Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesel motor vs Bensin motor

Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og likevell ha ett forbruk på 0,45L pr mil på denne 1 500Kg bilen.

Fint om du presiserer om dette er på langkjøring eller snitt, fins ingen Citroen på 1500kg som klarer 0,45 i snitt.

Joda. Selv om du ikke greier det, så klarer jeg veldig fint dette.

Med alt utstyr i min Xantia STV HDI så veier den rett under 1 500 Kg. men jeg må sitte i den, da veier den mer.

Jeg kjører tur re tur Oslo flere ganger i året, det er 56mil 1 vei. altså 116mil og jeg fyller rett over 50L vær gang.

Og når jeg tok Kjørekurs, så målte dem forbruk på min bil, lang kjøring 0,453L pr mil. By kjøring 0,544L pr mil.

Billen er oppgitt til ett forbruk på 0,48L pr mil.

Hva du trur, er vel noe jeg driter i. Jeg vet hva som står i vognkorte på min bil, og jeg vet hvormye jeg fyller på tanken.

Hvordan klarer du bruke 0,45 i snitt når du sier den bruker 0,453 på langkjøring og 0,544 på bykjøring?? :ohmy: Er du 4 år?
Lenke til kommentar

Fint om du presiserer om dette er på langkjøring eller snitt, fins ingen Citroen på 1500kg som klarer 0,45 i snitt.

Hvor gammel er du da? 2 og et halvt år?? Du svarer jo her at selv om Tra ikke klarer 0,45 i snitt så klarer du det........ *sukk*

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Lite forbruk=kjedelig biltur

Høyt forbruk=kjekk kjøretur!

Min 2,0 Alfa bruker 1,1 på mila i snitt, noe som sier at morrofaktoren er på topp!

Er morofaktoren på topp i en Suburban også eller? :p

Vi kan jo dra denne litt lenger og spørre oss om morrofaktoren i motoren som driver Queen Of Scandinavia (som er en stooor båt)

Går ikke fort... og bruker myyyyyye drivstoff. hehe.

Men skjønner jo at man ikke helt kan sammenligne på den måten... bare litt morsomt og tilføye :)

Jeg er uansett ikke enig at "morrofaktor" er synonymt med forbruk.

Skal det være morro og kjøre Suburban, når det gjelder fart, så må man sef. ha en motor som bruker mye drivstoff. Men for og ha det like morro rent fartsmessig i en feks. Gokart, eller en Yaris for den saks skyld, så trenger man overhodet ikke å overgå forbruket til Suburban'en.

Jeg har det relativt morro i min bil. Ikke noe fartsmonster akkurat.. men nok krefter til ikke å bli ydmyket av en 2002 mod. Audi S4 med over 270 HK'er. (2.7 Quatro)

Dessuten så bruker nok Audien veeesentlig mer drivstoff enn meg.

Lenke til kommentar

Suburban, og alle biler i samme kategori er knapt nok biler i mine øyne. Samme gjelder alt med diesel. Diesel er for traktorer.

Biler skal bruke bensin, ha tøff lyd orginalt, kjøreopplevelse, og ikke ha behov for styling.

Ta en titt på en Alfa Romeo 159 TI f.eks.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du da? 2 og et halvt år?? Du svarer jo her at selv om Tra ikke klarer 0,45 i snitt så klarer du det........ *sukk*

Att han endrer står ikke jeg for.

Og daglig fram og tilbake jobb, så kjører jeg på 0,45. Det er ingen tvil. Da blir det snitt, selv om det er regn langkjøring til jobb.

Men kjører jeg langkjøring og bykjøring blir det litt mer.

Men grunnen for jeg svarte slik på hans sin tråd, er att jeg skjeldent pleier å lese hva han skriver, derfor fikk jeg ikke med meg att han plutselig skriver snitt, til slutt.

Ingen av mine tråder, har jeg sagt 0,45 i snitt.

Lenke til kommentar
plutselig skriver snitt, til slutt.

Ingen av mine tråder, har jeg sagt 0,45 i snitt.

Hmm, kanskje på tide å lese skikkelig, sikker på at du ser rett på kjørecomputeren?

Og hvilke tråder snakker du om?

Å si at det er snitt fordi det er sånn du kjører blir dumt, da kan jeg si at min GTI med en 15 år gammel bensinmotor på 150hk bruker 0,63 i snitt.

Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF: :!: Sikker på at du er gammel nok til å ha lappen? Virker nemlig ikke slik....

Jeg har ikke noe problemer med å innrømme att jeg gir f i lese hele tråder fra den sjelen. Derfor ignorerte jeg ellegant att han sa snitt.

Men det forandrer ingenting. Citroén er mye bedre bil. bruker mindre drivstoff, blir fortere varm, er like sterk og rask.

Holder seg lenger uten å skru masse på verkstedene.

Aldern min er 18år, så jeg har kanskje ikke kjørt så lenge,men jeg har kjørt mye.

Og var smart nok til å ta økonomi kjørekurs, når jeg fikk lappen.

Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF: :!: Sikker på at du er gammel nok til å ha lappen? Virker nemlig ikke slik....

Jeg har ikke noe problemer med å innrømme att jeg gir f i lese hele tråder fra den sjelen. Derfor ignorerte jeg ellegant att han sa snitt.

Men det forandrer ingenting. Citroén er mye bedre bil. bruker mindre drivstoff, blir fortere varm, er like sterk og rask.

Aldern min er 18år, så jeg har kanskje ikke kjørt så lenge,men jeg har kjørt mye.

Ikke smart nok til å ta et Norsk kurs?

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere dere at det er svært få mennesker her på forumet som kan uttale seg så bastant om biler. Citroen er ikke nødvendigvis best, nei.. Er så utrolig frustrerende med mennesker som har kjørt kanskje 5 forskjellige biler og som uttaler seg slik.

Jeg får inderlig håpe Citroen holder seg lenge uten "å skrus masse på", for etter hva jeg hører er disse bilene noe herk å mekke på :p

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere dere at det er svært få mennesker her på forumet som kan uttale seg så bastant om biler. Citroen er ikke nødvendigvis best, nei.. Er så utrolig frustrerende med mennesker som har kjørt kanskje 5 forskjellige biler og som uttaler seg slik.

Jeg får inderlig håpe Citroen holder seg lenge uten "å skrus masse på", for etter hva jeg hører er disse bilene noe herk å mekke på :p

Jeg sa det kun utfra de opplysningene som kom her.

Citroén visa VW: Lavere forbruk, Mindre støy, Raskere varm. Tillsvarende effekt. (støy hører alle att VW sliter med)

Dessuten er en VW gokart risting std på brostein og vanlig veimerkinger. Citroén så slipper en tannbeskytter. Selv i høye hastigheter. Men slike ting er jo en smak sak.

Og jeg kan ikke se att det er noe trangere under panseret hos Xantia i forhold til Sharan.

Men, så er jo Citroén blant de 10 beste bilene når det gjelder kvalitet, mens VW havna på rundt 25plass.

Så jeg er godt dekka der også ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...