Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[HJELP]får ikke kontakt med ruteren!


Anbefalte innlegg

Hei

har fått ett utrolig rart problem med nettet hjemme.

hjemme på nettet der så går det ikke ann å logge inn på email, youtube account, diskusjon forumet og lignende sider. alt man må logge seg inn på rett og slett funker ikke :(

 

Det må være nettverket det er noe feil med for med skole laptoppen når jeg er på skola så funker alt fint men når jeg bruker samme laptop hjemme så funker ingen ting.

 

En sa at det kan hende ruteren min er "ødelagt" eller ha fått seg en smell..

 

noen andre som vet hva som kan være feil? og hva jeg må gjøre for å fikse det..

Endret av effortfilm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

har fått ett utrolig rart problem med nettet hjemme.

hjemme på nettet der så går det ikke ann å logge inn på email, youtube account, diskusjon forumet og lignende sider. alt man må logge seg inn på rett og slett funker ikke :(

 

Det må være nettverket det er noe feil med for med skole laptoppen når jeg er på skola så funker alt fint men når jeg bruker samme laptop hjemme så funker ingen ting.

 

En sa at det kan hende ruteren min er "ødelagt" eller ha fått seg en smell..

 

noen andre som vet hva som kan være feil? og hva jeg må gjøre for å fikse det..

 

Hei du bruker Internet Explorer ??

 

Last ned Firefox og prøv, da kan du lett finne ut om det er programvaren eller nettet ditt.

 

edit :

har du ikke admin rettigheter til å installere kan du laste ned portible firefox og bare starte filene

Endret av Angelboy
Lenke til kommentar
har prøvd med alle mulige programmer

IE7, firefox, opera, netscape

 

kommer ikke inn på noe med noe men når jeg bruker PC-en hos andre så funker alt smurt :/

 

prøv å koble pcen rett i veggen.

du kan også låne en ruter av noen å prøve den på linja di.

det er jo fullt mulig at ruteren din har problemer.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Resett routeren og se om det hjelper (pennespiss bak router i >10 sek)

gjorde dette og nå funker den ikke tror jeg :(

den gjør sikkert det men kommer ikke på nett :S

status står å blinker på ruteren tror kanskje det har noe med det å gjøre..

plis jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Denne burde vel kunne løses med en mere trinnvis gjennomgang?

 

Hva med å først fortelle hvilke type router & modem du bruker. (Fabrikat, type & modell).

Fortell om du bruker statisk eller dynamisk ip lokalt.

 

IP adresser lokalt er på plass? (Start-Run-CMD-"ipconfig/all")

Du får logget deg på router grensesnitt?

Om routerens jobb er å koble opp modemet, så kontrolller inne på router at dette skjer.

Jobber modemet som det skal? (LAN+WAN)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...