Gå til innhold

Display + Chieftech BigTower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har romlet litt med ideen selv og kommet frem til at det hadde vært tøffest med lcd-en festet i døren i fronten av kabinettet. Så vidt jeg husker, er 20X4-panelet de selger på http://www.hcs-electronics.no akkurat smalt nok til at det lar seg gjøre.

Hvis man så lager et hull til venstre for 5,25"-portene, kan man tre kablingen gjennom der.

Jeg tror det kan bli svært så elegant.. :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

Har bilete av 20x4 og 16x1 displaya til HSC-elektronics...Kan sende det til folk på e-post.. :wink:

Bare send ei privat melding...

Btw,fekk eit 20x4 display fra HSC-elektronics i går.. :wink:

Så nå er det bare å fjerne to 3,5" slotter..Laste ned koblingsskjema..Og få ein eg kjenner som går på elektrofag vgs til å kople det til meg..Har ikkje tilgang til lodde "utstyr" sjølv..

Lenke til kommentar

Veit om en fyr som har LCD display som han selv har progga til å vise WinAmp.. det er ikke bare bare. Har er liksom -dreven- på elektronikk og går VK1 på en eller annen elektronikk-linje på skolen. Han måtte i hvert fall sitte og progge chippen selv! Altså er ikke dette noe som hvem som helst kan gjøre. Kan du ikke en dritt om elektronikk (går på ungdomskole ellern.no) så bør du nok vente med detta en stund.. mener i hvert fall jeg :smile:

Lenke til kommentar

HEHE.... ehhe... jaja... tviler på om han satt og progga. chipen på displayet selv... kansje han progga en driver eller.no så det gikk an og vise no på det... hmm... det finnes i tilfelle porogrammer som er mye bedere enn og sitte op gjøre det selv! :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har festet det i døra slik som det bilde en la ut en link til (har ikke tatt bilde) men

HUSK:

Det kan faktisk bli for varmt inni der. Bakparten på mitt LCD display ble for varmt. Bakgrunnsfargen ble til slutt helt likt skriften når den hadde stått en stund. Tok vekk to av 5.25" "slot"ene og da fikk den nok luft slik at det funka. Har nå kjøpt en drevramme med to vifter beregnet for harddisker som jeg har satt rett bak LCDen. Funker nå utmerket.

Legger opp bildene om litt..

fant nå ut at de gamle (litt uklare!) bildene fortsatt ligger på http://home.no.net/milkwood/ men det er bare lcden ikke viftene bak

Vil også gjerne ha tips på hvordan jeg kan gjøre det pent på baksiden. LCDen og ledningene er ikke akkurat pene når jeg åpner opp døra. Har prøvd å dekt til med en plate, men da blir den for tykk og får ikke igjen døra.. tips mottas med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...