Gå til innhold

Det Ondes Problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitenskapen er like ille, teoriene i astrofysikk har blitt skremmende lik gamle religiøse tanker. Selv om man splitter atomet, er selverkjennelses nivået hos enkeltmennesket like lavt som for 2000 år siden. De værste løgnsprederene idag er menn i hvite frakker, de samme som lobotomerte folk på 80-tallet.

 

Begge retninger tilber Choronzon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

no har eg berre skum lest igjennom posten her men.... Den frie vilje vart vel brutt når eva og adam spiste av treet... Har diskutert dette om den frie vilje leeeeenge med en av lærererne mine... eg har alltid ment at vi har en fri vilje, men vi har jo egentlig ikkje det...

Fks... Ei jente blir voldtatt og drept av vennene sine.. Kor er den frie viljen hennes? Da sier du vel jo, vi kan velge mellom godt og ondt kvar dag.. Veit ikkje korleis eg skal forklare dette,, men eg trur det går dypare enn som so............

Lenke til kommentar

Bare noen tanker angående kristendommen:

 

Hva kommer til å skje når menneskerasen før ut? I himmelen må det være no' hel***** inni rævsprekken folkefullt; masse obskure livsformer fra andre galakser og skit.

 

Finnes det dyr i himmelen? Eller er de for dumme? (da gjelder det også dumme mennesker :yes: ) Dyr kan ikke være slemme, da de ikke har en bevissthet som gjør dem i stand til å bedømme hva som er "riktig" og "galt".

 

I tillegg så må køen utenfor perleporten være fryktelig lang. Sitter Gud og dømmer hver enkelt person?

 

Jeg synes han burde gi oss noen forklaringer på ubesvarte spørsmål innen fysikken. Han kan forklare hvorfor det eksisterer masse, hvorfor det ikke finnes like mye antistoff som stoff, hvordan gravitasjon kan manipuleres (angår det første spørsmålet)... Dessuten kan han gi en forklaring på hva som vil skje etter hvert som det svarte hullet i sentrum av galaksen etterhvert vil sluke hele galaksen :roll: Det samme skjer i andre galakser. Om verdensrommet vil stoppe å utvide seg, og om vi til slutt bare vil være en tynn suppe som flyter rundt i evigheten.

 

Han kan forklare "hva som var" før Big Bang (det er "bare" en teori men...) og om "mørketiden" etter "poffet" da universet bare var fullt av stråling.

 

Det er også endel uoppklarte mysterier som angår utviklingslæren (ingen kan påstå av vårt DNA bare "var sånn" fra begynnelsen).

 

Dessuten kan han forklare hvorfor han har fått millioner (milliarder) av mennesker drept fordi de fulgte hans budskap!

Lenke til kommentar
Men!!

Hva skal ett hardware forum med en politikk og religion del?

Dette sklir helt ut syns nå jeg

Dette er offtopic-delen, å begynne å snakke om hardware her er litt for ontopic for offtopic, synes jeg...

Når det gjelder det første innlegget har jeg ingen kvalifikasjon til å svare på det, ettersom jeg ikke tror på noe av det spørsmålene er grunnet på, og derfor ikke kan føre en logisk diskusjon om saken (som jeg forøvrig finner meget ulogisk).

:yes:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Lucifer gjørde opprør mot Gud som førte til at han ble kastet ut av Himmelen. Lucifer fristet Adam og Eva i Paradiset, og han vil friste oss i evig tid, til dommedagen vel å merke, ifølge kristen tro.

 

Spørsmålene blir da: hvorfor lot Gud Lucifer få så stor innflytelse blant menneskene? Betyr dette at kristne kan unnskylde seg med at "det var ikke meg som gjorde det (hvis de hadde gjort noe galt). Lucifer tvang meg"?

 

Å unnskylde seg med at "det var djevelens verk" er et vellkjent fenomen.

F.eks når pedofilisaken mht. den katolske kirken ble offentlig gjort, ble hele saken "nedhysjet" da dette " var en meget tungt for kirken og de ønsket ro om saken, og de tiltalte var offer for djevelens fristelser."

 

Men når alt kommer til alt så foreligger det stor usikkerhet innen flere kristne miljøer om hva/hvem som er djeleven.

Flere kristne organisasjoner klandrer hverandre for å være djeveldyrkere, og hevder at den Egyptiske solguden Horus er satan i egen person.

http://www.light1998.com/Phallus/trinity.htm

http://www.jesus-is-savior.com/False%20Rel...ox_idolatry.htm

 

Så jeg vil nok anta at en av grunnen til at "gud og satan" er mere eller mindre i "likevekt", kan være at de forskjellige kristne organisasjonene har forskjellig oppfattning mht. satans egenskaper og symboler.

 

En annen ting er jo at dersom "djevelen" hadde null makt, ville de kristne fått enda et forklaringsproblem mht. det negative som skjer i verden.

Derfor er djevelen (rivaliserende religioner) den perfekte syndebukk.

Man slår rett og slett 2 fluer i en smekk :D

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...