan Photo!

 

Så Jamm har ikke heelt rett i at det var Japan Photo som var det lureste stedet å henvende seg denne gangen ;)

Endret av Super8
Lenke til kommentar
De har også startet salget av D3, som også mange sliter med å få tak i. Dette også fullverdig norsk produkt fra Nikon Norge.

Jeg har hørt noe helt annet om akkurat det (fra Nikon Norge selv). :) De har hatt D3 helt fra før Nikon Norge i det hele tatt fikk D3 på eget lager.

 

Gråimport kan ha sine fordeler, men det er samtidig en måte å skvise vekk konkurrentene på. De gjør det ikke for å "vise seg" for Nikon. De gjør det for å ta stadig større markedsandeler. Men det er jo klart de ønsker det... that's business.

Lenke til kommentar
Når andre forhandlere stadig vekk må utsette leveransen av nye modeller, da tråkker JP til med parallellimport/gråimport og har varen på lager.

Det er andre gang at JP viser meg at de kan levere. For ett år siden satt man og ventet på Nikkor 18-200VR. I år satt man og ventet på D300.

Vi har hatt D300 på lager i over en uke der jeg jobber. Norsk modell :) Og over tusenlappen BILLIGERE enn Japan Photo!

 

Så Jamm har ikke heelt rett i at det var Japan Photo som var det lureste stedet å henvende seg denne gangen ;)

Hadde bestilt en annen plass først. Men distributøren greide ikke å levere. Måtte krype til korset idag og bestille fra JP for å få kamera før jul. Tok et søk på prisguiden for å se hvem som hadde D300 som lagervare.

 

@ Super8

Jeg er av den oppfattningen at man kjøper fra den lokale forhandleren dersom man har muligheten og butikken er bortimot konkuransedyktig. Skulle gjerne besøkt butikken din, men dessverre er du 200 mil borte.

 

Nikon Norge bør ha en tettere kontakt med produsenten Nikon enn JP har. Når JP greier å få tak i modeller før Nikon Norge, da er det noen i Nikon Norge/Scandinavia/Europa som bør "stå opp litt tidligere." ;)

Lenke til kommentar
Japan Photo har D300 fra Nikon Norge, med fullverdig norsk pakke og norske garantivilkår.

De har også startet salget av D3, som også mange sliter med å få tak i. Dette også fullverdig norsk produkt fra Nikon Norge.

 

Hei emero & Super8 & jamm

 

the D300 is "Norsk utgave", the D3 comes with English manual. I hope it was not a "japanese" who told you that the D3 is Norsk utgave as we have very strict policy to be very open about the origin. We always use an EU-flag in our advertisements and on the web page if we advertise the product.

 

The reason that there`s currently no dealer in Norway who can sell the D3 in Norsk utgave is that Nikon Norge has chosen to give the whole available quantity directly to only two customers: VG and Dagbladet. Other customers who needed only one piece and who have registered to the waiting lists long before these two customers got nothing at all. Also Japan Photo`s waiting customers did not get one single piece. We were of the opinion that this discriminates not only us as a dealer, but especially all the photo enthousiasts who are standing in line waiting and see others surpassing just because they do not work at VG or Dagbladet. We have not accepted that and we will never accept it.

 

@ Super8: It has absolutely nothing to do with "pushing others out of the market". That we would do with volume models and not with "niche" products. We sell appr. 15.000 SLR cameras this year, 10-50 pieces of D3 do not play the slightest role for market share. This is about principles and customer discrimination, not about fighting competition or getting rich on it.

 

The D300 is a very different case. I guess we were just very very lucky that we got many pieces. The Nikon logistic for Scandinavia is a complete mess at the moment. In Sweden it was the same: A small single dealer in Stockholm got 100 (!) pieces on the first day, most other dealers (including Japan Photo Sverige) got nothing at all. It took them half a week to find out what happend, but then it was too late...

 

I hope I could explain the situation a bit ;-)

 

Stephan

 

Stephan Stein

Administrerende direktør

Japan Photo Holding Norge AS

[email protected]

Lenke til kommentar
stusser litt på hvorfor du skriver innlegget ditt på norsk, med tanke på at dette er et norsk forum og det bare har vært norsk poster i dette emnet :p

 

I didn`t write it på Norsk, I wrote it på Engelsk, did you mix it up ? :p

 

Stephan

 

PS: I understand Norwegian very well, just writing is still a hazzle...

Lenke til kommentar
stusser litt på hvorfor du skriver innlegget ditt på norsk, med tanke på at dette er et norsk forum og det bare har vært norsk poster i dette emnet :p

 

I didn`t write it på Norsk, I wrote it på Engelsk, did you mix it up ? :p

 

Stephan

 

PS: I understand Norwegian very well, just writing is still a hazzle...

 

ah, da skjønner jeg :p du fikk til og med svart før jeg fikk retta opp :p

Lenke til kommentar
Da måtte man ty til Japan Photo igjen.

Når andre forhandlere stadig vekk må utsette leveransen av nye modeller, da tråkker JP til med parallellimport/gråimport og har varen på lager.

Det er andre gang at JP viser meg at de kan levere. For ett år siden satt man og ventet på Nikkor 18-200VR. I år satt man og ventet på D300.

 

Det må være fortvilende for andre Foto forhandlere å se at JP leverer, mens de selv mister kunder/bestillinger.

 

 

 

NB: Trenger ikke forklaringer vedrørende kjøpslov og reklamasjoner ved kjøp av parallellimport/gråimport varer.

Jeg er ganske fortvila nå. Har bestilt og betalt for d300 og fått beskjed om at det kommer i dag. Jeg kunne fått det hos japan foto for lengst, men syntes det var fint å spare 1300 kr. men kameraet kommer ikke. Ingen vil fortelle meg hvor mange som har fått før meg, hvor jeg står i ventelista, eller om det tar dager, uker eller måneder før jeg får kameraet.

 

Jeg fikk vite fra japan foto at det kun var de og foto video som skulle få kameraer, men da jeg spurte nikon norge om det, avkreftet de den påstanden og sa at det var mange som skulle få. Nå står jeg her uten kamera og må muligens betale mere for å få kameraet før jul. Kanskje det stemmer som mange sier at en ikke må bestille kamera hos de rimelige leverandørene på nettet, forde de har ikke varene. Hjelper ikke å ha rimelige priser når en ikke har varen. Jeg er først på lista hos bestbuy, men det hjelper ingenting når de ikke får noen kameraer. De har forressten vært veldig behjelpelig, så jeg tviler sterkt på at de har noe med denne forsinkelsen å gjøre.

 

Når jeg snakker med Deres leverandør Skribona eller hva De heter, så stemmer ikke informasjonen jeg fikk fra Bestbuy, og de nekter å gi meg noen opplysninger om hvor i køen jeg står, heller hvor mange kameraer de har fått.

 

Meningen her må være at jeg skal betale for varen, og ikke forsøke å få den rimeligere, da blir det bare kluss.

Lenke til kommentar
Da måtte man ty til Japan Photo igjen.

Når andre forhandlere stadig vekk må utsette leveransen av nye modeller, da tråkker JP til med parallellimport/gråimport og har varen på lager.

Det er andre gang at JP viser meg at de kan levere. For ett år siden satt man og ventet på Nikkor 18-200VR. I år satt man og ventet på D300.

....

Jeg er ganske fortvila nå. Har bestilt og betalt for d300 og fått beskjed om at det kommer i dag. Jeg kunne fått det hos japan foto for lengst, men syntes det var fint å spare 1300 kr. men kameraet kommer ikke. Ingen vil fortelle meg hvor mange som har fått før meg, hvor jeg står i ventelista, eller om det tar dager, uker eller måneder før jeg får kameraet.

 

Jeg fikk vite fra japan foto at det kun var de og foto video som skulle få kameraer, men da jeg spurte nikon norge om det, avkreftet de den påstanden og sa at det var mange som skulle få. Nå står jeg her uten kamera og må muligens betale mere for å få kameraet før jul. Kanskje det stemmer som mange sier at en ikke må bestille kamera hos de rimelige leverandørene på nettet, forde de har ikke varene. Hjelper ikke å ha rimelige priser når en ikke har varen. Jeg er først på lista hos bestbuy, men det hjelper ingenting når de ikke får noen kameraer. De har forressten vært veldig behjelpelig, så jeg tviler sterkt på at de har noe med denne forsinkelsen å gjøre.

 

Når jeg snakker med Deres leverandør Skribona eller hva De heter, så stemmer ikke informasjonen jeg fikk fra Bestbuy, og de nekter å gi meg noen opplysninger om hvor i køen jeg står, heller hvor mange kameraer de har fått.

 

Meningen her må være at jeg skal betale for varen, og ikke forsøke å få den rimeligere, da blir det bare kluss.

Jeg kom i samme situasjonen. Måtte avbestille den første bestillingen, ingen problemer med innebetalt beløp, fikk det refundert umiddelbart.

 

Har nå fått D300 med Express Post fra Japan Photo. Det var til og med en Norsk versjon, selv om det var uten betydning for meg.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet ikke helt hva jeg velger enda om jeg venter litt til, forde jeg har ikke de resterende 2000 kronene. Det er en nordisk utgave jeg har bestilt og betalt og jeg kan ikke tro at jeg må vente i flere måneder, får fylle på med masse tålmodighet og kose meg med det nye 70-200 objektivet som er helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Jeg fikk vite fra japan foto at det kun var de og foto video som skulle få kameraer, men da jeg spurte nikon norge om det, avkreftet de den påstanden og sa at det var mange som skulle få.
Helt riktig som Nikon sier. Der jeg jobber (vanlig fotobutikk, ikke nettbutikk), har vi hatt D300 på lager i nesten to uker, og til en langt rimeligere pris enn Fotovideo og Japan Photo (ja, også det er norsk modell).
Lenke til kommentar
Jeg fikk vite fra japan foto at det kun var de og foto video som skulle få kameraer, men da jeg spurte nikon norge om det, avkreftet de den påstanden og sa at det var mange som skulle få.
Helt riktig som Nikon sier. Der jeg jobber (vanlig fotobutikk, ikke nettbutikk), har vi hatt D300 på lager i nesten to uker, og til en langt rimeligere pris enn Fotovideo og Japan Photo (ja, også det er norsk modell).

 

Same. :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Bumper denna. Var innom butikken på Strømmen i dag. De selger Powershot 45s til 2995 kr.

Er ikke det litt drøyt. Kameraet er vel 5 år gammelt.

 

Arne M

Slike "leftovers" bør (skal) man prute litt på. Da går de nok ned i pris, for dette er garantert noe de er interessert i å bli kvitt, men ikke har giddet å senke prisen på enda. Er nok ikke nødvendigvis et forsøk på å svindle uvitende kunder, selv om jeg tidvis hører om folk som har betalt dobbelt så mye for et gammelt, utrangert kamera, enn man måtte betalt for et nytt, dobbelt så bra kamera (gjelder ikke nødvendigvis Japan Photo).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...