Gå til innhold

Hva yter egentlig en AMD Athlon 64 x2 6000+?


Thor.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Intel og AMD leverer omtrent like klokkefrekvenser. Men ytelse pr. MHz er noe helt annet igjen. Der er Intel på topp nå. Det jevner seg nok mer ut når AMD får fiksa problemene med K10.

 

Når det gjelder K8, som du linker til, kan ytelse pr. MHz sammenlignet med Intel C2D sies å være slappe greier. Men de er da billige og :)

 

En C2D E6850(3GHz x2) er hakket vassere på det meste enn Athlon 64 X2 6000+(3GHz x2)

 

Jeg hadde kjøpt Intel C2D E6850 eller en Q6600(2,4GHz x4) akkurat nå...

 

Om en måned eller to kan saken stille seg meget annerledes :roll:

Lenke til kommentar
AMD har skikkelig kvalitet når de gir ut en CPU med en feil som får maskina til å kræsje under overklokking,

Akkurat som om man skulle tatt overklokking for gitt. Husk at hver ekstra MHz er en bonus ut over det du har betalt for. Forøvrig så gjelder ikke overklokkingsproblemet for prosessoren som Thor spør om.

 

Thor: Hvilke programmer er det du kjører mest på maskina? Kanskje jeg finner noen ytelsetester som er relevante for akkurat deg personlig. :)

Lenke til kommentar
En C2D E6850(3GHz x2) er hakket vassere på det meste enn Athlon 64 X2 6000+(3GHz x2)

 

Jeg hadde kjøpt Intel C2D E6850 eller en Q6600(2,4GHz x4) akkurat nå...

Jeg synes AMD fremstår som det beste kjøpet her... greit nok at E6850 er hakket vassere enn 6000+, men faktisk bare 16,6% i den testen det ble linket til over. Det er lite når man tenker på at den også er 80% dyrere. (i prisguiden)

 

Jevnt over har også chipset for AMD en tendens til å være litt billigere. Greit, hvis man blåser i penger er Intel best, men AMD gir fortsatt mest for pengene i mange kategorier.

Lenke til kommentar
Sant det, men gir ikke Intel deg følelse av kvalitet da?

Bare lurer :)

Jeg mister totalt lysten på en intel cpu dessverre. Jeg aner ikke hvorfor men jeg tipper på et fortrengt minne.

 

Thor: Hvilke programmer er det du kjører mest på maskina? Kanskje jeg finner noen ytelsetester som er relevante for akkurat deg personlig. :)

Vell. Prosessoren er på vei sammen med en komplatt maskin til 9000 men om du vil. Jeg holder mye til Steam spill, særlig spillene i The orange box. Jeg driver ellers ikke med mye ressurskrevende bortsett fra kanskje komprimering av filer med winrar og defragmentering. Det har også slått meg at jeg kanskje skal bruke en liten del av maskinen som familieserver så alle har tilgang til alt.

 

 

AMD har skikkelig kvalitet når de gir ut en CPU med en feil som får maskina til å kræsje under overklokking, og hvis den fixes i software, gir et ytelsestap på ca 15%. Fantastisk kvalitet. :D

Link? Har ikke hørt om dette jeg :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Thor: Hvilke programmer er det du kjører mest på maskina? Kanskje jeg finner noen ytelsetester som er relevante for akkurat deg personlig. :)

Vell. Prosessoren er på vei sammen med en komplatt maskin til 9000 men om du vil. Jeg holder mye til Steam spill, særlig spillene i The orange box. Jeg driver ellers ikke med mye ressurskrevende bortsett fra kanskje komprimering av filer med winrar og defragmentering. Det har også slått meg at jeg kanskje skal bruke en liten del av maskinen som familieserver så alle har tilgang til alt.

Ytelse i Winrar 3.7 Beta 8. Ytelsen ligger mellom Core 2 Quad Q6600 og Core 2 Duo E6750.

Ytelse i HL2 på 1024x768. Ytelsen ligger likt med Core 2 Quad Q6600 og litt bak Core 2 Duo E6600.

I HL2 1600x1200 yter den ca mellom Core 2 Duo E6400 og E6600.

Her måler de den til å ligge 14% bak Core 2 Duo E6700 i lav oppløsning og 3% bak i høy oppløsning.

 

Med tanke på prisene og bruksområdet synes jeg du har gjort et godt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Forskjellene er ikke så høye ser jeg. Og siden jeg får mer kraft per krone så er jeg fornøyd. (Blir selvfølgelig ikke forøyd med en p4 selv om man får kjempe mange mhz per krone)

 

Fps'en lar jeg stå på 60 mhz. Heller det enn et fps drop ned til minimalt spillbart i ekstremscener i spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...