abene Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er oppdaget kritisk sikkerhetshull i flere ulike multimedieprogrammer. Les mer Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hmm, det skal vel være Media Player Classic og ikke Windows Media Player Classic? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 * Windows Media Player 6.4 * Windows Media Player Classic * Winamp version 3.5 Det var gamle spillere da... og de som bruker de kan jo ha seg selv å takke Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 * Windows Media Player 6.4 * Windows Media Player Classic * Winamp version 3.5 Det var gamle spillere da... og de som bruker de kan jo ha seg selv å takke Det er veldig mange som bruker Media Player Classic, og det er ikke en gammel spiller. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 * Windows Media Player 6.4 * Windows Media Player Classic * Winamp version 3.5 Det var gamle spillere da... og de som bruker de kan jo ha seg selv å takke Det er veldig mange som bruker Media Player Classic, og det er ikke en gammel spiller. Det er jo mulig at de faktisk mener den gode gamle Windows Media Player som ble brukt før versjon 7. Hvis det er en skrivefeil burde den i alle fall bli rettet opp i snart, siden det lett kan oppstå misforståelser. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Feilen gjeld òg Winamp 5.32, som er litt nyare. 5.5 er ute (denne versjonen er fiksa), og Winamp varslar om nye versjonar (i alle fall i versjon 5), og folk har hatt god tid til å oppdatere. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 De som tar seg tid til å lese det som står på Secunia's webside, vil få med seg at feilen ligger i en codec fra 3ivx. De som ikke har denne codec'en installert trenger ikke å bry seg om dette, mens de som har den installert bør slett ikke føle seg trygge selv om de ikke bruker en av de tre (?) mediaspillerne som er nevnt. Secunia skriver at problemet også kan gjelde om man bruker andre mediaspillere ... Men det er i 3ivx-codec'en problemet ligger. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) * Windows Media Player 6.4 * Windows Media Player Classic * Winamp version 3.5 Det var gamle spillere da... og de som bruker de kan jo ha seg selv å takke Det er veldig mange som bruker Media Player Classic, og det er ikke en gammel spiller. Det er jo mulig at de faktisk mener den gode gamle Windows Media Player som ble brukt før versjon 7. Hvis det er en skrivefeil burde den i alle fall bli rettet opp i snart, siden det lett kan oppstå misforståelser. Nei. Det gjelder Media Player Classic 6.4.9.0. Det er ikke den "gode gamle". Det står på Secunias hjemmesider. Aner ikke hvorfor HW.no kaller den "Windows Media Player Classic". Den heter ikke det. Dessuten gjelder det 3ivx codecen, og ikke selve playeren (som nevnt av andre her). Ser ikke ut til at noen på forumet til 3ivx er klar over hullet. Noen som kan poste en link der? Endret 11. desember 2007 av Fangs78 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvilke OS er rammet? Gjelder det også oss som har en prosessor med innebygd buffer overflow execution protection (NX-bit)? Redigert: Intel kaller det TXT. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hmm, når var det sist jeg brukt 3ivx? Ja, nå husker jeg. Året var 2000 og jeg hadde ISDN. Jeg brukte Kazaa og lette etter Austin Powers: The Spy Who Shagged Me. Den eneste rippen jeg fant var i 3ivx-format og den var elendig. Jeg har aldri sett en 3ivx-kodet fil siden. herved overrekker jeg Tordenflesks agurk-pris til HW.no: Gratulerer! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Aner ikke hvorfor HW.no kaller den "Windows Media Player Classic". Den heter ikke det. Ble jeg også litt sur på Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hmm, når var det sist jeg brukt 3ivx?Ja, nå husker jeg. Året var 2000 og jeg hadde ISDN. Dersom du fortsatt kjører på samme maskin vil du fortsatt ha 3ivx installert og være sårbar. Antar at det ikke er tilfelle og du ikke lengre har 3ivx fra samme installasjonen, men det betyr likevel ikke at du ikke har kodeken installert nå. Den kan antageligvis installeres som en del av vanlige kodekpakker, eller for alt jeg vet kan det være at Media Player er hyggelig og hjelpsom og installerer kodeken automatisk første gang du trenger den - første gang du treffer på en infisert fil... Endret 14. desember 2007 av tommyb Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Poenget var at 3ivx aldri tok av som format, og at sjansen for at noen installerer codecet er forsvinnende liten. Bruker du codec-packs er det nok rot med selve codecene at du sikkert rekker å fjerne dritten før du blir infisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå