Gå til innhold

PS3 60 GB bundle!.. Er de å oppdrive?


LeBateleur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns maset etter 60 gb er teit, før var ikke 60 gb verdt det men nå som den er på vei ut er folk villige til å betale for de ekstra funksjonenen.

Hva i helvette skal man med muligheten for å spille ps2 spill uansett, de fleste som har ps2 spill har også en ps2. Og hva er egentlig vitsen med å kjøpe en ny konsoll for å spille gammle spill på? Hvis man har så forbanna lyst til å spille ps2 spill kan man ikke då kjøpe en ps2? Til dere som klaget på prisen før: hold kjeft og nøy dere med 40 gb.

Lenke til kommentar
Hva i helvette skal man med muligheten for å spille ps2 spill uansett, de fleste som har ps2 spill har også en ps2. Og hva er egentlig vitsen med å kjøpe en ny konsoll for å spille gammle spill på?

 

For å få større spillbibliotek kanskje? Det var et stort poeng for sony selv også. Et par sitater:

 

For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one. I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this

 

If the developer wrote the game according to our technical requirements checklist, we will have what we believe will be almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, there always are, but we believe those will be very few and far between. Even less so than we saw from PSOne to PS2.

 

:innocent:

 

edit: tar med ett sitat til, sånn på tampen av 2007.

Tror nok at ps3 kommer til å ganske så mange ps2 spill. Hvor mange gidder jeg ikke å spekulere i, men at det er mange ganger flere enn hva ms fikk til med sin xbox 360 - xbox støtte er jeg overbevist om. Man kan sikkert gange antallet med 20. Men tiden vil vise hvor mange spill som faktisk støttes fra dag 1, og antall vil nok øke jevnt i 2007.
Endret av freke
Lenke til kommentar

Makan te tullpreik "Tom-i-hue"

 

Jeg var en av de som klagde på prisen og ikke kjøpte 60gb, MEEEN jeg hadde lyst på ps2 kompatibiliteten. Plutselig gikk det opp for meg at FAEN jeg får den ikke billigere, og nå risikerer jeg til og med å miste ps2 kompatibiliteten om jeg ikke kjøper kjapt, hva gjør jeg, jo jeg kjøper ASAP for å få ps2 kompatibiliteten!

 

Tror mangen andre tenkte som meg og plasserte seg på gjerdet i avvente på bedre pris på 60gb versjonen.. noe som ikke skjedde dessverre, nå vil disse folkene skaffe seg 60gb før det er for sent!

 

Til spørmålet ditt: Hvorfor i HELVETE skal man ha muligheten !?

 

Personlig har jeg aldri hatt playstation 2 , og jeg har aldri spillt noe særlig på den heller.

 

Endelig har jeg fått meg en konsoll, og som om ikke det var nok kan jeg spille ps2 spill på den også!! For meg er dette helt SUPERT, jeg har bestillt god of war spillene, resident evil, metal gear solid 1 og 2 , og det blir nok mye mer med tiden som kommer! Dette er spill som holder så høy kvalitet at man trygt kan se bort fra at grafikken ikke holder samme standard som ps3, hvor trangsynt er du ?

 

Har da vel for faen ingen interesse av å kjøpe en ekstra spillkonsoll (PS2) som tar opp ekstra plass og mangen flere kabler, når jeg kan få ps2 og ps3 konsoll i ett! Skjønner også godt at folk som har hatt ps2 i mangen år har lyst å gjemme den stygge boksen i hylla og bare ha en ps3 fremme..

 

Innser at folk har forskjellige behov og bare vil ha 40gb så klart, du burde klare å innse det motsatte.

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar

Forøvrig selger OBS eller no sånt PS2 med ett spill for 599,-......

 

Så vil du ha PS2 spill koster hele konsollen ikke mer enn et PS3 spill

:p

 

Jeg hadde gått for 40'en skulle jeg kjøpt i dag definitivt.

 

Er jo forøvrig bare å sette i en større disk hvis behovet melder seg.

Tror ennå ikke jeg har kommet UNDER 40 gb i kapasitet på min 60 ennå

da jeg ikke gidder å lagre musikk osv. på den. Musikk, video osv. ligger

på PC-en som streamer det til PS3'en for avspilling.

 

Betalte over 6k for min. Bortsett fra Noddy til guttungen har jeg

ikke spilt ett eneste ps2 spill. Blir liksom feil....

 

Og guttungen har forresten fått Nintendo DS te jul, så nå kan jeg

trolig dumpe Noddy også. :D

Lenke til kommentar
tidligere i år ... " venter med å kjøpe ps3 til den blir billigere vi 60gb er ikke værdt prisen" og hva skjedde jo det var så mye kglager på prisen at sony måtte droppe noen funksjoner på ps3 så den skulle bli billigere .. you're too late , sånn går det når man sitter på gjerdet å klger på pris

 

Det er ikke det som har skjedd i mitt tilfelle!..

 

Det har hele tiden vært planen at jeg skulle ønske meg den til jul, og da er det dumt at Sony skal slippe en dårligere modell på markedet for oss som har ventet!

Lenke til kommentar

Bare vær oppmerksom på at den europeiske 60GB PS3 ikke støtter på langt nær alle PS2-spill like bra. Emuleringen er nemlig ikke perfekt for å si det sånn.

 

Så vidt jeg kan se er det en del PS2-titler som ikke fungerer skikkelig, både i følge Sonys offisielle oversikt og i følge denne uoffisielle. Jeg vil derfor anbefale folk å undersøke om de PS2-spillene de vil spille vil fungere skikkelig før de blar opp ekstra for PS3 60GB kun fordi de vil ha med den noe mangelfulle bakoverkompabiliteten.

 

Et alternativ for de som prioriterer ordentlig PS2-støtte kan derfor være å kjøpe PS2 + 40GB PS3.

 

Med mindre de finner et knalltilbud på 60GB-utgaven da, i såfall kan man jo alltids kjøpe den og heller kjøpe en billig PS2 i ettertid hvis emuleringen av favoritt-PS2-spillene ikke er helt på topp. :)

 

Forøvrig, 40GB-utgaven skal så vidt jeg har skjønt bruke langt mindre strøm enn 60GB-utgaven (120-140W for 40GB-utgaven vs 180-200W for eldre utgaver), noe som medfører mindre varmeutvikling og trolig også et lavere støynivå. Så BARE ulemper er det ikke med 40GB-utgaven altså. Bare nesten. :p

 

Kilde: http://www.engadget.com/2007/11/03/sony-sa...ing-90nm-chips/

Lenke til kommentar
Hva i helvette skal man med muligheten for å spille ps2 spill uansett, de fleste som har ps2 spill har også en ps2. Og hva er egentlig vitsen med å kjøpe en ny konsoll for å spille gammle spill på?

 

For å få større spillbibliotek kanskje? Det var et stort poeng for sony selv også. Et par sitater:

 

For those thinking the PS3's backward compatibility will work like that of Microsoft's Xbox 360, he emphasized that "the PS3 will feature backwards compatibility with PS and PS2 games from day one. I'm emphasizing this because, from what I hear, there are some platforms that haven't been able to completely do this

 

If the developer wrote the game according to our technical requirements checklist, we will have what we believe will be almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, there always are, but we believe those will be very few and far between. Even less so than we saw from PSOne to PS2.

 

:innocent:

 

edit: tar med ett sitat til, sånn på tampen av 2007.

Tror nok at ps3 kommer til å ganske så mange ps2 spill. Hvor mange gidder jeg ikke å spekulere i, men at det er mange ganger flere enn hva ms fikk til med sin xbox 360 - xbox støtte er jeg overbevist om. Man kan sikkert gange antallet med 20. Men tiden vil vise hvor mange spill som faktisk støttes fra dag 1, og antall vil nok øke jevnt i 2007.

 

 

Angående de 2 siste sitatene dine: Synes du at det er merkelig at Sony fremhever den gode bakoverkompabiliteten som de hadde på 60 gb versjonen? Er det rart at de setter den opp mot MS og deres mangelfulle bc støtte?

 

Antaller har økt jevnt i 2007 ja. Og antallet ble kanskje ikke ganget med 20 men de ligger vel på en 85-95% bc, noe som er enormt mye bedre enn xbox 360's bc støtte. At store titler som Halo sliter med frameraten når de emuleres på xbox 360 er heller ikke noe å skryte av. Sitatet mitt der er vel i en diskusjon der vi har funnet ut at Sony har byttet ut HW EE med SW EE og alle går bananas og tror at BC=0-10%, noe som viste seg å rett å slett ikke være tilfelle.

 

Nå har Sony gjort det de kan for å få ned prisen på Ps3, og lanserte derfor 40 GB med en god pris, for de som ikke er opptatt av bc. Og den har solgt meget bra, noe som betyr at Sony hadde rett i at de fleste ikke ville ha funksjonen. Sony skulle helt sikkert helst ha sett at alle ville ha ps2 bc, og derfor hadde betalt de ekstra 100 $ for akkurat det.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
tidligere i år ... " venter med å kjøpe ps3 til den blir billigere vi 60gb er ikke værdt prisen" og hva skjedde jo det var så mye kglager på prisen at sony måtte droppe noen funksjoner på ps3 så den skulle bli billigere .. you're too late , sånn går det når man sitter på gjerdet å klger på pris

 

Morsom du fanboy.

 

At PS2 funksjonalitet skulle være ekslusivt for de som ville punge ut 6000 kr for en spillmaskin er latterlig.

Jeg var en av de som ventet til at 60GB skulle komme kraftig ned i pris, og hva skjer når den da endelig kommer ned i pris? Jo da kutter de en av de tingene som faktisk var viktigst for at jeg skulle kjøpe konsollen, at jeg kunne legge PS2'en min på hylla. Det er fremdeles spill på PS2 jeg har lyst til å spille flere ganger, og andre jeg ikke har spilt gjennom. Syns dette var et fryktelig dumt trekk av Sony, og ikke minst et veldig forvirrende trekk for den vanlige mann i gata som har hørt at PS3 skal være bakoverkompatibel. Dette gjør for min del at PS3 må bygge seg opp et dugelig spillbibliotek på egen hånd (uten hjelp av PS2 sitt) for at jeg skal gå til noe innkjøp.

Lenke til kommentar
tror at BC=0-10%, noe som viste seg å rett å slett i være tilfelle.

 

Kjøper du den konsollen som stort sett er å få tak i dag, er vel situasjonen 0% BC.

 

noe som betyr at Sony hadde rett i at de fleste ikke ville ha funksjonen.

 

Men hvorfor gjør sony et så stort nummer ut av noe de er sikre på at flertallet ikke vil ha? Er det bare sjimpanser som tar beslutningene der? Måtte vel være bedre å skryte av funksjoner de tror folk bryr seg om. Gammalt sjekketriks det :)

Lenke til kommentar
tror at BC=0-10%, noe som viste seg å rett å slett i være tilfelle.

 

Kjøper du den konsollen som stort sett er å få tak i dag, er vel situasjonen 0% BC.

 

noe som betyr at Sony hadde rett i at de fleste ikke ville ha funksjonen.

 

Men hvorfor gjør sony et så stort nummer ut av noe de er sikre på at flertallet ikke vil ha? Er det bare sjimpanser som tar beslutningene der? Måtte vel være bedre å skryte av funksjoner de tror folk bryr seg om. Gammalt sjekketriks det :)

 

Ja, men det er jo nettopp det de gjorde!

Sony gjorde ett stort nummer ut fra det fordi de den gang DA TRODDE at dette var noe flertallet ville ha. Hvor vanskelig er dette å skjønne for deg? Så viste det seg senere at salget gikk for dårlig fordi konsollen var for dyr. Hva gjør Sony? De skjønner at de må få ned prisen på Ps3, og for å gjøre dette må de gjøre den billigere å produsere. Så viser det seg at bc er den featuren folk bryr seg minst om. Ja selvfølgelig er det mange som gjerne skulle hatt den, og sikkert mange som ikke kjøper ps3 på grunn av at den er fjernet. Men det er mange fler som ikke kjøpte ps3 på grunn av prisen. Så det at konsollen selger bedre nå er vel bevis for at Sony gjorde det rette, selv om de måtte svelge en hel kamelfarm med kameler.

 

Om jeg ikke husker feil, så er det sitatet mitt som du tok med i fra den tiden hvor det ble annonsert at 60 GB versjonen skulle bruke SW EE og HW GS. Så hvorfor du trekker dette frem her skjønner jeg ikke. Synes du jeg burde ha spådd dette?

Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker feil, så er det sitatet mitt som du tok med i fra den tiden hvor det ble annonsert at 60 GB versjonen skulle bruke SW EE og HW GS. Så hvorfor du trekker dette frem her skjønner jeg ikke. Synes du jeg burde ha spådd dette?

 

Grunnen til at det sitatet kom med var at jeg satt og mimret litt over spådommene både før og etter launch. Og siden vi nå faser ut 2007 er det å notere at sony samtidig faser ut BC. Litt i kontrast til spådommen som sa at ps2 BC katalogen ville vokse seg inn i himmelen i 2007. (Og så vidt jeg skjønner kommer det stadig nye tillegg til BC på 360, så det er noe sant i at det er en plattform som ikke helt får til det der BC greiene hehe. Bare ikke helt som Phil skulle ha det til). Rett og slett en kuriosa fra way back when, ikke mer enn det.

 

edit: selv eier jeg ikke ett spill til den gamle xboxen, så for min del kunne de gitt faen i hele sulamitten på 360 og. Første xboxen var alt for nerdete for meg :)

Endret av freke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...