LockBreaker Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei. Har en stiloppgave på skolen, og så tenkte jeg at jeg skulle se hva folk mente om dette emnet. Synes du det er viktig å ikke skille seg ut når du vokser opp? Vil ikke ha kun ja/nei svar, men også en forklaring. Den trenger ikke være lang, men bare helt enkel. Mvh LockBreaker Endret 11. desember 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Egentlig. Jeg har alltid vert veldig opptatt av å være inn, men siden det er inn å være ut mens jeg vokste opp så var det litt in å skille seg ut også.... på en måte.. litt kornglete forklart me Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Det gjør ingen ting om forklaringen var litt kronglete. Du skal ha takk for at du svarte. Skjønte hva du mente i alle fall. Noen flere? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Å skille seg ut er en fin ting. Å tro at en skiller seg ut, når en i realiteten bare går til en mindre gruppe er ikke en fin ting. Goth, punk, emo, hip-hop, you name it - det er ikke å skille seg ut. Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Når jeg vokste opp ville jeg jo ikke skille meg ut, jeg var en liten grå mus som ingen brydde seg om, bortsett fra den lille vennegjengen min, men vi var jo ikke blandt de populære. Men nå så ser jeg ikke det som noe problem å være anderledes å skille seg ut, men det er kanskje fordi jeg føler meg voksen nå og ikke bryr meg om andre ikke liker meg! Så det er kanskje viktig å ikke skille seg ut under oppvekt Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tenkte aldri på om jeg skilte meg ut eller ikke i oppveksten min. Er 19 år og bryr meg fortsatt ikke. Med andre ord har jeg verken prøvd å skille meg ut eller passe inn. Jeg har alltid gått med de klærene jeg liker, hørt på den musikken jeg liker, drevet på med ting jeg liker etc. Selvfølgelig har det vært kjipt å ikke passe inn i den "kule" gjengen. Men det har ikke brydd meg nevneverdig. Har hatt noen gode venner som har respektert meg for den jeg er, ikke den alle prøver å være. Jeg tror ikke man skal tenke for mye på å passe inn eller skille seg ut. Er viktigere å følge sin egen følelse og være den man vil. Om man liker å ikle seg Lacoste-klær og høre på metal er det ingenting i veien for det. Det ene utelukker i min mening ikke det andre. Det er de samlede egenskaper som utgjør et individ. Ingen er like på absolutt alle områder, og det er det heller ikke noen mening i. Alle har lov til å være ulike på områder og like på andre. Men man skal ikke jobbe for å være mest mulig lik hverandre. Da får man et samfunn full av tilsyneslatende like individer, noe som må være gørrkjedelig. Samtidig er det greit at man har enkelte likheter så noen passer sammen bedre enn andre. Det er hvertfall min mening. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 ikke tenkt over det, tror jeg skiller meg godt nok ut.. aldri tenkt over det slik, men det er mer viktig og være seg selv.. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg tror nok at jeg har vært bevisst på å ikke skille meg altfor mye ut. Har alltid vært mer eller mindre nøytral, men samtidig holdt en personlig stil. Det var jo selvfølgelig en periode med håret hengende ned til skuldrene og klippe det skamkort dagen etter. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva folk sier. Livet er mitt og det som gjør meg glad, det gjør jeg. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er viktig at noen skiller seg ut sånn at vi kule har noen å mobbe. Carl Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Prøver ikke å skille meg ut bare for å skille meg ut, patetisk å gjøre det. På samme måte som at det er patetisk å prøve å være på alle andre, eller å ikke ha noen meninger om noe før saueflokken mener noe. Virkeligheten er nok at de fleste prøver å bli med i saueflokken for å ha det enklest i oppveksten. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Mange takk for alle innlegg til nå. Noen flere? Lenke til kommentar
nettii Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 eg vaks opp på ei lita innavla øy,å eg gjor stikk motsatt av alle dei andre. eg synst det er viktig å ver deg sjølv,å ikkje bere ver slik som andre før å "passe" inn. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 De som skiller seg ut er som oftest godt respektert, så skill dere ut folkens Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 De som skiller seg ut er som oftest godt respektert, så skill dere ut folkens Ikke på den grunnskolen jeg gikk på desverre. Der var det vel helst om å gjøre å ikke skille seg for mye ut. Riktig nok var dette før bandana, boblejakke, og Tiger/Lacoste fikk sin gigantiske populæritet i skolen. Men man skulle altså helst ikke skille seg ut. Nå vet jeg ikke hvordan det er på grunnskolen idag, men kunne jo vært artig å finne ut av. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 hohhoho NEI?! jeg har vel egentlig opplevd at bare en liten prosentdel av de som skiller seg ut blir respektert. REsten er jo bare noen "jævla emokids og frekas..." Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 I Stavanger er (var) det en skole, Kongsgård VGS, der det er viktig å skille seg ut. Der skal man helst gå i "rufsete" klær, type Fretex, palestinaskjerf osv. Det morsomme er at de som går der ikke selv innser at ALLE på skolen "skiller seg ut" på samme måte, og derfor er så godt som identiske Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 I Stavanger er (var) det en skole, Kongsgård VGS, der det er viktig å skille seg ut. Der skal man helst gå i "rufsete" klær, type Fretex, palestinaskjerf osv. Det morsomme er at de som går der ikke selv innser at ALLE på skolen "skiller seg ut" på samme måte, og derfor er så godt som identiske Kanskje de er mer opptatt av å skille seg ut fra samfunnet i det store og det hele, og ikke bare elevene på samme skole? Man tenker gjerne i det store perspektiv når man skaper seg en identitet. Kanskje det er nettopp det de gjør. Jeg vet ikke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå