Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Nei. Dum er du nok ikke. Kan tenkes at læreren stiller urimelige krav, men i så fall stilles de til alle elevene og blir derfor ikke urettferdig. Når man strever og gjør sitt beste, kan egentlig ikke andre forlange noe bedre.

Selv har jeg noe som minner om dystleksi, bare for tall. Ligninger og regnstykker har for vane å flyte over og små ligninger kan ta rålang tid å i det hele tatt organisere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor jeg får 3 når jeg jobber så hardt som jeg gjør. Er jeg rett og slett dum?

Du trenger ikke være dum selvom du har vanskeligheter med å forstå matte. Du må innse at matte er ikke et fag man får karakter for innsatsen, det er det man faktisk prestérer.

Lenke til kommentar
Nei. Dum er du nok ikke. Kan tenkes at læreren stiller urimelige krav, men i så fall stilles de til alle elevene og blir derfor ikke urettferdig. Når man strever og gjør sitt beste, kan egentlig ikke andre forlange noe bedre.

Selv har jeg noe som minner om dystleksi, bare for tall. Ligninger og regnstykker har for vane å flyte over og små ligninger kan ta rålang tid å i det hele tatt organisere.

Nå har jeg gjort mitt beste på 3 prøver og fått 3 på alle sammen.

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden skal jeg få til å fortelle deg det? Jeg som fikk så vidt sto i matte da jeg gikk ut elektro, som har en relativt simpel matematikk :p 2 gikk jeg ut med.

Så du kunne fortelle meg at jeg ikke fortjente mer enn 3, men du kan ikke fortelle meg noe videre.

Han fortalte noe som alle skulle kunne fortelle deg, at presterer du ikke bedre enn 3, så får du ikke bedre enn 3, uavhengig av hvor mye du har øvd. Det er ikke urettferdig, selv om det føles sånn. Det er bare jævlig kjipt. Lær av feilene du gjorde på denne prøven, når du øver, gjør oppgaver igjen og igjen til du virkelig skjønner hva konseptet går ut på, ikke bare sånn at det stemmer med boka :)

Lenke til kommentar

Når jeg har gått til prøvene har jeg vært helt sikker på at jeg har kunnet alt, men så går det skeis. alltid

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor jeg får 3 når jeg jobber så hardt som jeg gjør. Er jeg rett og slett dum?

Du trenger ikke være dum selvom du har vanskeligheter med å forstå matte. Du må innse at matte er ikke et fag man får karakter for innsatsen, det er det man faktisk prestérer.

Jeg har ikke vanskeligheter med å forstå det. Jeg forstår alt, men greier bare ikke prøver. Dårlig tid får jeg alltid også, fordi jeg er utrolig treig.

Lenke til kommentar

Ikke whine om en 3-er. Matte er balls anyways. Det kunne gått værre. Og klag til læreren om det er noe galt med prøva, hvis ikke det er det så fortjener du ikke noe mer enn en 3-er. Du får ikke lønn etter hvor mye du øver men hva du presterer på selve prøva.

Lenke til kommentar

Du er rett og slett ikke god nok til å få en 5'er. I alle fall gjør du det ikke bra nok. Så enkelt er det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
ser på prøva nå

oppg 1 og 2 helt riktig alt

oppg 3 er a og c rett

b og d feil vet ikke hvorfor

Jeg trodde jeg hadde gjrot det riktig, må ha misforstått elns

oppgave 4

a, b og c riktig

d og e feil

oppgave 5 fikk jeg ikke tid til

Spør lærer om hvorfor du fikk feil på oppgavene ettersom du ikke vet helt hvorfor det ble feil etterpå. Læreren er der tross alt for å veilede og faktisk lære elevene sine, så h*n burde ta seg tid til å hjelpe deg.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som du fortjente mer for min del. Om du mener det er en femmer så begynner jeg å lure på hvordan skoler du har gått på

Har aldri sagt jeg skulle hatt 5 på det. Forstår bare ikke hvorfor jeg aldri klarer prøvene.

Hva du må gjøre for og få 5, ta og sett deg ned med det du syns er vansklig innen matte og øv.

Så øver du litt til=)

Men finnes de som er flinke i matte, men når de sitter med en prøve forran seg så låser hele kålen seg.

Ikke gi opp og øv :thumbup:

Jeg øver jo som faen, men får aldri uttelling for all øvinga. Læreren har til og med skrytt av insatsen min.

Lenke til kommentar

Hvis du føler du aldri får tid nok til å gjøre prøvene, kan du jo spørre om du får sitte litt lenger med de? Ingen personer er like eller tenker like fort. Kanskje læreren skjønner det og gir deg litt ekstra tid, siden han er positiv til innsattsen din.

Men det kan selvfølgelig være negativt for resten av klassen, spesielt de som ikke øver noe særlig og også føler de har for liten tid på prøvene... Men det skader ikke å spørre.

De med dysleksi blir jo særbehandlet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...