Gå til innhold

Spill der man tar miljøsvin mm.

Anbefalte innlegg

Et FPS eller TPS der man tar miljøskurker må jo være midt i blinken nå for tiden. Måtte være morro å plaffe ned skurker som forurenser eller hugger ned regnskogen ulovlig. Gjerne med noen snike-elementer. Finnes det noe i nærheten av dette? Det må jo være en genial ide for å engasjere millioner av gamere i miljø-spørsmål.

Noen spill tar jo opp relativt realistiske samfunnsproblemer, slik som at man etter det jeg har hørt skal ta knekken på noen våpen-dealere som tjener på begge siden av en konflikt i det kommende Far Cry 2.

Er relativt realistiske samfunnsproblemer nok for gamere, eller må spill helst involvere vill fantasi om kloner, mutanter aliens osv. eller en verdenskrig for å være interessant?

Selv har jeg sansen for både Splnter Cell-serien og Hitman-serien som forsåvidt ikke basserer seg på helt ville fantasier. Hva med å sette Sam Fisher eller Agent 47 inn i miljøkampen?

Videoannonse
Annonse
Tåpelig. Et spill hvor man hugger ned fattige mennesker fra den tredje verden bare fordi de ikke har noe annet levebrød en tømmerhugst. Virkelig konstruktivt.

Hva med å slutte og lese aviser og blader, så gjør du hvertfall et lite bidrag.

Nja, nå synes jeg du er litt urimelig TheMar. Meningen var jo å ta skurkene bak, ikke tømmerhuggere. Når du kverker vakter og liknende i andre spill, er jo for så vidt dette også i realiteten fattige folk som kanskje har familie og barn. Det samme gjelder de Nord-Koreanske soldatene i f.eks. Crysis. Eller hva med andre soldater du dreper i f.eks. CoD. Kanskje disse har en mor og far hjemme som mister sin eneste sønn.

Sånn sett er jo Hitman og Splinter Cell, genialt. Man får bare Top Score om man bare tar de virkelige skurkene.

Men du er inne på noe. Kanskje det er derfor vi elsker å kverke monstre, mutanter, kloner og aliens. Da slipper man å forholde seg til at man kverker mennesker. For min del tenker jeg på et spill som det det er, et spill. NPC'er er styrt av en kanske primitiv AI og har ikke tanker og kan ikke føle smerte. Tror neppe vi noen gang får "Foreningen for bekyttelse av NPC'er".

Hmm, kanskje jeg skulle gå over til bilspill. Men jeg liker det jo ikke

Eller meie ned sosialister..?

Den er grei, hvis jeg får et spill der jeg kan meie ned kapitalister, markedsliberalister, FrP-tilhengere, Republikanere, KrF, monarkister, kongefamilien og alle som stemmer på partier til høyre for AP og Venstre ;)

Du får bruke fantasien din da vet du.....spill Return to Castle Wolfestein så får du nok alt ditt hjerte begjærer. Og til dere som vil drepe sosialister......gjør det samme.....kommunister er en iboende del i mange spill og kan vel kategoriseres som sosialister med litt velvilje.

Et alternativ er selvfølgelig å spille GTA, bare lat som om menneskene langs veien har alle de uønskede egenskapene dere vil

Det nærmeste man kommer et spill der man skal "ta" miljøsvin er vel det gamle Captain Planet-spillet til NES.

Captain Planet var det han heitte ja..:D

tegneseirehelt på Cartoon Network for leeenge sia...dukka oppatt i ein av dei siste south park episodane der dei skulle krige om imagination land...ein blå fyr...klarte ikkje og sette namn på han..:)

Eller meie ned sosialister..?

Den er grei, hvis jeg får et spill der jeg kan meie ned kapitalister, markedsliberalister, FrP-tilhengere, Republikanere, KrF, monarkister, kongefamilien og alle som stemmer på partier til høyre for AP og Venstre ;)

Du får bruke fantasien din da vet du.....spill Return to Castle Wolfestein så får du nok alt ditt hjerte begjærer. Og til dere som vil drepe sosialister......gjør det samme.....kommunister er en iboende del i mange spill og kan vel kategoriseres som sosialister med litt velvilje.

Et alternativ er selvfølgelig å spille GTA, bare lat som om menneskene langs veien har alle de uønskede egenskapene dere vil

Eller gjøre som en Elvis-hatende kamerat av meg; bruke juksekoden i GTA: SA for å få Elvis til å dukke opp overalt. Tror han satt i over en time og bare drepte Elvis-kopier mens han forbannet Elvis til de dypeste og minst hyggelige delene av Helvete.

Kunne godt tenkt meg et spill ala "manhunt", der man på finurlige måter tar miljøaktivister av dage. Man kunne jo for eksempel kvalt de med co2, druknet de i olje, sprengt de med naturgass osv. Spillet kunne for min del også inneholdt et minigame der man skyter greenpeace aktivister som prøver bordre hvalskuter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...