Montag Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Tips til alle s/h film elskere her på forumet: Man kan faktisk laste ned en del klassiske s/h filmer helt lovlig på Internet Archive. Jeg fant f.eks. Howard Hawks filmen "His Girl Friday" med Cary Grant (nr 246 på IMDBs liste), se her. Har bare en ting å si: Søk i vei og la oss få høre hva dere finner av god s/h film på dette nettstedet. Endret 11. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
564215 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takk, men jeg har et lite sprøsmål: :!: Er det bare sånne gamle svart-hvitt filmer? Ingen litt nye for oss som ikke er født på 1950-tallet.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Spennende. Hvordan ligger det an med tekst/lyd? Opplever en gang i blant på eldre filmer at lyden er lav og dårlig, så tekst er essensielt for å nyte filmen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takk, men jeg har et lite sprøsmål: :!: Er det bare sånne gamle svart-hvitt filmer? Ingen litt nye for oss som ikke er født på 1950-tallet.. Anbefaler deg å ønske deg boka "1001 filmer du må se før du dør" til jul, så klarer du nok å finne noen "gamle sort-hvit filmer" du har interesse av tenker jeg. Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Siden har jo flere store klasikkere slik som Dr. Kaligaris kabinett fra 1919 som regnes som starten på Tysk ekspresjonisme, og en av de store klasikkerne innenfor europeisk film. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Oh, denne siden hadde jeg glemt. Er en del bra på denne siden. The Man Who Knew Too Much, M, The 39 Steps, Nosferatu, The Stranger m.fl. Oversikt over de mest populære filmene på siden. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Masse flotte klassikere her da - bra tips! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Oh, denne siden hadde jeg glemt. Er en del bra på denne siden.The Man Who Knew Too Much, M, The 39 Steps, Nosferatu, The Stranger m.fl. Oversikt over de mest populære filmene på siden. Night of The Living Dead! Vurderte akkurat å... kjøpe den. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg mener å huske at denne siden ble nevnt for et år eller to siden, men jeg klarte å miste den. Får sjekke ut om det er kommet noe nytt siden sist. *bookmarked* Lenke til kommentar
564215 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takk, men jeg har et lite sprøsmål: :!: Er det bare sånne gamle svart-hvitt filmer? Ingen litt nye for oss som ikke er født på 1950-tallet.. Anbefaler deg å ønske deg boka "1001 filmer du må se før du dør" til jul, så klarer du nok å finne noen "gamle sort-hvit filmer" du har interesse av tenker jeg. Har den.. :S emn har ikke orket å bla igjennom den enda.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Som forøvrig er en bok du burde bla med varsomhet i, da mange av anmeldelsene inneholder informasjon jeg ville puttet i spoiler på forumet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er faktisk et bra poeng bob_3. Det som er enda dummere er at en del av filmene er så og si umulig å få sett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg er rimelig sikker på at jeg så Rashomon der, første gang jeg så den. Archive.org er en fin måte å få sett en del film, men ofte er bildekvaliteten direkte frastøtende. Endret 11. desember 2007 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er faktisk et bra poeng bob_3. Det som er enda dummere er at en del av filmene er så og si umulig å få sett Nesten alt av film som finnes i 1001 boken er mulig å oppdrive på amazon.co.uk, det er svært få av filmene som er umulig å få sett. Og har du intresse for film vil du gå steder som til Cinameteket osv. å få sett mange av disse filmene i løpet av livet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nesten alt av film som finnes i 1001 boken er mulig å oppdrive på amazon.co.uk, det er svært få av filmene som er umulig å få sett. Og har du intresse for film vil du gå steder som til Cinameteket osv. å få sett mange av disse filmene i løpet av livet. Joda. Kanskje det var feil ordvalg. Vanskelig å få sett kanskje. Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Joda. Kanskje det var feil ordvalg. Vanskelig å få sett kanskje. Nei.. "Gutta vi skal ikke møtes og kose oss med noe italiensk neorealisme og noen Øl", er kanskje noe man ikke hører så ofte. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Siden har jo flere store klasikkere slik som Dr. Kaligaris kabinett fra 1919 som regnes som starten på Tysk ekspresjonisme, og en av de store klasikkerne innenfor europeisk film. Seriøst? *laste ned* Må nesten sjekke om de har mere av interesse. Fant bl.a. Reefer Madness der :!: Lenke til kommentar
modin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det ligger også veldig mye Fritz Lang film der ute, dessverre ikke Metropolis, men blant annet M og Scarlett Street. Førstnevnt er Langs første lydfilm og kan være interesant, desuten kan den sees på som starten til det som senere skulle bli Film Noir. Da Fritz Lang flyktet fra tilbud om å bli Hitlers "hoff-regissør" og dro til Amerika, var det han en av de, som dannet grunnlaget til film-noir. Det er klare bånd mellom Tysk-ekspesjonisme og Film-noir. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Dagens funn på Internet Archive: den japanske kultklassikeren Attack of the Killer Mushrooms (1959). Riktignok ikke s/h, men den er et unntak verdt. Endret 13. desember 2007 av Montag Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Attack of the Killer Mushrooms (1959). Digg. Den skal sees i kveld. Hyggelig at du delte funnet ditt med oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå