øl_i_tastaturet Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes at det ble penere sånn du hadde teksten i det blå på den forrige. Ellers ble innholdsdelen mye bedre nå. huh? Altså hvit og ikke så fet. Men når jeg tenker meg nøyere om, er dette på grunn av sifR? Uansett, content ble penere nå. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Liten update.. noen som har forslag på forbedringer?? Footer tekst er så klart ikke ferdig.. sånn bortsett fra det og noe whitespace her og der, så begynner jeg å nærme meg slutten Endret 15. desember 2007 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
sparks Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Bli kvitt han corporate-fyren i "headeren" og jobb mye mer med typografien i brødteksten Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg er ikke like halleluja som mange av de andre i denne tråden. Designet er greit, men jeg stusser umiddelbart på flere tinge ved siden. Jeg forstår ikke hvorfor hodet er kappet av mannen. Det forstyrrer meg veldig. Jeg stusser også på hvorfor søkeboksen kommer inn i den blå banneren, da dette bryter en horisontal linje. Det fungerte ikke for meg. Du har benyttet og forstått dette med linjeavstand på http://www.alistapart.com/articles/settingtypeontheweb Du har ikke helt fått til bildet slik han har gjort i eksemplet, og eksemplet hans er bedre enn ditt. Teksten i logoen er heller ikke på linje med teksten i navigeringsmenyen. Du har gaske god kontroll vertikalt og når det gjelder justering av tekst. Ellers sliter jeg litt med fargevalgene dine, og opplever at de ikke hører godt sammen. Denne grønne og blå fungerte ikke helt for meg, samt at sorte og grønne overskrifter forstod jeg heller ikke. Jeg håper du ikke benytter sort tekst på hvit bakgrunn og omvendt? De siste designene jeg har sett sett på dette forumet har en tendens til å ende opp med ett par horizontale streker, noen øverst og nederst. De benyttes typisk få eller lite farger. Dette er vel mer å regne for ett planke design, og ett som setter store krav til typografi for å fungere. Selv A list Apart benytter noe tilsvarende. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Siste utkastet ditt ser bra ut, men innkjøpslisten ser det ikke ut som du har jobbet noe særlig med. Ting er ikke ordentlig plassert engang. Synes også at "Kontakt oss" nederst ikke følger sidens normale linjeavstand. Breeze Media blir trykket opp i overskriften. Norge har ingen copyright, så dette kan du fjerne først som sist. Selve kopirett-linja virker også lit dårlig plassert. Legg inn noe Lorem Lipsum for å få en mer naturlig tekst i footer. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Bli kvitt han corporate-fyren i "headeren" og jobb mye mer med typografien i brødteksten Han fyren er bare midlertidig Typografien jobbes med, litt mindre font i brødteksten, total renovering av overskrifter.. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Siste utkastet ditt ser bra ut, men innkjøpslisten ser det ikke ut som du har jobbet noe særlig med. Ting er ikke ordentlig plassert engang. Synes også at "Kontakt oss" nederst ikke følger sidens normale linjeavstand. Breeze Media blir trykket opp i overskriften. Norge har ingen copyright, så dette kan du fjerne først som sist. Selve kopirett-linja virker også lit dårlig plassert. Legg inn noe Lorem Lipsum for å få en mer naturlig tekst i footer. "innkjøpslisten" er nesten ferdig, litt sånn finpuss på margin (særlig i bunn) og padding i toppen Alt inne i footeren er uferdig, tar det til sist.. Skal legge inn ikoner for hver kolonne i footer.. Copyrighten skulle egentlig ikke være der, men alt av tekst i footer ble kopiert fra den forige footeren min Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg er ikke like halleluja som mange av de andre i denne tråden. Designet er greit, men jeg stusser umiddelbart på flere tinge ved siden. Jeg forstår ikke hvorfor hodet er kappet av mannen. Det forstyrrer meg veldig. Fordi bildet ikke representerer meg eller noen av de ansatte i Breeze media. Bildet blir midlertidig til; a. Fotografen tar noen bilder vi er fornøyd med b. Vi kjøper noen bilder som vi synes passer i headeren Jeg stusser også på hvorfor søkeboksen kommer inn i den blå banneren, da dette bryter en horisontal linje. Det fungerte ikke for meg. http://methodarts.com/ http://www.dartadesign.ro/ http://www.13strides.com/ -- skal jeg fortsette? Du har benyttet og forstått dette med linjeavstand på http://www.alistapart.com/articles/settingtypeontheweb Du har ikke helt fått til bildet slik han har gjort i eksemplet, og eksemplet hans er bedre enn ditt. Teksten i logoen er heller ikke på linje med teksten i navigeringsmenyen. Du har gaske god kontroll vertikalt og når det gjelder justering av tekst. Hadde ikke lest denne, takk For min del, så bruker jeg det jeg har lært Ellers sliter jeg litt med fargevalgene dine, og opplever at de ikke hører godt sammen. Denne grønne og blå fungerte ikke helt for meg, samt at sorte og grønne overskrifter forstod jeg heller ikke. Skal fjerne det grønne, eller finne en mer passende nyanse Jeg håper du ikke benytter sort tekst på hvit bakgrunn og omvendt? Tekst blir mørke grå De siste designene jeg har sett sett på dette forumet har en tendens til å ende opp med ett par horizontale streker, noen øverst og nederst. De benyttes typisk få eller lite farger. Dette er vel mer å regne for ett planke design, og ett som setter store krav til typografi for å fungere. Selv A list Apart benytter noe tilsvarende. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 ...Jeg stusser også på hvorfor søkeboksen kommer inn i den blå banneren, da dette bryter en horisontal linje. Det fungerte ikke for meg. http://methodarts.com/ http://www.dartadesign.ro/ http://www.13strides.com/ -- skal jeg fortsette? ... Disse linkene er til sider som er vilt forskjellig fra den vi omtaler her, og som ikke bryter linjer slik søkeboksen bryter linjen som på utkastet du har. Linjene er trukket helt anderledes på alle disse linkene. Jeg er redd jeg ikke forstår hva du mener ved å referere til disse linkene her. Slik designet er nå, stusser jeg intuitivt på "søke boksen". Jeg forstår ikke hvorfor den er trukket så langt opp. Jeg forstår alle designene du linker til. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg liker egentlig ikke dette designets linjebryting, men skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem på Stians design. Jeg ser også for meg at søkeboksen også kunne tatt seg fint ut lenger ned, men på den annen side gjør søkeboksens plassering siden en smule mer spennende. Alt i alt ville jeg derfor ikke flyttet den. Lenke til kommentar
Dexzy_0 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 wow ... nydelig kan jeg si eneste negative er vell at den hakkete linja trekker all oppmerksomheten ut av selve designet men ser du har fikset på det senere her Du vill vell ikke røpe hva fonten heter? (a) Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 wow ... nydelig kan jeg si eneste negative er vell at den hakkete linja trekker all oppmerksomheten ut av selve designet men ser du har fikset på det senere her Du vill vell ikke røpe hva fonten heter? (a) Dersom det er logoen du tenker på, så heter den Cocon, samme som "kid" bruker Lenke til kommentar
Dexzy_0 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 arg.. koster den penger? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 arg.. koster den penger? jupp.. alt fra 300 til 3000. Kommer helt ann på hvor stort sett du ønsker (light,thin,semi,normal,bold etc..) Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Ok, vi har nå fått siden opp, litt buggy for dem som bruker IE < 7. En del klasser og banner tekst er heller ikke på plass men jobber med saken. Andre ting som er verdt å nevne Alt av tekst på siden er over 2år gammelt, fra den tiden jeg startert opp. Jeg har ansatt en tekstforfatter (Nei, hun er ikke fra usa ) og skal gjøre endringer på alt av tekst... Synspunkter? Endret 10. januar 2008 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Siden er fin den. Men synes ikke det passet inn med noe mønster på det blå og footer. Jeg får en følelse av at det er dårlig bilde som er blitt brukt. I tillegg er det noen bugs på Ipublisher siden deres. Overskriften er ikke UTF-8 eller noe slikt. Kim... Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Skjønte ikke helt va du mener, men om det er bildet og teksten i toppen, så skal det endres så snart tekstforfatteren setter igang.. Når det gjelder UTF-8 problemet, så er det fikset, men noen av nyhetene er ikke fjernet enda.. Igjen, det kommer.. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg mener bakgrunnbildet som dere bruker på denne siden i det blå området og footer området. (markert med rød ring) Dette står på Ipublisher siden deres. iPublisher 4.0 Tekst: Stian Jacobsen - Sist oppdatert: L�rdag 10.Mars - 17:56:12 Vi har n� begynt arbeidet p� iPublisher CMS 4.0. iPublisher går nå igjennom en del forandring. Brukere av iPublisher CMS 3.0 vil ikke merke noen stor visuell endring. Men under panseret har siste versjon av iPublisher mye nytt! Skjønner dere/du nå hva jeg mener? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ting begynner å se bra ut, men likte ikke at headeren virker så hakkete. Ser mest ut som det er lagret i et dårlig format som ødelegger fargebalansen, men regner med at det er en effekt dere har prøvd å lage med vilje? Likte ikke footerløsningen deres. Det ser egentlig bra ut, men linjene med "Respekter Norsk lov" ødelegger mye av oppsettet. Prøv med litt større avstand, en skillelinje eller noe annet som sepparerer de to delene. Muligens midtstill den siste teksten der. To små tips. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Ting begynner å se bra ut, men likte ikke at headeren virker så hakkete. Ser mest ut som det er lagret i et dårlig format som ødelegger fargebalansen, men regner med at det er en effekt dere har prøvd å lage med vilje? Likte ikke footerløsningen deres. Det ser egentlig bra ut, men linjene med "Respekter Norsk lov" ødelegger mye av oppsettet. Prøv med litt større avstand, en skillelinje eller noe annet som sepparerer de to delene. Muligens midtstill den siste teksten der. To små tips. Vi har jobbet mye med banneren (header) i de siste dagene, vi har blant annet endret bakgrunnsmønstret. Siden er ikke oppdatert enda. Vi har en tekstforfatter som sitter å jobber med alt av tekst, blant annet til banneren. Vi har satt oss som mål å være ferdig innen neste uke. Problemet er at vi holder på med 6-7 prosjekter nå, så vi har en del å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå