rikardo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Heisann folkens og god advent! Sitter her med plutselig veldig lang juleferie (ønsker i den forbindelse å takke Universitetet i Tromsø, og har funnet ut at jeg nå skal få ordnet meg et system for e-mailen min (og forhåpentligvis kontakter og kalender i samme slengen). Problemet mitt er (bortsett fra å være kravstor) at jeg har 4 e-mailer (pop3) og følgelig 4 webmailer. Det jeg ønsker er å kunne samle disse i én webmail. Det neste er at jeg ønsker denne webmailen til å "synkroniseres" med outlooken lokalt, jeg ser litt for meg en form for imap-funksjon? Til sist har jeg planer om å installere en funambol-server (som cyclo så profesjonelt har utviklet en guide til, takktakktakk! (http://www.gsmblog.net/article_no.do?keyword=funambol) Dette her er litt på kanten av mitt felt, så jeg er litt usikker på hvordan jeg bør organisere dette, som student ønsker jeg å basere meg på open source-løsninger. Er det noen som har tips til meg? Jeg har en fedora-maskin stående med fast ip og domene og det som værre er. Skulle tro det var flere enn meg som har et ønske om å kunne ta med seg outlooken sin på reise :-) Takk for svar! Edit: Jeg tester nå Horde Groupware Webmail Edition som skal ha SyncML-støtte Edit 2: hvis noen leser; Har nå satt opp Horde Groupware, bruker Funambols Outlook-plugin og synkroniserer nå kalender, kontakter, oppgaver og notater mellom disse (fungerer kun den ene veien fra web til outlook. Så hvis noen har tips til dette, så kom gjerne med innspill. Loggen viser ingen feil, men endringer i outlook dukker ikke opp i Horde) Sliter også med å få mail vidreført fra sendmail til cyrus-imap-mailen. Sende mail fra kontoen går fint. Edit 3: hvis noen leser; grunnen til at den ikke synkroniserte begge veier var at det ikke var definert riktig i funambol-klienten hvor han skulle hente greiene ifra (Contacts, Calender, etc.) Fungerer prikkfritt med N80'n også. Satt opp e-mailene mine som IMAP-kontoer i Horde og definert alle mailene i profilen for på denne måten kunne sende e-mail fra webmailen med hver e-mailadresse. Det som gjenstår nå er å få sendmail på serveren å jobbe riktig. Mail blir ikke levert riktig (dvs. blir ikke levert i det hele tatt). <[email protected]>... Connecting to /var/imap/socket/lmtp via cyrusv2... makeconnection_ds: unsafe domain socket /var/imap/socket/lmtp: No such file or directory <[email protected]>... Deferred: No such file or directory Er koblinga mellom Sendmail/procmail/cyrus som ikke fungerer. hvis noen kloke hoder på dette, kom mer enn gjerne med innspill :-) Endret 16. desember 2007 av rikardo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå