robin1379 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) skal kjøpe meg en platespeller, men vet ikke åssen har sett på en Numark ttusb den har kommet bra ut av tester også har jeg sett på en Project debut 3 skal bruke max 3000kr kan gå litt over å men ikke veldig mye front høytalere: b&w dm330i Forsterker: Harman Kardon avr 5500 Endret 28. desember 2007 av robin1379 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 DU kan vurdere Goldring GR1 Er det platespiller inngang på den forsterkeren? Hvis det ikke er det trenger du det. Da kan du sjekke Cambridge 540p Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvis du vil ha litt kvalitet, ikke kjøp TTUSB. Tonearmen er generelt dårlig. (Og pickupen som følger med (Groovetool) har ingenting med HiFi å gjøre). Sats på ProJect eller Goldring. Kansje vurdere Denon DP-300F og ? Den har innebyggd RIAA-forsterker. AVR 5500 har ikke platespillerinngang, så du må kjøpe en separat RIAA-forsterker (eks. den GnoMiz linker til), eller platespiller som har innebyggd forsterker. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 åssen blir det å ta opp lyd fra platespiller? blir det best lydkvalitet med platespiller med usb? har orginal lydkortet på Asus p5n32 e-sli skal kansje kjøpe et nytt lydkort etterhvert Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Tror det blir bedre lyd med en ok platespiller med tilhørende eksternt RIAA trinn. Pris / Kvalitet forholdet er veldig merkbart når det gjeller platespillere. Men hvis du bare skal ha platespiller for å overføre musikken på vinyl til mp3, er TTUSB det enkleste, og du får sikkert helt ok lydkvalitet. Tviler sterkt på at "lydkortet" i TTUSB er bedre en onboard lydkortet på hovedkortet ditt... Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Tror det blir bedre lyd med en ok platespiller med tilhørende eksternt RIAA trinn.Pris / Kvalitet forholdet er veldig merkbart når det gjeller platespillere. Men hvis du bare skal ha platespiller for å overføre musikken på vinyl til mp3, er TTUSB det enkleste, og du får sikkert helt ok lydkvalitet. Tviler sterkt på at "lydkortet" i TTUSB er bedre en onboard lydkortet på hovedkortet ditt... det er samme hva som er lettest vil ha best mulig lydkvalitet hvis det er riaa trinn innebyggetet (som jeg trur det er) i receiveren kan jeg ta opp på pc med å koble det mellom reciveren? hvis ikke kan jeg sikkert låne riaa trinnet til fattern når jeg skal ta opp noe musikk Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 AVR 5500 har ikke RIAA inngang. Jeg sjekket online brukermanualen i går. Det beste er da å kople RIAA-trinnet direkte inn i lydkortet. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 åssen riaa trinn burde jeg kjøpe? project sine er vel bra? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 åssen riaa trinn burde jeg kjøpe?Det kommer an på hvor mye penger du vil bruke. Cambridge har en til 600,-. Vincent PHO-111 til 1000,- har fått mye bra omtale. ProJect sine skal og være bra. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 er dette en bra platespiller? er det spesialt riaa trinn som er bra til den? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg hadde den første modellen av "debut" sammen med en Ortofon OM20 Super og Vincent RIAA. Syntes det låt bra! ProJect sammen med Goldring er nok de beste budsjett platespillerne på markedet. Når jeg kjøpte Vincent RIAA-en var det den beste til 1000,- kr. Vet ikke om den er best nå lenger. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 fikk en numark ttusb te jul er veldig fornøyd med den bra lyd og masse funksjoner som ikke er på platespillere i samme prisklasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå