Sargent Fire Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 3 spm om trådløst nettverk. 1.Kan 22Mbps serien oppgraderes til 44Mbps? 2.Hvor mange brukere kan være tilkoblet på denne basestasjon? (TEW-310APB Access point. (Bridge, multibridge) 3.Hva er høyeste krypteringsnøkkel på 22Mbps? Mvh,Stian Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 1. Har hørt rykter om at dette gjelder for visse D-link produkter, noen andre aner jeg ikke... 2.Kan sikkert variere, vet ikke akkurat tall, tror det pleier å være en del.. 3. Tror ikke kryptering er avhengig av hastighet, men av produktet.. Det høyeste jeg har sett er 256, det vanligste er at du kan velge mellom 64 og 128..(Burde holde..) Skjønner ikke hvorfor så mange henger seg opp i dette med 22 mbit osv. Jeg ser på dette nærmest som et slags "pr-stunt" ala AGP 8x på grafikkort.. 22 mbit er ikke en egen standard, bare en slagst forbedring av 11mbit standarden og er overhodet ikke dobbelt så raskt hvis noen skulle tro det..har hørt at det er en del elementer som spiller inn også hvis det skal kunn ha noe særlig å si..og det kan lettere oppstå prolemer. Hvis det er viktig med høyere hastighet hadde jeg kjøpt et produkt med en av de nye standardene istedet.. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Hvor kan jeg finne ut sikre svar om dette? (TEW-310APB Access point. (Bridge, multibridge) Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 22mbit utstyr ala 802.11b+ vil aldri bli sertifisert av wi-fi. Men du vil få høyere hastighet enn med 802.11b. Utifra egene tester får jeg opptil 6,6mbit/s mot 5mbit/s. Men jeg har også merket meg kopatabilitetsproblemer mot et par 802.11b kort, som er svært irriterende. Jeg ville ha ventet til 802.11g utstyr kommer på markedet. Det har kommet noen delevise løsninger som bygger på draft standarden. (det vil si den standarden de har funnet ut så langt, men ikke er ferdig). Enkelte nettsteder har fått testet slikt utstyr nå. f.eks. www.smallnetbuilder.com og www.practicallynetworked.com Man ser da at hastigheten er betydlig bedre enn 802.11b+ og støtter vanlig 802.11b kort/aksesspunkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå