Gå til innhold

Irriterende av- og på-during på HDD

pat2004

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en maskin hvor det kjøres OS på en 200 GB Barracuda Seagate som er satt som master på vanlig IDE-kabel...

For noen dager siden satte jeg også inn en 120 GB HDD av samme type som jeg kun bruker som lagring. Den er satt opp på samme kabelen(har ikke plass på noen andre kabler) med cable select.

Problemet er at den nye HDD'en gir fra seg en merkelig regelmessig av- og på-during. Den er svak, men kraftig nok til at den irriterer meg siden jeg er klar over den. HDD'en er helt ny...

Noen forslag på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være at vibrasjonen forplanter seg fra HD til kabinettet? I så fall skal det være mulig å stilne litt på støyen ved å bruke f.es silikonmasse eller lim fra limpistol.

Takk for svar!!!! :new_woot:

Ok, så du mener at den av- og på-støyen skal være der men at du ikke skal høre den så godt? Kan godt hende at HDD'en ikke er godt nok festet... :blush:

Lenke til kommentar
Ellers kan du gå inn i strømsparingsfunksjonen og ta bort haken på "skru av harddisk ved ingen aktivitet" eller noe sånt. Da står harddisken på konstant, og du slipper opp-spinningen ved jevne mellomrom.

Takk for svar! Skal nok prøve først det ene og så det andre. En av disse hjelper nok tenker jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
Ellers kan du gå inn i strømsparingsfunksjonen og ta bort haken på "skru av harddisk ved ingen aktivitet" eller noe sånt. Da står harddisken på konstant, og du slipper opp-spinningen ved jevne mellomrom.

Takk for svar! Skal nok prøve først det ene og så det andre. En av disse hjelper nok tenker jeg :thumbup:

Harddiskene var skrudd skikkelig til så det var nok ikke problemet.

Dessverre var det ingenting i strømsparingsmodus so het å slå av harddisken, og dermed ingen hake å ta bort slik at den spinner kontinuerlig.

Det var jo en mulighet til å slå av harddisken etter en viss tid, men det betyr jo systemharddisken, og det er ikke det jeg vil... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...