HKS Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Spiller uansett ingen rolle, da det ikke finnes skikkelig programvare som kan utnytte det. Og når det nå har gått over ett halvt år siden purevideo 2 ble lanser og det enda ikke har skjedd noe, så virker det ikke som om det er noen interesse i markedet for det heller. Enten det eller så nekter nVidia og gi ut nødvendig informasjon om hvordan man skal kunne implementere det i en mediaavspiller. Synd egentlig, for uten purevideo 2 så er det per i dag ikke mulig å spille av 1080p i skikkelig kvalitet. Hva?? Jeg har en HTCP med et GeForce 8500GT kort... (Har PureVideo 2 aka. VP2 og HDCP) Dette er koblet til en HDTV med HDMI kabel, og har overhodet ingen problemer med å spille av Blu-ray filmer. Jeg bruker Windows Vista 32-bit Home Premium, siste WHQL-driver fra nVidia (163.75) og PowerDVD Ultra. Min CPU-bruk ligger på rundt 15-30% ved avspilling av Blu-ray (H.264). Output er 1080p. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Mitt er sendt fra komplett Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Posten har rotet bort mitt, status har forsteinet seg på sandefjort kl 21 i går kveld, det er inne på omlastnignskontoret i Oslo det er et H.. rot (legg til 12.des så har du grunn til å bli nervøs) Endret 12. desember 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Spiller uansett ingen rolle, da det ikke finnes skikkelig programvare som kan utnytte det. Og når det nå har gått over ett halvt år siden purevideo 2 ble lanser og det enda ikke har skjedd noe, så virker det ikke som om det er noen interesse i markedet for det heller. Enten det eller så nekter nVidia og gi ut nødvendig informasjon om hvordan man skal kunne implementere det i en mediaavspiller. Synd egentlig, for uten purevideo 2 så er det per i dag ikke mulig å spille av 1080p i skikkelig kvalitet. Hva?? Jeg har en HTCP med et GeForce 8500GT kort... (Har PureVideo 2 aka. VP2 og HDCP) Dette er koblet til en HDTV med HDMI kabel, og har overhodet ingen problemer med å spille av Blu-ray filmer. Jeg bruker Windows Vista 32-bit Home Premium, siste WHQL-driver fra nVidia (163.75) og PowerDVD Ultra. Min CPU-bruk ligger på rundt 15-30% ved avspilling av Blu-ray (H.264). Output er 1080p. Har ikke sagt at man ikke får spilt av 1080p, det jeg sier er at man ikke får gjort det med skikkelig kvalitet. Man er tvungen til å bruker PowerDVD eller Windvd, som er av det dårligste mediaavspillingsprogrammene som finnes. Skal man spille av 1080p som ikke er lagret i ett av de svært få formatene som Powerdvd/Windvd støtter så er problemet enda større. Heldigvis er Blu-ray og HD-DVD som oftest av såppas god kvalitet at det ser ganske bra ut uansett. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hva er det beste 8800GTS kortet nå da med tanke på HDTV & HDMI og 1080P? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå