Gå til innhold

Mest CPU for penga?

Tnt2

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et EPOX nforce2 kort og nå skal jeg ha cpu, men er litt i tvil om jeg skal kjøpe 2400+ eller 2100+ evt. 2200+

har en Spire FalconRock II (kjøler opp til 2800+)

+5kabinett vifter

Så jeg skal selv overklokke

Noen erfaringer eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreslår at du kjøper AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Thoroughbred) prosessor.

Som du ser får du da muligheten til å utnytte 333MHz bus. 8)

333Mhz bus kjører du som du selv vil, så lenge du har et hovedkort som støtter det.

Lenke til kommentar

I forhold til XP2100+ vil jeg heller påstå at du får mer for penga ved å kjøpe XP1800+.. Sett den på 166MHz buss og overklokk litt. Kjører min på 10.5 * 166 = 1750MHz med en standard kjøler og ytelse tilsvarer ca XP2200+. Dette skal ikke være noe problem. 166MHz buss fra 133 hjelper uansett veldig mye. => 3dmark 13.500 med Radeon 9700.

Bare pass på at du kjøper T-bred versjonen.

Lenke til kommentar

En xp2100 gir mye for pengene. Men Xp1800 gir vel enna mer for pengene. Jeg har en XP1800 T-BRED, og kjører 205mhz buss!!! Og 1750 mhz, som vel omtrent tilsvarer en xp2100. Om cpu`en ikke "offisielt" støtter 333mhz, så greier de nok 333 og mer enn det. Mitt system kjører 410mhz system buss, uten problem. Det kommer nok en del ann på ramma om du greier så mye. Har også hørt at de nye Xp1700 greier å kjøre på 2400mhz!!!!! Med vanlige vifter!!!!

Du burde sjekke opp litt, og få tak i en XP1700 med den steppinga som greier d. Da får du max. ytelse for pengene!!!! Jeg skal poste steppinga når jeg finner den.

Lenke til kommentar

XP2100 gir utvilsomt mye for pengene:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=18&...41&l=2&lantall=

Har en slik selv som i skrivende stund kjører på 2210MHz (170*13) @ 1,75v Er sikker mer å gå på, men jeg klokket opp til denne hatigheten ved første oppstart, og har ikke endret noe etter det :D Den er hvertfall 100% stabil her nå med en Alpha8045, idle temp på ca. 35grader

--

Tommy H

Lenke til kommentar
hey!!

noen som har fått med seg BARTON?!!

kjøp 2500+ for 1800kr, Den gir mest for penga.

angrer på at ikke jeg ventet i noen uker :evil:

Har gjort samme bommert før, denne gangen vil jeg vente til etter Barton er lansert, håper prisene synker litt da :wink:

Lenke til kommentar
hey!!

noen som har fått med seg BARTON?!!

kjøp 2500+ for 1800kr, Den gir mest for penga.

angrer på at ikke jeg ventet i noen uker :evil:

Har gjort samme bommert før, denne gangen vil jeg vente til etter Barton er lansert, håper prisene synker litt da :wink:

Hvis man hele tiden skal vente på ny HW, kan man vente i det uendelige. Det som lønner seg i dag (ikke når barton blir lansert), er en XP opp til XP2100. Over dette blir prisene såpass mye høyere at det ikke lønner seg. Kommer helt an på om man har planer om å overklokke eller ikke. Skal man overklokke, kan en XP1700+ duge like bra som mye annet.

Skal man se på pris/ytelse, så er vel de fleste nye Thorougbred-cpu'ene(opp til ca.XP+2100) et meget godt valg.

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

Med en gang Barton blir lansert begynner man å tenkte på at man må vente enda litt til, slik at den går ned i pris.

Når barton har gått ned i pris tenker man, "hey, nå kommer snart Clawhamer.. venter til den kommer jeg".. Så blir CW introdusert med en pris på omlag 2500~ for den billigste modellen. Ojsann, var litt dyrt det. Tenker jeg venter til den går ned i pris.

image18.gif

Lenke til kommentar

JAJA skjønner poenget :smile: , men nå har det seg slik at barton kommer til uka og ati 9900 kommer innen mars, så da kan jeg klare meg litt til med den maskina jeg har :woot:

Det som også er litt interessant er kanskje å kjøpe en 2600+ siden hovedkortet har støtte for dette, den er vist rå til overklokking leste jeg på toms hardware, fikk den opp i hastighet tilsvarende 3600+

har snakker vi om nærmere 30% :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...