Stian Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Kritikk anyone? Takknemlig for enhver form for kritikk, bortsett fra slike kreative kommentarer som "ehh.. nei.." etc.. Prosjektet jeg holder på med er firma siden min. Jeg begynner sånn smått å se lyset i den andre siden av tunnelen, men problemet mitt er at jeg aldri blir fornøyd med egene prosjekter Mine kommentarer: Jeg er litt små bekymret for sidemenyen. Synes den virker rotete nå, men det kan hende den blir bedre når jeg begynner kodingen. (Selve meny listen er ikke gjort noe med, dette er noe jeg tar når jeg koder) Lite luft rundt logo, men har egentlig ikke noe valg. Jeg kan ikke gjøre den mindre og jeg kan ikke gjøre toplinjen større (Balanse...) Personen på høyresiden skal etterhvert erstattes... Har problemer med å finne en brukbar nyanse av grønn... keep in mind at det er et 100% / sentrert design. Derfor ser det litt sammetrykt ut nå.. EDIT: Her er designet i bredere format NB: Skrivefeil kan/vil forekomme Endret 11. desember 2007 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ikke verst! Behagelig å se på, og elsker fonten i header. Et par kjappe kommentarer: - Liker ikke den hakkete linja under header, den trekker for mye oppmerksomhet. - Liker ikke "kreativmediedesign" i header, synes ikke fonten som er brukt passer der. Tror det ser bedre ut om du fjerner den teksten. - Kjedelig font i menyen, bruk headerfonten? - Helhetsinntrykket av siden er at den er litt rotete. Føler at det ikke er noen klart definert innholdsdel, og at subheader/meny/innhold går i ett. - Prøv å unngå at mannen til høyre på siden kuttes av på midten, det var ikke så veldig dekorativt. - "SEO Search engine optimization" - synes "SEO" er for stor, og skjærer litt med resten av overskriften. Prøv samme skriftstørrelse. - Tror mange kan ha problemer med å finne sidemenyen. For meg er det mer logisk å ha submenyen i nærheten av menyen, den blir for langt unna og for lite synlig der den ligger nå. Alt i alt en god idé, og absolutt noe å fortsette på. Fresht, og med noen små justeringer kan det bli en bra firmaside. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Enig med Kim. Veldig nyskjerrig på hva slags font det er. Det skal du selvsagt få slippe å røpe. Jeg synes du burde flytte submenyen til høyresiden og ha innholdet på venstresiden. Det er innholdet på førstesiden som skal legges merke til så tidlig som mulig. Ikke menyen. Andre ting jeg kan tilføye, er at jeg rett og slett synes dette var dritbra. Er uenig med med Kim angående fonten i menyen. Den er pen, og lettleselig. Grønnfargen kunne det vel kanskje vært gjort noe med, men klarer ikke helt se hva. Du har forresten en skrivefeil i menyen din, men det vet du sikkert allerede. Gleder meg til å se sluttresultatet. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) EDIT: - Liker ikke den hakkete linja under header, den trekker for mye oppmerksomhet. Er enig med deg der, har fjernet den helt nå.. - Liker ikke "kreativmediedesign" i header, synes ikke fonten som er brukt passer der. Tror det ser bedre ut om du fjerner den teksten. Det er samme font som i logoen.. Dette er en del av profilen, så den kan jeg nesten ikke fjerne.. - Kjedelig font i menyen, bruk headerfonten? Tenkte lenge på om at jeg skulle bruke sFIR både til overskrifter og i meny/submeny. Men slo den tanken i fra meg.. Layouten skal implementeres i vårt publiseringssystem. Derfor kan jeg heller ikke bruke bilder til/i menyen - Helhetsinntrykket av siden er at den er litt rotete. Føler at det ikke er noen klart definert innholdsdel, og at subheader/meny/innhold går i ett. Har endret litt på det nå.. - Prøv å unngå at mannen til høyre på siden kuttes av på midten, det var ikke så veldig dekorativt. tongue.gif Det er halv broren min hehe... neida, bildet der skal endres.. Men måtte bruke et stock bilde fram til fotografen er ferdig.. - "SEO Search engine optimization" - synes "SEO" er for stor, og skjærer litt med resten av overskriften. Prøv samme skriftstørrelse. Endret.. i alle fall litt - Tror mange kan ha problemer med å finne sidemenyen. For meg er det mer logisk å ha submenyen i nærheten av menyen, den blir for langt unna og for lite synlig der den ligger nå. Nå står den til høyre Endret 11. desember 2007 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Flott design! Men posten min ville vært verdiløs uten kritikk: To ting jeg ikke synes klaffer helt: Den svarte active- eller hover-effekten i sidemenyen og rammen rundt artikkelbildet. Forslag til endringer derimot, det koster penger. (Les: Jeg har ingen anelse.) Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Flott design! Men posten min ville vært verdiløs uten kritikk: To ting jeg ikke synes klaffer helt: Den svarte active- eller hover-effekten i sidemenyen og rammen rundt artikkelbildet. Forslag til endringer derimot, det koster penger. (Les: Jeg har ingen anelse.) Rammen rundt bildet er jeg usikker på hva jeg skal gjøre med, men active-effekten i sidemenyen ligger i topplisten for endringer.. Utforming av sidemenyer er det værste jeg veit btw: Ser du har endret siden din, mye bedre nå.. den forige var litt "livløs" Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Accessibility er liksom "greia mi" når det kommer til webdesign. Jeg er både flinkere til det, og prioriterer det høyere enn estetikk. Men apropos estetikk - jeg trenger noe for å bryte opp innhold-delen på sida mi. Et grid, bilder, tips-bokser e.l. Tips? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Accessibility er liksom "greia mi" når det kommer til webdesign. Jeg er både flinkere til det, og prioriterer det høyere enn estetikk. Men apropos estetikk - jeg trenger noe for å bryte opp innhold-delen på sida mi. Et grid, bilder, tips-bokser e.l. Tips? Hva med slideshow av prosjekter? Men ikke bruk Flash (Eller.. som du sier, Accessibility er greia di.. så da regner jeg med du ikke er så "flash vennlig" ) Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tenkte mer på designelementer jeg kan tilføre for å bryte opp innholdet. Alt mellom meny og footer ser veldig kjedelig ut. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Tenkte mer på designelementer jeg kan tilføre for å bryte opp innholdet. Alt mellom meny og footer ser veldig kjedelig ut. ja... En litt smalere versjon av denne http://www.cbolson.com/code/slideshow_with_captions/ Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Du misforstår. Kanskje "en mer spennende måte å organisere innholdet på" er klarere? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Først og fremst vil jeg si at dette var heeelt nydelig! Har sett mange sider laget av designbyråer og ditt ligger definitivt inne på min topp 10-liste! Når det gjelder ting jeg ville ha endret, så er jeg enig med en bruk lenger oppe i tråden. Bildeboksen: - Forsøk å bruke mindre padding og lag boksen lysere. Nå er kontrasten for skarp med tanke på den hvite bakgrunnen. Hover i høyremeny: - Gradienten ser billig og standarisert ut i forhold til resten av nettsiden din. Her virker det nesten som du tenkte "what the hell" og kopierte en hover du fant på en annen side. Ikke ta dette som kritkk, for all del. Ting må tross alt settes i perspektiv, og fordi designet ditt er så knakende bra, så ser denne hoveren mindre bra ut. Menyen har rolige og lyse farger og du skaper en alt for stor kontrast ved å bruke en sort hover. Font og skrift: - Fontene i headeren er utrolig nydelige. Det jeg reagerer mest på er at "SEO" er så stor som den faktisk er. Jeg begynte å lete etter utgaven med "liten SEO", men fant ut at det var den jeg så på. Må reduseres betraktelig. Til slutt vil jeg bare si at det hadde vært spennende å se en footer. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Så lite nyskapende ut. Liker fonten du bruker i "breezemedia" men den minner meg mye om phpBB (som forøvrig ikke er den feil). Bytt ut Verdana med Arial eller Tahoma. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Først og fremst vil jeg si at dette var heeelt nydelig! Har sett mange sider laget av designbyråer og ditt ligger definitivt inne på min topp 10-liste! Når det gjelder ting jeg ville ha endret, så er jeg enig med en bruk lenger oppe i tråden. Bildeboksen: - Forsøk å bruke mindre padding og lag boksen lysere. Nå er kontrasten for skarp med tanke på den hvite bakgrunnen. Hover i høyremeny: - Gradienten ser billig og standarisert ut i forhold til resten av nettsiden din. Her virker det nesten som du tenkte "what the hell" og kopierte en hover du fant på en annen side. Ikke ta dette som kritkk, for all del. Ting må tross alt settes i perspektiv, og fordi designet ditt er så knakende bra, så ser denne hoveren mindre bra ut. Menyen har rolige og lyse farger og du skaper en alt for stor kontrast ved å bruke en sort hover. Font og skrift: - Fontene i headeren er utrolig nydelige. Det jeg reagerer mest på er at "SEO" er så stor som den faktisk er. Jeg begynte å lete etter utgaven med "liten SEO", men fant ut at det var den jeg så på. Må reduseres betraktelig. Til slutt vil jeg bare si at det hadde vært spennende å se en footer. Først og fremst.. TAKK! Jeg er klar over at sidemenyen er litt billig, men sitter litt fast med hvordan jeg skal utforme den.. Den blir nok endret, men til hva.. tja.. holder på med kodingen nå, så vi får se Den overskriften er litt "idiotisk"... Skal fikse det også Footer kommer, skal bruke den jeg hadde på det gammle designet mitt, derfor har jeg ikke footer på noen av bildene jeg la ut.. Så lite nyskapende ut. Liker fonten du bruker i "breezemedia" men den minner meg mye om phpBB (som forøvrig ikke er den feil). Bytt ut Verdana med Arial eller Tahoma. Lite nyskapende? Vell, jeg prøver å være det, men kan hende jeg har trått feil da Beklageligvis kommer jeg ikke til å gjøre noe med det. Jeg har brukt lang tid på å utforme et design som jeg er fornøyd med, jeg har ikke tid,penger og tålmodighet til å begynne på noe nytt. Du har rett i at fonten i logoen min er samme som i phpBB.. Dette var jeg ikke klar over før jeg sjekket nå. Men helt ærlig, så betalte jeg i overkant av 1700 kr før jeg fant en font som jeg kunne identifisere meg med.. Jeg bruker faktisk Tahoma.. men er ikke 100% bestemt på hvilken skrift type som blir brukt før jeg er ferdig med designet Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Må si meg delvis uenig med Fefas. Designet har muligens ganske normale løsninger i posisjoneringen av elementene på siden, men alt er allikevel så de til grader gjennomført at jeg allikevel vil påstå at det er rimelig orginalt. Hoveren i menyen er et godt eksempel. Dette er en hover jeg har sett på utallige sider, men jeg får allikevel ikke på følelsen av at "det der er hoveren til side X". Gradienten i toppen av siden er griselekker, fonten fin å se på, (Screw phpBB) nydelig grafikk i header. Det er spesielt den øvre delen av denne siden som gjør at designet er fint. Innholdet kunne muligens vært endret noe på, men jeg synes også det ser helt greit ut. Alt i alt er dette et utrolig fint design. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Liten update: Oppdatert: - Gradient i bakgrunnen på hovedmenyen - en liten "glow" effekt i logoen Hadde også den gleden av å få innstallert en oppdatering av microsoft igår natt. Det var så hyggelig Windows startet maskinen på nytt, og alle endringer jeg hadde gjort i photoshop gikk til *****.. Takk microsoft, tusen ***** ***** takk! men, btb: Har begynt kodingen nå, men har enda ikke klart å bestemme meg for hvordan jeg skal utforme side menyen.. Jeg er klar over at det er litt mye whitespace, men holder på å eksprimiterer litt i forhold til grid etc.. Noen her som bruker sIFR 3 og har Flash installert? Jeg klarer ikke å finne swf fonter som er kompatibel med versjon 3 "Please pass in your text." får jeg på alle fontene jeg bruker, bortsett fra de som kom ferdig sammen med sIFR. Endret 13. desember 2007 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Synes måten du har løst innholdet på var bedre på den nye skissen. Meget bra! Lenke til kommentar
Teig Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Veldig fin Bare litt pirk, er det meningen at mannen i headeren skal ha en liten hvit kant rundt seg? Ser det spesielt på venstresiden, på armen. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes at det ble penere sånn du hadde teksten i det blå på den forrige. Ellers ble innholdsdelen mye bedre nå. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Veldig fin Bare litt pirk, er det meningen at mannen i headeren skal ha en liten hvit kant rundt seg? Ser det spesielt på venstresiden, på armen. Nei.. Leter forbrilsk etter intro bilde samtidig som jeg holder på å rive av meg håret i frustrasjon for at jeg ikke kommer på en intro tekst som virker.. Jeg synes at det ble penere sånn du hadde teksten i det blå på den forrige. Ellers ble innholdsdelen mye bedre nå. huh? Synes måten du har løst innholdet på var bedre på den nye skissen. Meget bra! Takk igjen Begynner å se lyset i slutten av tunnelen når det angår typografien.. Endret 13. desember 2007 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå