Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Noen har hacket min steam konto, hva nå?

Gal_ape

Anbefalte innlegg

Huff for en tragedie. I går når jeg prøvde å logge meg inn på STEAM kontoen min fikk jeg beskjed om at kontoen er disablet. "Hva inne i svarteste *%€¤#" tenkte jeg. Hvordan kan dette ha skjedd?

Fikk en venn av meg til å gå inn og lete frem kontoen min på vennelista si, hvor han ser at navnet har blitt forandret. Jeg vet ikke nøaktig hvem som har klart å knekke passordet mitt, jeg vet bare at det har skjedd.

OG spesifikt hvilken klan denne personen er medlem av.

Jeg er redd for at kontoen min kommer til å bli brukt som en handelsvare i et norsk-warez forum, noe jeg vil forhindre. Selvfølgelig vil jeg og ha tilbake alle spillene som jeg lovlig har betalt for...

Hva burde jeg gjøre, eventuelt hvordan ? Fylle ut et skjema som jeg leverer til politiet og håpe på det beste?

Jeg har relevant info:

Navnet og hjemmesiden til clanen hvor et medlem har brutt seg inn på min konto.

Det hele og fulle navnet på lederen av denne klanen + adresse og telefonnummer.

Det gjelder og forsåvidt 2 individer ekstra som er medlem i klanen.

Forsåvidt driver denne klanen med ulovlig spredning av kopierte spill i bøtter og spann, noe som og kan være noe å ta dem for.

Har sendt melding til steamsupport, sammen med bilde av alle cd-keyene jeg har brukt og en liten lapp hvor jeg har skrevet dato og mailadresse. Venter på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle til å foreslå det med å sende bilde av cd-keys og lignende til Steam og håpe på det beste, vil tro at det er en grei løsning :)

Snakker om kjappt svar.

Får bare håpe på det beste ja, ikke mye annet å gjøre.

Skjønner ikke at politiet ikke skulle brydd seg, selv om det bare var litt. Det er jo tyveri..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...