CronoMan Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har et problem med text encoding jeg har en web applikasjon som tar imot en querystring, der jeg har satt encoding til iso-8859-1 (latin1) det funker fint fra browsere, og programmer som ikke er .net (æøå funker) men jeg har skrevet en console-applikasjon for å sende en request til serveren, hvor æøå funker dårlig jeg bruker webclient. Jeg har satt webclient.encoding til iso-8859-1 men det spiller liten rolle ser det ut til, æøå blir til noen snodige tegn jeg har prøvd Encoding.Convert fra unicode og default ansi codepage til latin1, men uansett hva jeg gjør blir det bare tull... Når jeg leser av QueryStringen fra webserveren, har den byttet ut "å" med to tegn; en rar a og en eller annen strek.. men fra webclienten på consoleapplikasjonen har den ikke gjort noenting sprøtt... Update : Etter å ha fiklet med UrlEncode, fikk jeg den til å sende over æ ø å, men nå skjer det noe annet sprøtt... jeg får Internal Server Error.... Dette er når jeg sender dataene videre til en webservice eller en annen side ved bruk av webclient... Jeg skjønner ingenting Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) System.Net.HttpUtilities.UrlEncode sånn ca.... Eller System.Web... Endret 11. desember 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 System.Net.HttpUtilities.UrlEncode sånn ca.... Eller System.Web... Har gjort det... fått det til å funke sånn ca. men en gang iblant får jeg Internal Server Error (500)... System.Web.HttpUtility.UrlEncode(string, Encoding) for å være helt eksakt Ser ut til at det er relativt stabilt nå... får bare håper jeg ikke får noe mer trøbbel... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har gjort det... fått det til å funke sånn ca. men en gang iblant får jeg Internal Server Error (500)... Da ville jeg lagt skylden på websiden. Sjekk logene på webserveren. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det som egentlig er litt teit, er at Windows bruker KUN Unicode internt, men likevel så klarer ikke Consolen unicode.... Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Console har to properties som heter InputEncoding og OutputEncoding, kanskje det kan være noe lurt der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå