Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den engelske duben er så bra at du mest sannsynlig ikke vil merke at det er en dub. Jeg viste ikke at det var en dub før etter jeg hadde sett den første gang.. Forøvrig er det en fabelaktig film som står igjen som en klassiker på lik linje med Ong Bak.

Lenke til kommentar
Virker som det fins mye sær fransk film. F.eks "Le dernier combat"
Fransk film er generelt undervurdert, mye på grunn av den tradisjonelle amerikanske hetsen igjennom flere tiår. Fransk humor er noe for seg selv, og slettes ikke så ille som det alltid blir portrettert utenfra. Det virker som du holder på å sjekke ut noe av det Luc Besson har hatt fingrene borti, og han er jo et godt eksempel på mye særdeles bra nyere fransk film. The Fifth Element, Léon, Taxi, Joan of Arc, Transporter #, Danny the Dog, Banlieue 13, Nikita, etc.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Virker som det fins mye sær fransk film. F.eks "Le dernier combat"
Fransk film er generelt undervurdert, mye på grunn av den tradisjonelle amerikanske hetsen igjennom flere tiår. Fransk humor er noe for seg selv, og slettes ikke så ille som det alltid blir portrettert utenfra. Det virker som du holder på å sjekke ut noe av det Luc Besson har hatt fingrene borti, og han er jo et godt eksempel på mye særdeles bra nyere fransk film. The Fifth Element, Léon, Taxi, Joan of Arc, Transporter #, Danny the Dog, Banlieue 13, Nikita, etc.

Leon :love:

Lenke til kommentar

Er vel flere land som sliter litt med ryktet når det gjelder film. Tysk film holder vel faktisk på å ta seg opp litt, men endel av de dårlige tyske filmene trekker såpass ned at det kansje kan være greit å tenke seg litt om før man ser en tysk film.

http://www.imdb.com/title/tt0382295/ <- 7 Zwerge er vel nesten den mest mislykkede komedien jeg har sett. Det blir for dumt, en halvseriøs eventyrparodi som ikke klarer å bestemme seg for hvilket eventyr den skal parodiere.

http://www.imdb.com/title/tt0997276/ <- Der goldene Nazivampir von Absam 2 - Das Geheimnis von Schloß Kottlitz <- Se på titelen. En oppfølger til en ikkeeksisterende film. Usaklig tull med vampyrer og toaletthumor under krigen. Den eneste scenen jeg husker klart er når den klønete helten stopper en vampyr ved å legge to wienerpølser i kryss.

Lenke til kommentar

Leon er fantastisk, og de to første Taxi-filmene er jo til å le seg ihjel av.

Jeg er imponert. Jeg gikk til frokost, og når jeg kom tilbake 20 min. etter var rommet ferdig "made up". De har tydelig stålkontroll på hvem som er inne når. I tillegg til vanlig oppredning er de innom på kvelden med avis og sjokolade, bretter det ene hjørnet av dyna til side så det skal være lett å legge seg, og setter tøfler og badekåpe klar :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Leon er nok på min top 5-liste.

Siden vi snakker fransk her så kan det være greit å sjekke ut Jean-Pierre Jeunet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...