Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trist, aldri sett han før. Men trist non the less. Hva skjedde?

Se denne posten:

for gudsskyld, ikke ta ditt liv, jeg mistet akkurat en av mine beste venner, han har sirkulert på dette forumet mye, wubbable heter han, endelig fikk han det som han ville. jeg visste ikke hvor jævlig han hadde det, han var en ener i å skjule ting, skulle ønske han hadde fortalt oss....

Nå er vi alle i sorg etter tapet, i sjokk, jeg har lest omtrent alt han har skrevet på dette forumet nå og endelig fått mine svar. Det hjelper ikke å gjør en slutt på livet, det har det aldri gjort, jeg er ikke den eneste som sier dette, men tapet av min venn gjør det bare surt. Jeg vet dere har det vondt inni dere, at det er ingen vei ut, men tenk heller, hva har jeg? hva kan jeg i såfall forandre med meg selv for å gjøre ting bedre? nei jeg har ikke ett fint jet-set liv selv, mye jeg vil forandre, men nå, døden til min venn, hans selvmord, har fått meg til å tenke annerledes. Livet er ikke fair, men finner dere de rette sangene,ordene, bildene,filmene og ikke minst vennene så kommer dere langt. Jeg tror min venn ventet så lenge med å ta sitt liv på grunn av oss, vi var der hele tiden for han, men vi visste aldri hvor sinnsykt jævlig han hadde det. Livet ditt blir alltid ført tilbake på sporet, en dag så er du glad i livet, jeg for eksempel elsker å kjøre med høy musikk(gjerne sangen dont stop believing, fantastisk sang, anbefaler dere å høre den, er laget av journey) og vinduet nede, og solbriller på. Solen er i full blomstring og veien baner bare på, det er bare fantastisk. Hvis du virkelig har problemer og trenger noen å snakke til, ja jeg kan gjerne stille opp jeg, men jeg vil heller anbefale en du har kjent lenge, en du vil være trofast til. Ikke kast inn håndkle ennå, livet er verdt å leve!

Virker ikke som en spøk liksom.

Lenke til kommentar

Shit, altfor mange som tar selvmord.

Og kjipt at noen har det så jævlig at de blir drevet til det.

Han har ikke vært pålogget siden 10ende, så er fullt mulig. Siste post var 7ende.

Edit, er ikke galt å ikke vite hvordan man skal reagere. Selv så reagerer jeg aldri noe særlig når noen dør, ofrer de kanskje en tanke og tenker litt på den personen, men klarer bare ikke å bli påvirket noe dypere enn det.

Endret av Sir Tojo
Lenke til kommentar

Det understreker jo det faktumet at det sitter ekte mennesker med ekte liv bak samtlige brukere her inne. Det er nesten litt absurd å lese innleggene til brukere som har gått bort, teksten står igjen som et tomt skall av det som en gang var en ekte person. De brukerne som har vert godt aktive her inne har om mulig lagt igjen mer av seg selv på forumet enn noe annet sted..

Edit: Jeg har også sett mye til ham opp igjennom, men aldri pratet direkte. Det er nesten så en får et annet syn på helse-delen når en ser hvor mye godt som har blitt sagt i deppetråden og i tråder hvor fortvilte personer har blitt møtt med massiv støtte fra folk her på forumet. Jeg tror det er riktig som Lars sier, at man har avverget mange slike tragiske hendelser her inne og utvilsomt hjulpet mange sjeler som har befunnet seg i en bølgedal.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Det understreker jo det faktumet at det sitter ekte mennesker med ekte liv bak samtlige brukere her inne. Det er nesten litt absurd å lese innleggene til brukere som har gått bort, teksten står igjen som et tomt skall av det som en gang var en ekte person. De brukerne som har vert godt aktive her inne har om mulig lagt igjen mer av seg selv på forumet enn noe annet sted..

Jeg blir bare sittende og tenke på om det var noe mer man kunne gjort. Alle de gangene noen kommer med et kjempelangt innlegg uten avsnitt og jeg bare har tenkt "Bah! Wall of text!" og ikke orket å lese gjennom alt. Tenk om et lite ord kunne forandret noe?

Lenke til kommentar
Hvem har sagt fyren er død? Bare fordi han ikke har vært innlogga på noen dager? Går da ofte dagevis mellom hver gang jeg kommer innom også. Forventer ikke dødsannonser fordet.
Det kan selvsagt være en dårlig spøk. Men da hadde jeg forventet at personen som påstod at han har tatt livet av seg hadde postet som gjest.
Lenke til kommentar
Jeg blir bare sittende og tenke på om det var noe mer man kunne gjort. Alle de gangene noen kommer med et kjempelangt innlegg uten avsnitt og jeg bare har tenkt "Bah! Wall of text!" og ikke orket å lese gjennom alt.

Jeg leser som regel gjennom alt, men angrer i ettertid. Folk som ikke klarer å bruke avsnitt mangler gjerne også formuleringsevne eller spennende innhold.

Lenke til kommentar
Jeg blir bare sittende og tenke på om det var noe mer man kunne gjort. Alle de gangene noen kommer med et kjempelangt innlegg uten avsnitt og jeg bare har tenkt "Bah! Wall of text!" og ikke orket å lese gjennom alt. Tenk om et lite ord kunne forandret noe?
Du har utvilsomt forandret noe vondt til noe godt flere ganger allerede med din deltakelse i deppetråden. Man kan alltid gjøre mer, men det hele er en balanse mellom å involvere seg i andre og å leve ens eget liv. Det kommer ikke noe ut av "tenk om"-mentalitet, for det som har skjedd har skjedd. Det eneste du og alle oss andre kan gjøre er å prøve å motarbeide at liknende ting skal skje igjen, og her kan vi alle som en gjøre en enda bedre jobb.

Edit: Da tenker jeg spesifikt IRL, for det er ikke til å stikke under en stol at konkurransesamfunnet, forbruksmentaliteten og idolifiseringen av oppkonstruerte idealer ikke akkurat understøtter medmenneskelighet, omtanke og det varme og inkluderende samspillet som vi alle egentlig ønsker å fremme og ta del av men som dessverre er så alt for mangelfullt i dagens samfunn.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Det var altså ikke i sammenheng med resten av posten Lars skrev.

Jeg tror dog at dersom man vil gjøre en forskjell, så er det andre måter å redde liv (både bokstavelig og metaforisk) på enn å skrive trøstende ord til gjestebrukere på et forum.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

"tenk om"-mentaliteten er skummel, som fargoth sier. Desto nærmere du kommer selve handlingen desto verre blir virkningene av slike tanker. Det kan spise opp folk.

Når man hører om slikt, spesielt når det blir litt perifert i forhold til eget ståsted bør man tenke over det, en gang er du plutselig nærmere noe slikt enn du tror - og da er det verre å tenke klart. Ikke glem hvor skjørbart livet er.

Lenke til kommentar
Det var altså ikke i sammenheng med resten av posten Lars skrev.
Egosentrisk som jeg tillater meg å være så mente jeg min syrlige kommentar, "ouch", i forhold til meg selv. (Jeg pleier bevist å bare bruke avsnitt, men ikke stykke opp, lange poster. Dette for å skape en illusjon av at jeg vet hva jeg prater om.)

Jeg ser på det som overveiende sannsynlig at du ikke direkte ønsket å disse de som poster lange triste innlegg i helse-kategorien..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
(Jeg pleier bevist å bare bruke avsnitt, men ikke stykke opp, lange poster. Dette for å skape en illusjon av at jeg vet hva jeg prater om.)

Jeg vet.

Jeg ser på det som overveiende sannsynlig at du ikke direkte ønsket å disse de som poster lange triste innlegg i helse-kategorien..

Nei, de lar jeg være i fred, men jeg kan godt disse de som absolutt skal svare på store deler av det som skrives der. Føler at den typen hjelp absolutt ikke fungerer, og det oppfattes veldig tvunget og falskt hos meg.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Nei, uff... Jeg får prøve å legge meg. Skal tilegne neste skål jeg tar til wubbable. Siden jeg hverken kjenner han personlig eller veit hvor han er fra (annet enn at det var stavangerområdet) så er det alt jeg kan. God natta folkens. Strev med deres egen mortalitet og sov godt.

Lenke til kommentar
Nei, de lar jeg være i fred, men jeg kan godt disse de som absolutt skal svare på store deler av det som skrives der. Føler at den typen hjelp absolutt ikke fungerer, og det oppfattes veldig tvunget og falskt hos meg.

Jeg kjenner selv en bruker IRL som har postet i deppetråden tidligere. Jeg viste han hadde hatt det turbulent, men jeg ble svært ettertenksom etter å ha lest hva han skrev der, for det overgikk mine villeste fantasier.. Jeg tror verdien ligger mye i det å få gitt uttrykk for ens problemer til noen som forstår, og gjerne har opplevd det samme selv. Jeg kan være enig i at deppetråden til tider blir litt påtatt, men jeg ser det også som overveiende sannsynlig at helse-delen generelt har reddet flere liv.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...