Gå til innhold

outlook, popupmelding på undermapper, uleste meldinger og annen konfigurering


ThorB

Anbefalte innlegg

hei hei!

 

er det noen som vet en måte å få msn lignende popups, med brevikon også for undermapper?

ser det går an å få en slags melding om når meldinger kommer til undermapper, men jeg vil at de skal være samme meldingstype for både innboks og undermappene.

 

den meldingstypen jeg ser går an å skru på en undermappe, er en slags popup, som spør brukeren om h*n vil gjøre noe med meldingene(boksen forsvinner ikke før brukeren har avgitt svar). jeg vil at ting skal være non interuptiv. det vil si brevikon, og meldingsboks som forsvinner av seg selv!

regner med at det er muligheter for at et tredjepartsprogram kan sjekke mailen og si fra.. jeg kjører i et exchangemiljø. er det noen andre som har tenkt ut en løsning på dette?

 

en annen ting jeg synes er dumt i outlook er summering av uleste meldinger.

hvis du har en undermappe i innboksen med 2 uleste meldinger, og 2 uleste meldinger rett i innboksen.

da hadde det vært bedre om det hadde stått tallet 4 ved innboksen.. men slik er det ikke. hver mappe summeres for seg selv.. og undermapper taes ikke med. Jeg har sett at noen sier dette er by design, og det er slik MS vil at outlooks skal fungere. litt rart at det skal være sånn synes jeg. da jeg har veldig lyst til å strukturere meldingene mine i mange undermapper. men ting blir veldig uoversiktilig pågrunn av at summerte ulestemeldinger vises bare når man finner frem til mappen det gjelder.

 

en annen ting.. er det mulig å få starta outlook med innboksen og undermappene ut. slik at hele treet vises fra starten av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...