Gå til innhold

Hovedkort til videoredigering

armollan

Anbefalte innlegg

Jeg sliter!! Ønsker forslag til nytt hovedkort til 2100 DDR ram. Problemet er ujevne overganger i effekter og crossdissolve etter rendering i Premiere. Bruker i dag MSI K7T PRO2 RU med AMD 1400 prosessor. Har byttet alle drivere, skjermkort, hardisker osv. Oppgradert og nedgradert Bioser. Ingenting har hjulpet. Maskina brukes kun til lyd-video redigering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at problemet ditt ikke skyldes hovedkortet, men et eller annet softwaremessig (svart kopi av Premiere?). Dette fordi du beskriver at overgangene blir ujevne ETTER rendring.

Å bytte hovedkort tviler jeg på vil løse problemet ditt, men man vet jo aldri. Jeg ville satset på et eller annet Asus-kort. Når du skal bruke DDR-ram og såpass CPU, er diskytelsen ofte det som begrenser. Det vil gi god gevinst å ha en egen separat harddisk å legge råopptakene på.

For å gjenta meg selv, jeg tviler sterkt på at hovedkortet forårsaker feilrendring.

Lenke til kommentar

Jeg benytter IKKE pirat Premiere! Og hvilken effekt skulle det ha?

Jeg laster selvsagt råfilmen på egen disk. Og rendrer til egen disk. Jeg har forsøkt å finne programfeil ,driverfeil og tweaks. Formatert om masse ganger for å laste inn andre løsninger av drivere og oppsett.

Det eneste jeg ikke har forsøkt er å bytte hovedkort og RAM.

Nå blir det MAC!!!!!!

Lenke til kommentar
:cry: Takk for at dere forsøker, men jeg har forsøkt dette også. Jeg skal forsøke å leve av dette. Jeg trodde heller ikke at dette var ett hovedkortproblem, eller et konfliktproblem med bios eller hovedkort. Jeg har i ett år forsøkt å bytte/forandre allt hva vettuge mennesker har foreslått, inkludert hele idebanken til Videoguys med Tweaks uten at det nytter. Adobe kan heller ikke hjelpe. Ønsker forslag til hovedkort!
Lenke til kommentar

Jeg synes også det hele høres merkelig ut!!

Hvilken versjon av Premiere kjører du?

Jeg har drevet med lydbehandling, og vet at mange lydprogrammer er optimalisert for Intel pentiumprosessorer. Dette er jo selvfølgelig ikke bra, noe softwareprodusenter har skjønt den siste tida.

Vet ikke om det er dette som kan forårsake dine problemer, men har du mulighet til å låne hovedkort og prosessor av noen venner ville jeg nok prøvd det først.

Mitt forslag til hovedkort er Asus P4PE, og en P4 prosessor. Har selv P4PE og har aldri hatt mer stabil PC. Dette hovedkortet har også GB-lan og firewire, som jo må være en fordel ved videoredigering.

mvh,

Idar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...