UrgeLoL Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Lurer på hva du synes om Ps3'en din og utviklingen som har vært dette året, samt det forventer og gleder deg til i fremtiden. (Troll og svartmalere hold dere unna). Jeg kjøpte Ps3 på launch day i Europa for 5495 kr og har ikke angret på kjøpet noen gang. I starten var det dårlig tilgang på spill, slik det alltid er med nye konsoller. Det ble Resistance, Motorstorm og GTHD som jeg viet den første tiden til. Jeg kjøpte også God of War 2 og spilte det på Ps3. Nydelig spill. (Spilte også på pc). Konsoll manglet en god del funksjoner i starten, noe som selvfølgelig var synd, men Sony kom stadig med nye oppdateringer som la til flere etterlengtete funksjoner. (DVD, PS1, PS2 oppskalering, Bakgrunnsnedlasting, themes, rumble osv osv). Synes også at det beste hadde vært om alt dette var klart ved lansering, men verden er ikke perfekt. Nå forventer jeg at Sony oppgraderer online funksjonaliteten fortløpende, og at HOME betaen kommer ut i løpet desember/januar. Jeg kjøpte også en del Blu-Ray filmer og ble HD frelst med en gang, og dette tvang med selvfølgelig til å investere i en 1080P Samsung M86 40" LCD tv. Jeg angret ikke, men pengboka skrek etter hjelp. Ps3'en har fått en solid plass i stuen der den fungerer som spillemaskin, musikkavspiller, dvd avspiller, tv-serier, Blu-Ray avspiller og snart karaoke maskin(Singstar). Maskinen er stabil, bråker lite og ser bra ut. Den virker solid bygd, og få konsoller tar kvelden bortsett fra noen tilfeller av defekte Blu-Ray drives. PS store hadde meget lite innhold i starten, og grunnen var nok at det rett å slett ikke var særlig med innhold å legge ut, men dette har endret seg meget i det siste, og jeg er meget fornøyd med dagens tilstand. Tilgangen til spill per i dag er meget bra, og har i det siste gått til innkjøp av følgende spill, Uncharted, Ratchet & Clank, Assassins Creed, Guitar Hero 3, COD4, Singstar, Pain, Bowling, Lego Star Wars og NFS Pro Street samt Gran Turismo Prologue som jeg skal kjøpe fra den japanske butikken. Har evig nok med disse til etter jul, da jeg skal kjøpe Burnout. Unreal Tournament 3 vurderes også sterkt. I 2008-2009 kommer det så sinnsykt mange spill som virker meget interessante. Sikre kjøp er Killzone 2, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, GTA 4, Little Big Planet, Brothers in Arms: Hell's Highway, Battlefield: Bad Company, Final Fantasy XIII, Resident Evil 5. I tillegg så er det masse spill jeg også vurdere fortløpende, som 2 Days to Vegas, Afrika, L.A. Noire, Silent Hill V, The Getaway 3?, Star Wars: Force Unleashed og sikkert mange flere. Fremtiden ser meget lys ut for enhver Ps3 eiere, det er jeg overbevist om. Sony kommer også med nye funksjoner som PlayTv og mulighet for å kjøpe filmer og slikt direkte over ps3'en. Salget av konsollen har også begynt å øke etter en dårlig periode, og selger nå likt med xbox 360 om man ser på det totale månedtlige salget verden over. Forhåpentligvis vil salget bare øke fremover, og dette vil sikre økt støtte fra 3. party utviklere. Jeg ser iværtfall meget lyst på fremtiden. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg kjøpte Ps3 i starten av August, da jeg fikk 10000kr av mine foreldre! kjøpte bundelen med resistance og motorstorm, var shit fornøyd med resistance, morsomt online(kunne ønske jeg opplevde det på release) Motorstorm var så som så helt ok i mine øyne. Etterhvert kjøpte jeg Rainbow six, double agent, graw 2,ninja gaiden og the darkness, alt i en bunsj fra cdon! Spilte på det i et par måneder til jeg fikk oppleve assassins creed, oblivion game of the year edition,ratchet and clank, call of duty 4 Har vært borti det meste av "gode" launches iår.. Syns at viktige oppdateringer har tatt litt tid , men igjen så ser jeg på sony som lite erfaring med en veldig god online tjeneste, i og med at de ikke impleterte det på ps2. Så jeg anbefaler og ha tålmodighet.. Syns også at utviklerne som lager sony exclusives er veldig entusiatisk over maskinen og vet at de viser hva maskinen er god for. Ser ekstremt frem til home, killzone 2, mgs 4(blir tidenes beste spill for meg, ganske sikker) Gran turismo 5, final fantasy 13, gta 4=) Alt i alt er jeg ganske så fornøyd, hatt det mye morro og vært stolt over å ha joina sony inn i neste generasjon.. selv om jeg nå har bestemt meg for å utvide videre å skaffe en xbox(er på vei fra elprice) Men vet jeg kommer til å ha det mye mye mye mer morro med playstation 3 fremover=) PS: nice post urgelol! Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg kjøpte min hos Elkjøp på releasedagen 23.mars 2007. Hovedgrunnen til jeg kjøpte PS3 er Ratchet And Clank, supert spill, flott god humor "I did not know you in high definition" , konge grafikk og har alltid likt Ratchet And Clank serien, har aldri angret kjøpet av Playstation 3. Maskinen er flottest designet jeg har sett, har og 360 og Wii som ser mindre lekkre ut. Den ser så høyteknologisk ut, pusser den 1 gang i uken med en klut som jeg kan polere den blank og fin Og utviklingen hos PS3 stiger enda, i begynnelsen av en konsollrelease så skal du ikke forvente syk grafikk og storspill i fleng, det sier bare seg selv Men jeg sier bare se på Uncharted og Ratchet And Clank, 2 lekre spill som jeg skaffet i November. Men ser jeg frem til neste år så er det perla Killzone 2 og MGS4 Det ble Resistance, Motorstorm på selve releasedagen, så dukket det opp Ninja Gaiden Sigma og Virtua Fighter 5 opp og dem kjøpte jeg hadde dem ca 2 måneder og solgte dem igjen pga ble lei dem 4 spillene I ca 3 til 4 måneder hadde jeg PS3 i min hule hånd uten spill eller noe som helst, for jeg viste att Ratchet And Clank skulle komme en eller annen gang i November noe som jeg gledet meg veldig veldig lenge til. Så plutselig dukker det opp Call Of Duty 4, som er så bra skytespill att jeg kan ikke fatte det, og ikke minst det er omtrent likt mellom PS3, 360 grafisk sett Og flyten ikke minst er vanvittig imponerende. Singleplayerdelen er utrolig heftig, og ikke minst onlinedelen er fantastisk vil jeg si Elsker att du får XP og bedre våpen, du får jo omtrent gaver etter som du dreper horder av terrorister og marines Men ca 1 uke etterpå får jeg Uncharted Drakes Fortune fra Elkjøp som hadde blitt kjøpt fysisk i butikk En ny spillkonge er født, makan til lekkert spill, alt sitter som ett skudd, flotteste spillet jeg har sett av alle spillene jeg har spilt, historien er nesten alt for bra, dette er det beste Playstation 3 spillet i mine øyner og jeg har ikke akkurat spilt så lite spill heller gjennom mine år som gamer Men nå venter jeg bare på att min kopi av Unreal Tournament III skal bli sendt ifra VGP, har gledet meg altfor lenge til dette spillet Har alltid likt UT serien og skal kose meg stort med Unreal Tournament III Da har jeg snart 4 fantastiske spill ved siden av min Playstation 3 og flere storspill er på vei.. Og årene fremover med min PS3 blir jo bare herligt, Killzone 2, Metal Gear Solid 4, oppfølgere av Ratchet And Clank og Uncharted og ikke minst kongen av konger God Of War 3 som blir så sykt bra ettersom jeg elsket God Of War 1 og 2.... . Tenker meg att det kan komme spill som ikke er blitt snakket så mye om som jeg kjøper, kansje Haze, Battlefield BC, og sikkert mangen fler Men av spillene til PS3 så er det Killzone 2 jeg gleder meg aller mest til, jeg likte litt godt eneren, men viss dem overgår Killzone 1 så blir jeg mektigt imponert, ser så vanvittig heftigt ut, gleder meg til å teste en demo av Killzone 2 MGS 4 ser ut som att det kan overgår alle dem andre, liker den kameravinkelen MGS4 har som jeg har sett i en del ekte gameplayfilmer... Jeg er storfornøyd med Playstation 3!! Endret 11. desember 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Så koselig lesning! Vil bare dele min konsoll "histore" denne generasjonen først.. Jeg ventet med å kjøpe PS3 til jeg kom hit til statene.. I utgangspunktet var det kun PS3 jeg hadde tenkt til å kjøpe denne generasjonen.. Tiden gikk, og jeg innså at jeg måtte ha Wii først og fremst.. Den ble kjøpt 21. Desember i fjor.. Etter det var det PS3 i mars tenkte jeg.. Så siklet jeg på 360 i noen uker før jeg plutselig fikk den i posten.. Jeg koste meg med den, sånn nogenlunde, helt til jeg fikk en RROD, så mistet jeg litt interessen av den på en måte.. Uansett ble det litt spilling nå og da, og følte meg litt utbrent av spilling egentlig.. Kan ha noe med at jeg fikk chipet PS2, og det ble mye nedlasting av spill.. Da jeg flyttet hit til Florida, ble det derimot noe helt annet, jeg kjøpte meg en HD prosjektor, sammen med Ps3.. og, jeg har aldri spilt så mye som jeg gjør nå.. Kan ha noe med at mamma ikke henger over meg å sier at jeg må komme meg ut.. Uansett så kjøpte jeg inn masser av spill: Folklore Enchanted Arms (kostet 18$ og jeg hadde litt lyst på ett RPG.. ikke fullført..) Assasins Creed Warhawk COD4 Uncharted R&C Skate Heavenly Sword Resistance GH3 Kane & Lynch, ikke prøvd enda.. litt skeptisk, men jaja.. Kjøpte meg også Bowling spillet nå på PSN for å spille litt med venner her.. Og, jeg må si jeg tror jeg ikke har hatt så mye glede av en konsoll på lenge.. Kan ha noe med at jeg spiller på en 2-3 meter bred skjerm også da riktignok.. Uansett så er jeg strålende fornøyd med min PS3, selv om jeg kun bruker den til spilling.. (PC-en står på samme bord, og er alltid tilkoblet prosjektoren, så bruker den som multimedia senter isteden..) Men, jeg må bare få sagt at PS3 er den konsollen denne generasjonen som har gitt meg mest glede så langt! Og, nå har jeg hatt ca like lang tid med alle.. Godt å være i en tråd uten å forsvare en konsoll btw.. Godt tiltak.. Endret 11. desember 2007 av Sigurd_m Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ja, nå er jeg overbevist om å beholde ps3'en min! Hadde rett og slett (tro det eller ei) glemt titler som GTA IV, Resident evil5, Metal gear solid, little big planet, og sist men ikke minst mercenaries 2: world i flames. PlayTv blir også veldig intressant å se hva de kommer med der! Og home som også kommer utpå nyåret. Tror nok ps3 har en lys fremtid likevel! Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kjøpte min PS3 på releasedag, har egentlig alltid vært fornøyd. Litt treg start med tanke på spill osv, men føler dette har begynt å komme seg. Med tanke på spill ser neste år utrolig bra ut, og hvis Home kommer på plass når det skal tror jeg det blir veldig bra. Nå er jo konsollen relativt billig også, altså ikke noe man virkelig må invistere i slik man måtte da den kostet 6k. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jess, slik er min lille soge; Først skulle eg egentlig ikkje kjøpe meg PS3 før Uncharted kom ut, men eg er såpass svak slik sett. Så egentlig var det jo klart at eg ville sprekke. Så etter 1 uke på Quarten,kom eg sliten og jævlig heim og der stod min lille sorte juvel og ventet på meg. Eg importerte fra VGP der R:FOM fulgte med i pakken,Motorstorm kjøpte eg ved siden av. FOM overrasket meg veldig mye siden eg hadde hørt så mye varierende omtale av folk her på forumet. God og gjennomført single player, og online delen var jo heilt konge. Motorstorm derimot skuffet litt må eg si, eg fikk aldri heilt feelingen av å kjøre såpass villmann så eg gjorde pga. mangel på rumble. Grafikken var så som så, meget bra til tider men ellers var det litt varierende. Overall var det eit artig spill, med noe lav gjenspillbarhet. Har ikkje fått opdatert spillet med rumble støtte edna dog, skal gjøre dette så raskt eg fåt nett på kåken. I ettertid har eg skaffet meg Warhawk, som var utrolig morro så lenge det varte. Uncharted overgjikk mine forventninger så det ljomet etter, klart ett av de bedre spillene eg har spillt denne generasjonen. Og det beste spillet på PS3 meiner eg. Spillmessig ser eg virkelig frem til 2008 for PS3, og dette blir nok året der motparten 360 vil stå mest ubrukt tror eg. For eg skal inrømme det har vert mye tilfellet med min PS3 i den tiden eg har hatt den. Dette til tross har eg fått mye ut av konsollen og de spillene eg har, samt den utmerkede BR-spilleren man også sitter med. HD-film for min del kom sammen med HD DVD drevet til 360, så ingen store overraskelser her egentlig. Men HD-film er utrolig deilig, det vere BR eller HD DVD. Siden eg kom såpass "seint" innom PS3 hade det jo kommet noen fw-oppdateringer som hadde fikset ymse siden lansering, men forventningene til PS3 sin online løsninge var såpass lav likevel. Eg visste noenlunde ka eg kom til, gidder ikkje gå noe meir inn på mangler her siden alle veit ka det innebærer. Når det gjaldt Sixaxis, var den som forventet ikkje heilt det store. Med min nye DS3 har PS3 sin kontroll steget fleire hakk, og eg liker den mye bedre. Rumble og meir vekt samt bedre kvalitet var det som skulle til. Takk Sony Selve konsollen oser av kvalitet. Den er veldig pen og se på, den er veldig rolig og behagelig å høre på. Til syvende og sist er eg vel egentlig fornøyd slik sett, eg har fått mye for lite ved kjøpet av PS3 det er det ingen tvil om. Og eg ser som sagt veldig frem til 2008, ikkje minste årene etter. Gleder merg til utviklerene får presset frem enda meir av potensialet av det evigfe virrvarret som ligger under panseret på konsollen. Endret 11. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kjøpte min på release dato og ja. XboXn ligger på salg på qxl, og har fått noen bud allerede. Eneste minuset hos meg er at tven min ikke er verdig. 24" samsung fra begynnelsen av 90 tallet. Har lyst på ny men fy søren så de koster Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Må henge meg på denne tråden. Jeg kjøpte min på releasedatoen (23. Mars) sammen med COD3 og et par dager senere kjøpte jeg RR7, Motorstorm og RFOM. Jeg kan ikke si jeg noengang har vært misfornøyd med noe som helst, og syntes jeg fikk ekstremt mye for pengene da jeg kjøpte den for 5500. Senere har det blitt mer og mer spill og utstyr, har nå 3 kontrollere (2 SIXAXIS og 1 DS3) og 15 spill (liste følger nedenfor). Spill jeg har: FIFA 08, Skate., Motorstorm, R:FOM, Tony Hawk's Project 8, Tony Hawk's Proving Ground, Ridge Racer 7, Blazing Angels, Full Auto 2: Battlelines, Warhawk, Tekken 5 DR Online, Colin McRae: Dirt, Sega Rally, COD3 og Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent. I tillegg har jeg hatt GTA 4 og MGS 4 i bestilling siden April, og skal kjøpe GT 5, Burnout 5, Tekken 6 og GOW 3 så fort de kommer. Jeg tok med konsollen til en kamerat som hadde HDTV og prøvde, da gikk det ikke mange ukene før jeg hadde kjøpt en Samsung M87 40" og den første Blu-Ray-filmen ramlet ned i postkassa, siden har det kommet til en rekke filmer og utstyr. Må også si, som andre har sagt, at konsollen er meget pen og ser ut til å ha veldig god kvalitet, og nå ser jeg bare fram mot en spennende vinter med en rekke gode titler og tjenester i vente. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg har i de siste årene ikke spilt noe særlig til spill. Begynte jeg å vokse fra gaming? Jeg solgte ps2 konsollen min og spilte ikke noe særlig på pc. For et år siden fikk jeg lyst til å kjøpe en ny ps2 for å prøve MGS3 FFXII osv. dvs. spill som jeg gledet meg til før jeg solgte ps2 konsollen min. Det ble noen timer med spilling, men ikke mange, og jeg følte aldri at jeg fikk tilbake "gnisten". PS3 var så dyr osv., så den tenkte jeg aldri på å kjøpe ved release engang. Trodde faktisk at jeg aldri kom til å kjøpe den ettersom at jeg var lei av spill. For noen måneder siden begynte jeg å tenke på å kjøpe meg en HDTV. Mens jeg lekte med tanken på det kom også tanken om en ps3. Jeg tenkte også litt på 360, men den hadde ikke mange av de gode spillseriene jeg elsket før i tiden. Har alltid valgt Sony sine spillmaskiner, så jeg følte at en 360 kanskje ikke hadde blitt helt rett. Det hele endte opp med at jeg kjøpte TVen og dagen etter gikk jeg på den lokale spaceworld butikken og kjøpte en 40gb ps3 til 4000kr. Jeg kjøpte også Resistance:FoM. Jeg hadde hørt mye forskjellig om Resistance, men gud så imponert jeg ble da jeg fyrte det opp! Det var virkelig andre boller enn ps2en jeg kjøpte meg nesten et år tidligere. Noe som egentlig var en selvfølge, men det var da ikke måte på! Jeg eier nå Resistance, Call of Duty, Ratchet & Clank og Pro Evolution Soccer 2008. De tre førstnevnte var helt fantastiske og jeg har runnet singelplayer delen på dem alle. PES08 var en skuffelse, men morsomt likevel. Jeg kjøpte også Assassin's Creed på release, men det byttet jeg bort (mot PES08) ettersom jeg hatet det. Det var dessverre noe feil med min nye TV, så jeg måtte sende den inn for ca 2 uker siden. Sitter nå med en 28" CRT TV og det er helt GRUSOMT! Til og med ps3 menyen ser helt forferdelig ut! Etter at jeg sendte inn TVen har det blitt lite ps3 spilling, men får den trolig i løpet av uka. Reiser hjem, og fra ps3, i helga, og kommer ikke tilbake til den før over nyttår. Blir godt å komme tilbake til leiligheta over nyttår når en fungerende HDTV(forhåpentligvis) og ps3 står og venter. En ps3 jeg nesten ikke har brukt i det siste pga TVen. Over nyttår har jeg også planer om å kjøpe meg Uncharted, Unreal, Orange box (?), Oblivion, Burnout osv. Gleder meg! Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min ps3 så langt. Den tidligere nevnte "gnisten" for spill kom tilbake det øyeblikket jeg fyrte opp ps3en min for førestegang. Tror ps3 kommer til å knuse 360 etter hvert. Det er bare noe jeg føler på meg... Endret 11. desember 2007 av qweac Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ventet med å kjøpe min en liten stund vanligvis kjøper jeg ting på release men hadde og har 360 så jeg valgte å vente med PS3 og kjøpte når bundelen kom. Motorstorm og RFOM. Vært en del dødtid fram til den siste mnd da både Ratchet & Clank kom og nå også Uncharted Drakes Fortune. Har også Folklore, COD4 og Heavenly Sword i samligna. Spill som jeg ser fram mot er GT5 (verdens beste arcade racer), nytt Final Fantasy, God Of War 3, Little Big Planet. Skal også ha en del multiplattform spill som kommer men vet ikke om det blir 360/PS3 som står på coveret. Burnout Paradise, GTA IV, Saints Row 2, Merchenaries 2, COD 5. Stort sett fornøyd med kjøpet men har også 360 som tar en del tid. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kjøpte også min på release for 5 og et halvt laken. Det var gode greier når den kom på plass i tv benken der den sto pianosort og skinnende med kun en svak malende lyd. Plug and play nesten. Det var kun å legge inn nettverksnøkkelen for mitt trådløse nett, og dermed var vi laus. Først ut ble Motorstorm i multiplayer og R:Fom. Motorstorm var skøy som bare det, og jeg synes synd på de som klarer å se seg furten på en 2d busk som fyker forbi i 120kmt. Kanonspill spør du meg. Unikt innenfor sin genre er det også. R:Fom er kanskje det mest underratede spillet hittil i denne generasjon. Spillet er utrolig bra og fullstendig gjennomført. Jeg er overbevist om det at om man hadde spilt R:Fom like før Halo3 ville man 'meh'et' hele Halohypen. Ikke skinnende Masterchiefuniformer riktignok, men slik jeg ser det er det kun det Halo3 har på R:Fom. -Uansett, R:Fom klarte jeg ikke å lausrive meg fra i en hel uke. Det er myyyye for meg. Etter lanseringstitlene hev jeg meg på godsaker som jeg ikke hadde tatt meg tid til å spille på PS2. God of War II og Shadow of the Colossus. De titlene ble nytt i langdrag... Våren, sommeren og høsten var temmelig travel for min del, så PS3'en ble designert for å hjelpe til i kreftforskingen. Folding 24/7 i vel 3 måneder. (Selvfølgelig avbrutt av litt spilling innimellom). Når Warhawk dukket opp ble det å hive seg på den bølgen også i en 14 dagers tid. Etter det har titlene stått i tur og orden. COD3, Heavenly Sword, Lair, Eye of Judgement (og en haug med kort), Ratchet & Clank, Assassins Creed og selvfølgelig rosinen i pølsa: Uncharted.. Dette var også en tittel som jeg ikke klarte å legge fra meg før den var gjennomspilt. Assassins Creed ble nødt for å vente. Alt i alt er jeg meget happy med det 'Svarten' har levert, og med 2008 fremfor oss med Killzone2, MGS4, GTA4, GT5, osv.. osv.. fremfor oss tror jeg vi går en lysende fremtid i møte.. I jula står blir det COD4 tenker jeg.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Motorstorm var skøy som bare det, og jeg synes synd på de som klarer å se seg furten på en 2d busk som fyker forbi i 120kmt.Tar eg feil om eg seier at du var ein av dei som klagde so mykje på 2d graset i forza2? Uansett, tilbake til topic: kjøpte Ps3 på launch, angra, pga mangel av spel. Syntes ikkje den drog si eiga vekt -- eller pris for den saks skuld. Solgte den, koste meg vidare med 360en min. Kjøpte igjen no når 40gb utgåva var å få tak i -- for vel eit par små månader sidan, og den har sidan stått og samla støv. Plukka opp Uncharted og Ratchet no i helga som var, og maskina får endeleg bli brukt. Storkosar meg med Uncharted, eit vannvittig kjekt spel, som eg har gleda meg til lenge. Gledar meg òg til å teste Ratchet. Håpar det ikkje er ein requisite at ein har spelt dei andre spela i serien, då eg er ei Ratchet jomfru. Så, frå og med Søndag 09.12 totusen-og-sju, var eg nøgd med PS3en min. Og det at dei nærar seg noko hax med RSX + linux er og noko eg følger særs godt med på -- då eg håpar på ein PS3 versjon av XBMC! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Motorstorm var skøy som bare det, og jeg synes synd på de som klarer å se seg furten på en 2d busk som fyker forbi i 120kmt.Tar eg feil om eg seier at du var ein av dei som klagde so mykje på 2d graset i forza2? Stemmer ikke helt det.. Jeg har ikke klaget over noe 2d gress jeg. Det jeg derimot har gjort er å harsellere med Avanores utsagn som gikk på at Forza 2 var så detaljert at tilogmed gresset skulle være i 3d.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Fikk min den 31.mai 2007 kjøpte en pakke fra thorn hvor spillene motorstorm, RFoM, ridge racer 7 og formula one fulgte med. Av disse likte jeg motorstorm og formula one veldig godt, mens rr7 og RFoM ikke falt helt i smak pga. at jeg ikke liker skytespill og useriøse bilspill. Motorstorm er faktisk det beste spillet jeg har spilt. Etter hvert havnet spill som dirt, fifa 08 og AC i hylla, og til jul kommer need for speed pro street. Når det kommer til online delen er jeg egentlig fornøyde med den, selv om PS store hadde hatt godt av en oppfriskning. Home blir jo også en artig sak. Av spill jeg kommer til å kjøp til neste år vet jeg at gran turismo prologue (og eventuelt 5 hvis den kommer) og MX vs ATV Untamed skal ann skaffes. Blir sikkert flere og når man vet litt mer hva som kommer. Må si at jeg er veldig fornøyd med ps3. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ja, jeg kjøpte meg PS3 på releasedagen fra elkjop.no, den var forhåndsbestilt og med fikk jeg en blu-ray samt CoD3, Gundam, Motorstorm, Project 8 og Resistance som jeg bestilte fra MPX til release. PS3 hadde jeg hele tiden bestemt meg for å kjøpe, det var enten den eller Xbo og da falt valget ganske simpelt på PS3. Siden jeg kjøpte den har jeg storkost meg masse, hovedsaklig med Resistance, R6: Vegas, CoD4, Guitar Hero 3 og FIFA 08. Har hatt endel flere spill, men ikke noen av de har jeg brukt så mye tid på som de andre nevnt over. Så jeg kan trygt si at jeg er storfornøyd med min PS3, den har innfridd alle forhåpninger og jeg har fått brukt den masse! Jeg gleder meg til de neste storspillene kommer, det blir fett! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Vet ikke helt når jeg kjøpte min, men det var vel i Mai en gang. Jeg fikk lurt til meg en for 6000 r med 2 sixaxis-er og spillene CoD3, R:FoM og Gundam. Gundam spilte jeg 5 minutt multiplayer (trykka aldri på på single player knappen, hvis det var en) før jeg mystisk nok klarte å bytte det mot MotorStorm. R:FoM var en grei opplevelse. Jeg ble ikke så sugd inn i historien at det gjorde noe, men jeg er også blant de som synes dette er et undervurdert spill. Det ble også spilt litt multiplayer. MotorStorm og CoD3 kom jeg aldri gjennom ettersom jeg ikke syns de var det helt store. Senere på sommeren kjøpte jeg (som mange andre her inne) en Tatung 32" HDTV til en svimlende lav pris i forhold til kvaliteten. Da ble PS3-en endelig brukt litt igjen. Jeg kunne flytte den inn på rommet og begynte derfor å spille igjen. Etter jeg hadde gått halvveis lei av spillene ble det nok heller lite spilling. Det PS3 da gjorde veldig bra var DVD-oppskalering. Den ble flittig brukt til musikk og film og jeg tror jeg kan gå så langt som å si at det var det som reddet den. Jeg var meget lei av at det var få spill og kun dårlige nyheter om mistede eksklusive titler og utsatte multiplattformtitler. Jeg var en av de som ble frelst under E3 2005 og har holdt med sony helt siden da. Så kommer det store vendepunktet. Warhawk. Endelig kom det er morsomt spill igjen! Det ble arrangert flere LANparties med warhawk og det holdt meg foran TV-en mer enn det som var sunt helt til Ratchet and Clank dukket opp i postkassa. Da var det bare som om det sa "PANG!" og alle de gode titlene strømmet inn. Det er nå jeg angrer på at jeg ikke sparte penger fra sommeren til disse dyre månedene. Det er disse titlene som skal rettferdiggjøre ventetiden på Home, LBP og killzone 2 som var hovedgrunnene til mitt PS3-kjøp. Nå er jeg misfornøyd med PS3-en min igjen, men på en annen og positiv måte Jeg har det problemet at jeg har alt for lite penger og tid til å spille alle gullspillene som jeg vil spille. Orange box kommer snart, Uncharted, CoD4, AC og Ratchet & Clank er her og det er kun CoD4 og R&C jeg har hittil. For å oppsummere litt, jeg er meget glad over at jeg valgte PS3. Jeg kjøpte Wii ved launch, spilte gjennom Zelda og det var det. Solgte den og angrer ikke på det selv om jeg veldig godt kunne tenkt meg å spille Mario Galaxy. Xbox 360 har jeg mye erfaring med og det er en fin konsoll det, men spillene appellerer bare ikke til meg om man ser bort i fra de som kommer på PC og halo 3 (Er nok totalt halo-frelst). Jeg syns sony har gjort så mye bra til denne generasjonen. De utvikler mange spennende spill som ikke ligner noe annet (f.eks. echocrome, LBP og afrika) og kommer med en online-tjeneste som ser virkelig bra ut! Lenke til kommentar
aspire86 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Her er min saga: kjøpte min PS3 på realese, 23 mars. har alltid vert Playstation fanboy, helt siden Playstation 1 (men ikke den typen som går og skriver Xbox suger! faktisk ganske omvendt, jeg hadde så lyst på Gears of War at jeg kjøpte det slik at jeg kunne spille på en kompis sin Xbox. skulle gjerne hatt en Xbox, men lommeboka strekker ikke til, uten at jeg blir helt blakk.) det første spillet jeg kjøpte var Motorstorm, og synest det var skikkelig fengende, og god fartsfølelse. som det blir sagt i flere anmeldelser blir du fort litt lei Motorstorm, men det tar ikke lang tid før du fyrer det opp igjen. Deretter når det til slutt kom, kjøpte jeg Rainbow 6: Vegas. av en eller annen grunn sto det ikke til forventningene, men Fy F*** så gøy det er, når du virkelig får alt til. kontroll systemet er glimrende. bestemor kunne lært seg det om hun satte seg ned i 15 minutter etter R6:vegas ble det litt stillestående på spillfronten, før WarHawk ble presantert. jeg satt sikkert inne i en uke og spilte, men dessverre når dei ikke klarte og fikse rank systemet osv ble jeg lei. men likevel kjempe gøy men Capture the flag. en måned senere var jeg igjen sugen på et spill, Resistiance hadde fått delte kritikker, men virket som et kult FPS spill, men slitt skummel stemning. sier det så enkelt som at det er en klar 5er. men etter det ble det stille, dagene gikk mens jeg ventet på november da alle dei etterlengta spillene skulle komme. og det var verdt ventetiden. Først CoD4 det beste skytespillet eg har spilt etter Battlefield2. singelplayeren er spennende og engasjerende så lenge du holder på (en lang kveld) og propp full av action. det er likevel på Online delen CoD4 er på sitt aller beste, det har ikke gått en dag uten at jeg har spilt 1 times tid om ikke mer. og har ikke planer om å gi meg før jeg har lvl 55. (spiller CoD4 i skrivende stund) Samme uka (som jeg kjøpte CoD4) blir AC lansert. ( og det stod absolutt til forventningene. litt ensformig, men det gjorde ingenting. har ikke noe imot å sprette rundt på tak og lete etter utkikksposter. Etter vel en uke var spillet rundet og gleder meg til 2eren som sikkert kommer i 2009 eller noe. så til slutt, kanskje det beste spillet til PS3: Uncharted: Drake's Fortune har dessverre ikke spilt det enda. (er alt for opptatt med å nå lvl 55 på CoD4) men jeg ser trailerer av spillet daglig får å pirre meg til å spille det. slik at det blir skikkelig bra, når jeg setter det på. jeg har spilt gjennom demoen sikkert 15 ganger, og slik jeg har forstått det, så er demobanen, den kjedeligste. Cutscenene taler for seg selv. alt i alt, startet det litt dårlig, men etter at CoD, AC og Uncharted kom er alt tilgitt. PS Store er jeg fornøyd med, selv om det er rom for forbedringer. Eneste skuffet med PS3 er at Sony ikke har klart å legge inn "In-Game XMB" noe som jeg savner. et pluss derimot er at Rumble er tilbake,, og ble tatt imot med opne armer. Tror at etter 2009 vil PS3 igjen lede konsollkrigen klart, slik som de vant med PS2. og vi har gode år i møte med: MGS, GTA VI, GT, God of War III osv. jeg må bare si til folk som tenker på å kjøpe PS3: dere vil ikke angre, jeg har ikke angret 1 sec så lenge jeg har hatt den. The End (detta blei jo en liten stil ) Endret 11. desember 2007 av aspire86 Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg kjøpte min PS3 for ca 1 måned siden. Er ikke bare bare å leve på lærlinglønn skal jeg si dere, så måtte pent vente til 40gb versjonen kom til 3900 kr på Spaceworld. Jeg kjøpte meg Assassins Creed, og var storfornøyd med det spillet. For ca 3 uker siden kjøpte jeg meg en lenger nettverkskabel, sånn at jeg rakk fra routeren i gangen til PS3'en i stua, og FIFA 08. Så bestilte jeg meg Rainbow 6, noe som skulle vise meg å bli den største (og eneste) skuffelsen jeg har hatt i forbindelse med PS3. På søndag (som var nå) kveld lastet jeg ned demoen til Ratchet & Clank og forelsket meg helt, så går bare å venter på lønningen som kommer til fredag før jeg skal løpe i butikken å kjøpe meg det. Må si jeg har store forventninger til 2008 når det gjelder PS3 og spill. Bare tanken på GT5 og GTA4 får det til å renne vann i munnen på meg, og blodet søker seg fra et hode til et annet Ja dette tror jeg skal gå bra Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) artig tråd dette her...kudos til trådstarter.. Vel min ps3 historie starta vel 23 mars 07...forhåndsbestilte den mai 2006 så eg treng ikkje legge skjul på att dette var noko eg såg fram til. Mitt største øyeblikk med ps3 var oppakkinga den 23 mars, det var ei magisk stund. Kjøpte den ilag med Formula one CE og motorstorm. Motorstorm var ganske artigt og eg kan vel sei det levde opp til forventingane. formel 1 spillet er min personlinge intresse så eg ga det sjølv 10/10 uansett.. så gjekk det månedar før eg lasta ne Warhawk. Då blei det litt ps3 spilling att. Men enda har det ikkje blitt fleire spill til konsollen. I det siste har det jo kommet mange gode titler og eg kjem vel til og kjøpe uncharted om ikkje så lenge. Men til no har x360 rett og slett feia over den med sine prestasjoner. forza, bioshock, gears, AC...++ Dykk tenkje kansje kvifor i &/%"# posta eg i denne tråden når eg ikkje er nøgd med min ps3. Vel eg er egentlig det for den har så mykje utappa potensiale. Og eg gleda meg så sinnsjukt te killzone2, MGS4 og GT5...men til nå har eg kun kjøpt multiplatform spill og det er forbehold x360'en. Eg håpa berre inderlig att sony kan gjere noko med dei problema som er med ps3en no. Først om fremst ein ny kontroll. Det fiksa dei forhåpentleg vis med nye DS3. Også ein skapleg online modell som er totalt under par mot x360 no. Det er vel den største hindringa endå men eg håper og trur att sony fikser det.. Så eg får nok ein åpenbaring etterkvart som andre her når killzone2 og GT5 blir lansert.. Endret 11. desember 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå