Gå til innhold

Prossesoren ligger på 80-100 grader. hvordan få den kaldere?

hacker117

Anbefalte innlegg

hører folk snakker om kjølepasta.. , det er noe jeg aldri har brukt, satt sammen 3 gamer PC-er de sisste 4 årene... , tviler på at det har noe nytte for seg.., har aldri hatt problemer.., men jeg har aldri overklokka mine PC-er heller

menne.. tviler på at den tempen er riktig.. er vel en liten "bryter" i hoved kortet som sier stopp, nå er det nok, når tempen nærmer seg 90 ,

Du har aldri brukt goop!?!?!

Da har du enten vært veldig heldig, eller du har blitt reddet av at kjøleribbene du har installert har hatt et ferdig lag med termisk pasta påført fra fabrikken.

Termisk pasta er absolutt ikke noe steg du kan velge å ikke gjøre. Du kan ende opp med ekstremt mye høyere temperatur, til de grader at systemet kan bli ustabilt.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

morn du. tempratur problemer på prosessoren er et vanlig problem ser jeg.

har du prøvd og tatt på kjøleribba på prosessorvifta for og skjenne om den er varm i det hele tatt?

Hvis den ikke er varm i det hele tatt så har jeg noe og fortelle deg som skjedde helt likt i mitt tilfelle:

Uansett oppgave jeg kjørte, om det var musikk eller filmer eller slike ting så var CPU temp. på 70-80 grader.

Når jeg da begynte og spille så kom den over 90 grader og pcen skrudde seg selvfølgelig av siden instillingene i biosen er at over 90 grader skal den skru seg av.

problemet var at prosessor kjøleren ikke var varm i det hele tatt. ( jeg hadde aldri skiftet termisk pasta / kjøle pasta, men dette følger vanligvis med på boxed prosessorer som da har det på kjøleribba, uansett!)

Men en gammel kollega av faren min var IT-sjef på et stort norsk firma. og han ble med meg hjem og så på denne pcen og så at alt stemte ( utenom tempraturen selvfølgelig).

Så det han gjorde var og flashe biosen. etter han gjorde det så var alt helt fint, og tempraturen viste seg og ligge på 30-45 grader. som da ansees som normalt.

bare et lite tips om at du mulig må "flashe" biosen.

Mye mulig andre ting kan fungere, men jeg bare kommer med mine kunnskaper i tilfelle de kan hjelpe:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...