trra Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Du sikter da til FSI motoren til VAG? Kanskje ikke alle har lyst til å kjøre rundt i en Touran eller Golf?blablabla Ja, det er dessverre de eneste som tilbyr såpass gode bensin motorer med turbo\kompressor, finnes forøvrig i de fleste VAG etterhvert. Du sammenligner hummer og kanari, prøv en diesel uten turbo mot en bensin uten turbo, så kan du dømme selv hva som drar skinnet av pølsa. Endret 15. desember 2007 av trra Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Og en turbinmotor drar pølsa av bensinmotoren igjen, null turbo.... Men er jo litt dyrere da..... Betyr jo intet i denne diskusjonen det..... Endret 15. desember 2007 av Jotun Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Og en turbinmotor drar pølsa av bensinmotoren igjen, null turbo.... Men er jo litt dyrere da..... Betyr jo intet i denne diskusjonen det..... Helt korrekt. Her sammenligner vi bensin vs diesel. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jepp! Mye d samme som en diskusjon om hva som er best, stål eller titan? Føler kanskje pris og bruksområde avgjør en del........ Å sammenligne turbo mot turbo blir feil i mitt hode, prisen er bra stor i forskjell.... Det BØR spille inn når man diskuterer disse to drivstoffene.... Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jepp!Mye d samme som en diskusjon om hva som er best, stål eller titan?Føler kanskje pris og bruksområde avgjør en del........ Å sammenligne turbo mot turbo blir feil i mitt hode, prisen er bra stor i forskjell.... Det BØR spille inn når man diskuterer disse to drivstoffene.... I ditt hode ja.......En TSI 140hk koster 10K mer enn en 140hk TDI. En liten sum når man skal kjøpe ny bil. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Du sikter da til FSI motoren til VAG? Kanskje ikke alle har lyst til å kjøre rundt i en Touran eller Golf?blablabla Ja, det er dessverre de eneste som tilbyr såpass gode bensin motorer med turbo\kompressor, finnes forøvrig i de fleste VAG etterhvert. Du sammenligner hummer og kanari, prøv en diesel uten turbo mot en bensin uten turbo, så kan du dømme selv hva som drar skinnet av pølsa. Jeg har kjørt Kangoo 1.9 diesel. Den gikk omtrent likt fullastet som tom. Jeg har en Fiesta 1.4 her hjemme. Den går greit med kun en eller to, med 5 folk i bilen går den mye dårligere.. Jeg prøver bare å være litt realistisk ved sammenlikningene, mtp hva som er aktuelt for folk flest. En dieselmotor klarer jo også å oppnå et høyere dreiemoment i forhold til hestekrefter i forhold til en bensinbil, noe som også kommer positivt ut mtp avgifter. Prismessig slik det er i dag er turbodiesel en vinner på markedet. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Blir nok Supra lekebil til sommeren 98- modell TT med VVT-i Da kan folk med dieselturbo komme å prøve seg, for da har jeg tilgjengelig 390nm på 1300rpm og maks nm på 451 @ 3600rpm og da er motoren nedtrimmet for å komme under den japanske avgifts grensen. Sammenligner med bilen til Gigaflow da, siden han er den enste i landet som har en super sports diesel brødbil 390nm ved 1300rpm tror jeg lite på, du må komme med en dyno skal du få meg til å tro på noe i nærheten av det. Finn noen selv da jeg jeg ikke gidder å lete, siden 99% av dyno resultatete på nette er fra trimma motorer. Men Dette er da noe nesten alle vet, utenom Diesel folk som trur de kjører rundt med verdens beste motor, men blir lett slått av bensin turbo motorerer som er 15-16 år gamle og mer. Her er en artikkel om Supra. http://autospeed.com/cms/A_109201/article.html Note that - even without VVT-i - the Supra's sequential twin-turbo system enables the 2JZ to deliver a stupendous amount of torque down low. The non-VVT-i engine can crank out an incredible 380Nm at only 1300 rpm... Står der 380nm men VVT-i versjonen som jeg snakket om er en del kvassere siden den kan endre ventiltider slik at motoren kan yte optimalt i hele turtalls registre. og er masse andre bensin motorer med samme prestasjoner Supra 100-320 goodbye sure diesel Se filmen hos Youtube Og her kommer en liten 1.8l Bensin Uten! turbo hjelp 60 mph=100 og 120=200 for de som ikke skjønner speedometeret :!: og ja veit de er trimmet Endret 16. desember 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Joda, de kan vel det da, med rett justering. Tvilte fordi bensinmotorer generelt har kortere slaglengde enn diesel og derfor mindre arm som gir et dårligere utgangspunkt for mye dreiemoment. Kraften på stemplene må økes ytterligere. Synes produsentene av dieselbiler generelt tar ut for lite moment på nederste del av registeret. Det er vel kanskje problematisk, men hadde vært en fin metode for å unngå økt hk-avgift. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 goodbye sure diesel -igjen:P måtte bare kunne ikke dy meg Skyline R34 0-320 kmh Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 goodbye sure diesel -igjen:P måtte bare kunne ikke dy meg Skyline R34 0-320 kmh Jeg må si dette sporet virkelig av, igjen. Hvor mange av kompisene dine bruker egentlig en Nissan Skyline GTR til hverdagsbil? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 nei men hn bor ikke i det landet her da. greia var liksom å gjøre det samme som dennis 87 da pg poste video av en rå bensinbil Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Har 2 venner som kjører Skyline R34, en kjører Audi S2, Cosworth, Supra osv. Må bare holde seg innen vennekretsen "de som bryr seg om hva man kjører". Når man kommer til gruppa som driter i åssen bil man kjører bare skal ha billigst mulig kjip bil for å komme fra A-B holder diesel gjengen til. Det kan ikke sammenlignes, er man bildilla kjøper man ikke diesel så enkelt og greit er det Han med skyline har den råeste GT-R men driver å bygger om motoren nå til 900 gamp++ og ja den har hviteskilter. Må bare si det er herlige biler har selv bare kjørt Skyline R34 GT-T med ca 330 hk, men går fælt nok det å :!: Endret 16. desember 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor noen absolutt skal sammenlikne kun turbo mot turbo, eller uten turbo mot uten turbo. Turbo er allemannseie takket være dieselbilinvasjonen. Det er heller ikke akkurat svindyrt med turbo, er bare en idiotisk oppfatning folk har fått av at det koster gjerne en del å ettermontere turbo og av at sportsbiler gjerne har turbo. Fabrikkene tar gjerne på seg den lille ekstrakostnaden med å montere turbo fordi det gir bilen så utrolig mye mer. Det går ikke an å tenke dieselbil uten turbo.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Supra 100-320goodbye sure diesel Se filmen hos Youtube goodbye supra? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Gikk da ikke så bra den der? men var tøft med mye røyk da :!: skulle kanskje hatt en slik Diesel når jeg kjører forbi SV'ere i Elbiler osv. Toyota Tundra V8 og Doge Ram SRT10 er da mye fetere og bedre en den diesel tralla der. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Diesel-lastebil som drar kvartmila på 11,8 er jo hverdagskost 1000hk trimpakker til duramaxmotorene er jo nesten hyllevare nå. Ganske imponerende Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Amerikanerne har jo mye spesielt å finne på altså.. Hvorfor i all verden gjøre noe sånt med en å pickup? Vel, hver sin glede. Men hvis vi skal begynne å diskutere diesel vs bensin så burde vi i det minste holde oss til personbil mot personbil, og kanskje omtrent samme antall sylindere? Grunnen til at bensin ligger litt lengre fremme her er at det er det som har blitt satset mest på når det gjelder racing. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Diesel-lastebil som drar kvartmila på 11,8 er jo hverdagskost 1000hk trimpakker til duramaxmotorene er jo nesten hyllevare nå. Ganske imponerende ja diesel lastebil som drar kvartmila få fort er jo bra da, men sammenligner du med feks bensin pick ups som feks Toyota Tacoma som er en pickup eller Toyota Tundra som er mye større så er dem nede i 9 sek på kvartmila, Bensin wins again Her er DODGE RAM Diesel som har en Diesel motor som blir sett på som bedre enn Duramax, igjen, ikke noe problem for Toyota Tundra sin Bensin motor uten turbohjelp, Nå har da Toyota ett 4x4 system som er overlegent de andre sitt å da jaja en Turbodiesel klarer ikke slå en bensin motor uten turbo, det sier sitt Zythius: Hvorfor ikke sammenligne picups? er da når det begynner å bli litt krefter, høy egenvekt og dra konkurranser man virkelig ser hvilken motor som er best. Endret 17. desember 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå