Gå til innhold

Hvilket var best? Halo 1, 2 eller 3?

Landeplagen

Anbefalte innlegg

Hvilket spill syntes dere var best av Halo 1, Halo 2 og Halo 3?

Selv legger jeg stor vekt på flerspiller, og på Halo 1 ble det nesten bare Co-op, mens i Halo 2 spilte vi masse LAN og på Live. Halo 3 har jeg enda bare spilt på Live. Jeg har hatt det desidert mest moro med Halo 2, og synes multiplayeren der er genial (man blir vant til det etter flere hundre timer, liksom). Halo 3 ligger på andreplass for min del.

Singleplayeren i toeren var også jævlig bra syntes jeg. Var artig å komme seg ut av mape'et og opp på platåer som egentlig ikke skulle være mulig. :p Samme med multiplayer-mapsa.

Så: 2 > 3 > 1.

Kanskje jeg forandrer mening etterhvert?

Endret av Lande
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket spill syntes dere var best av Halo 1, Halo 2 og Halo 3?

Selv legger jeg stor vekt på flerspiller, og på Halo 1 ble det nesten bare Co-op, mens i Halo 2 spilte vi masse LAN og på Live. Halo 3 har jeg enda bare spilt på Live. Jeg har hatt det desidert mest moro med Halo 2, og synes multiplayeren der er genial (man blir vant til det etter flere hundre timer, liksom). Halo 3 ligger på andreplass for min del.

Så: 2 > 3 > 1.

Kanskje jeg forandrer mening etterhvert?

Den siste var rett og slett skuffende, jeg synes ikke Halo er kult på LAN eller Live uansett. Så jeg spiller bare co-op med min kjære onkel.

Den første var fantastisk når den kom. Så kom nummer to, som var enda bedre mens tre'eren bare var skuffende. Gøy så lenge det varte, men jeg gidder ikke spille gjennom med høyeste vanskelighetsgrad som jeg gjorde med de to andre.

2 - 1 - 3 =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det ble mye linking av Halo 1 på Blood Gulch. CTF var/Er konge der. rundet ikke Halo CE og Halo 2 før en uke før nr 3 kom ut. Aldri vært noen fan av sp. Halo 2 har jeg ikke spilt så mye. hadde ikke Xbox på den tiden Halo 2 kom. på Halo 3 har jeg spilt over 1000 kamper på live (blir ikke lei) og linket en del med kamerater og rundet det på normal. driver og spiller litt coop på legendary med to kamerater. Så min rekkefølge blir: Halo 3, Halo CE, Halo 2. (Men i julen skal jeg låne Halo 2 av en kamerat så kanskje det går forbi Halo CE)

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Halo 3, klart. Alle de forskjellige våpnene, og samtidig den nesten perfekte balansen er bare helt utrolig. Mesterverk!

Men det overrasker meg at de lagde både menneske og romvesen pistolene noe så innmari verdiløse. Personlig tror jeg det har med å gjøre at Bungie ville folk skulle ha lyst til å ta i bruk Spikers.

Nesten umulig å treffe noen med et ladet Plasma skudd. Det skulle nesten drept med bare ett eneste skudd. Hva er vitsen med den nå, når man har Mauler.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar
Halo 3, klart. Alle de forskjellige våpnene, og samtidig den nesten perfekte balansen er bare helt utrolig. Mesterverk!

Men det overrasker meg at de lagde både menneske og romvesen pistolene noe så innmari verdiløse. Personlig tror jeg det har med å gjøre at Bungie ville folk skulle ha lyst til å ta i bruk Spikers.

Nesten umulig å treffe noen med et ladet Plasma skudd. Det skulle nesten drept med bare ett eneste skudd. Hva er vitsen med den nå, når man har Mauler.

Halo 2 hadde ganske balanserte våpen det også. Kanskje enda mer balansert i Halo 3, da. (Unntatt hagle og mauler kanskje). Spikeren er i min oppfatning det mest ubrukelige våpenet, men med 2 så blir det rock and roll.

Plasma Pistolen er ikke så værst mot folk som er ganske nær deg, faktisk. Hender jeg plukker den opp selv. Har fått noen kills med gode gamle "Noob Comboen" (som ikke lenger er noob i det hele tatt da. :p).

Lenke til kommentar

Blir vel 3 > 2 > 1 her. 1-eren har kulest singleplayer av alle spillene, men med lack av MP så detter den litt ned. Halo 2 har jeg nesten ikke spilt i det hele tatt lol, bortsett fra et par ganger med kompiser.. Konge MP i H2, og H3 toppa det enda litt mer. Så Halo 3 er favoritten her..

Lenke til kommentar

halo 3 og toern er vel etter min mening like gode. for halo 2 har dei gode mapsa og halo 3 har dei beste våpna og utstyret (med det meiner eg boble sjoldet og power drain og slikt)

halo CE er jo ganske bra og vis dei hadde orka å lage ein ny versjon, slik at det blir bedre grafikk og muligheiter for live så blir det ein vinner garantert. (med mindre bungie drite på draget)

Lenke til kommentar
halo 3 og toern er vel etter min mening like gode. for halo 2 har dei gode mapsa og halo 3 har dei beste våpna og utstyret (med det meiner eg boble sjoldet og power drain og slikt)

Der har du et poeng. Halo 2 har jo Zanzibar, Lockout, Midship og Ascension som alle var klassikere (teller ikke med map-packs). Halo 3 har ingen maps som matcher Lockout enda.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva jeg skal legge mest vekt på her, men uansett:

Jeg synes at halo CE hadde den beste singelplayerdelen av alle. Det er vanskelig å sette fingeren på alle tingene som gjorde at det etter min mening var bedre enn de siste, ås jeg skal ikke prøve heller. Ihvertfall har jeg spilt gjennom halo

CE med stort sett alle gamingvennene jeg har hatt på besøk.

Når det gjelder multiplayerdelen er det vel halo 2 jeg har hatt det mest gøy med hittil, men det kan endre seg.

Halo CEs multiplayerdel var kanskje den dårligste og egnet seg ikke så veldig bra som multiplayer som de andre (du hadde liv for eksempel, dette passet bedre i singelplayerdelen, pluss at man gikk mye saktere).

Enspillerdelen i halo 3 var ikke så ille, men den var ihvertfall altfor kort.

Jeg tror jeg vil plassere halo CE på førsteplass, med halo 2 på en veldig nær andre, og halo 3 på siste, selv om det og er veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...