Arsenal_RULES Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har installert XP 64-bit på datamaskinen. Jeg har fire minnebrikker, som hver av dem er på 1gb. Når jeg trykker på egenskaper>system, så kommer det opp at jeg kun har 3gb totalt. Noen som har noen tips til hva som kan være feil. Beklager om jeg ikke gir tilstrekkelig med informasjon, i så tilfelle bare spør, så skal jeg svare så godt jeg klarer. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Aktiviser memory remapping i bios. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Aktiviser memory remapping i bios. reset bios også vis den bare hadde 2GB før kan hjelpe, også kan oppdatering a bios til siste versjon hjelpe også Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg har installert XP 64-bit på datamaskinen. Jeg har fire minnebrikker, som hver av dem er på 1gb. Når jeg trykker på egenskaper>system, så kommer det opp at jeg kun har 3gb totalt. Noen som har noen tips til hva som kan være feil. Beklager om jeg ikke gir tilstrekkelig med informasjon, i så tilfelle bare spør, så skal jeg svare så godt jeg klarer. Som flere her prøver å si, resett bios i hardware så er det i orden. Som regel vil dette si å flytte en jumper på hovedkortet fra pin 1-2 til 2-3 og la jumperen stå der i min. 3 sekunder for så å flytte den tilbake til 1-2. Noen sverger også til å ta ut batteriet. Du tar selvsagt ut alle kabler og gjør maskinen nøytral med hensyn til statisk elektrisitet (fra deg selv) mens du gjør denne operasjonen. Maskinen avjordes (gjøres nøytral) ved å holde i ledende metall i kabinettet i noen sekunder. Trykk gjerne inn Power-knappen 2 -3 ganger så tømmes kondensatorer og øvrige komponenter også for strøm før du tafser på hovedkortet. Hvis dette ikke gjør susen så har du muligens et hardware minneproblem. Edit: Å ta ut minnebrikkene og sette dem tilbake kan være lurt. Endret 11. desember 2007 av -alias- Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvorfor så mye styr??? enabled memory remap i bios som heisan80 sier duger... Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Takker så mye for svar. Skal teste ut det dere har forklart nå Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Nok en gang har jeg blitt reddet av forumet. Takker, nå vises 4gb. Fantastisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå