Gå til innhold

ny platespiller hvilken? løst*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha litt kvalitet, ikke kjøp TTUSB. Tonearmen er generelt dårlig. (Og pickupen som følger med (Groovetool) har ingenting med HiFi å gjøre). Sats på ProJect eller Goldring.

Kansje vurdere Denon DP-300F og ? Den har innebyggd RIAA-forsterker.

AVR 5500 har ikke platespillerinngang, så du må kjøpe en separat RIAA-forsterker (eks. den GnoMiz linker til), eller platespiller som har innebyggd forsterker.

Lenke til kommentar

Tror det blir bedre lyd med en ok platespiller med tilhørende eksternt RIAA trinn.

Pris / Kvalitet forholdet er veldig merkbart når det gjeller platespillere. Men hvis du bare skal ha platespiller for å overføre musikken på vinyl til mp3, er TTUSB det enkleste, og du får sikkert helt ok lydkvalitet.

Tviler sterkt på at "lydkortet" i TTUSB er bedre en onboard lydkortet på hovedkortet ditt...

Lenke til kommentar
Tror det blir bedre lyd med en ok platespiller med tilhørende eksternt RIAA trinn.

Pris / Kvalitet forholdet er veldig merkbart når det gjeller platespillere. Men hvis du bare skal ha platespiller for å overføre musikken på vinyl til mp3, er TTUSB det enkleste, og du får sikkert helt ok lydkvalitet.

Tviler sterkt på at "lydkortet" i TTUSB er bedre en onboard lydkortet på hovedkortet ditt...

det er samme hva som er lettest

vil ha best mulig lydkvalitet

hvis det er riaa trinn innebyggetet (som jeg trur det er) i receiveren kan jeg ta opp på pc med å koble det mellom reciveren?

hvis ikke kan jeg sikkert låne riaa trinnet til fattern når jeg skal ta opp noe musikk

Lenke til kommentar

Jeg hadde den første modellen av "debut" sammen med en Ortofon OM20 Super og Vincent RIAA. Syntes det låt bra! :yes: ProJect sammen med Goldring er nok de beste budsjett platespillerne på markedet.

Når jeg kjøpte Vincent RIAA-en var det den beste til 1000,- kr. Vet ikke om den er best nå lenger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...