Gå til innhold

Anbefaling av programvare til konferanse-sammenheng

nubee

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker anbefaling på programvare som kan brukes i konferanse-sammenheng. Jeg tenker da på at flere kan jobbe på samme dokument samtidig, og både lagre og slette data på dette.

Det er ønskelig at flere brukere samtidig kan jobbe på f.eks samme powerpoint-presentasjon uten å overskrive det sidemannen lager.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har sett for meg noe som ikke er nett-basert, men dedikert programvare. Uten at jeg vet, så ser jeg for meg at skoler bruker slik programvare i klasserommene.

Skoler bruker primært nettbasert programvare, Fronter og It's learning er de vanligste.

Et mulig alternativ er Microsoft Office 2007 Groove. Dette er godt integrert med andre MS produkter, men krever trolig sharepoint server for optimal bruk. Brukte selv Groove før de ble oppkjøpt av MS, og syntes det var bra (noe jeg ikke synes lengre).

Det finnes også noe spesielt utviklet programvare for støtte i "ideprosesser", men den er dyr, krever mye når det gjelder oppsett av infrastruktur. Skal det fungere så må det være en dedikert maskin som håndterer prosjektor og felles lager.

Mitt råd er at dersom personene skal være tilstede på samme plass så er faktisk en bærbar PC (til å skrive ned med), prosjektør samt tradisjonelle verktøy som flipover og tavle vel så effektive.

Lenke til kommentar
Det finnes også noe spesielt utviklet programvare for støtte i "ideprosesser", men den er dyr, krever mye når det gjelder oppsett av infrastruktur. Skal det fungere så må det være en dedikert maskin som håndterer prosjektor og felles lager.

Hva heter denne programvaren? Skal sjekke ut MS Office Groove også.

Mitt råd er at dersom personene skal være tilstede på samme plass så er faktisk en bærbar PC (til å skrive ned med), prosjektør samt tradisjonelle verktøy som flipover og tavle vel så effektive.

I verste fall 14 personer med bærbar pc må kunne jobbe på samme dokument her. Flipover og tavle vil ikke fungere like bra i den settingen.

Lenke til kommentar

@nubee.

Husker ikke, mener prislappen er ca 500'. Man må nemlig kjøpe hele konseptet.

Og dersom du skal ha 14 stk til å sitte samtidig og arbeide via bærbare PC-er på samme dokument, da har du et prosessuelt problem (eller utfordring kan vi heller si). Tror du skal sette deg ned å vurdere prosessmetodikk noe nærmere. Med min erfaring (over 20 år) ville jeg valgt andre metoder, i stor grad avhengig av hva den reelle oppgaven er.

Lenke til kommentar

Det er i verste fall 14 brukere. Ingen trafikk vil gå trådløst, men det er lagt opp til at brukerne må koble seg til nettverket vha bærbar (av rent praktiske årsaker). Som oftest vil 5-8 brukere jobbe samtidig.

Slik det er nå må en person klippe fra ulike brukeres dokument og lime dette inn i et felles dokument (f.eks powerpoint) for å presentere dette på storskjerm. Ønsket er at denne "klipp&lim"-funksjonen bortfaller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...