Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Okei, kommet meg på romme nu er det bare og komme seg i seng :p

Noen som vet hvorfor jeg er kåt på en 19 åring som jeg har kjent nesten hele livet :p ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Så transeksuelle er fremtiden?
Jeg tror ikke antallet transpersoner nødvendigvis vil øke i fremtiden, men jeg tror antallet som "kommer ut av skapet" og gjør det til en livsstil vil øke i takt med at den sosiale aksepten også øker.

Tror nok at de(altså transeksuelle) blir mer og mer synlig med tiden ja.

Men ikke sikkert at vi som et samfunn blir bedre til å godta en slik livstil. Håper jo at samfunnet blir det. Kan egentlig vippe begge veier

EDIT: Jeg så The Descent på kino på date når den først kom ut, var en elendig date(var blind date)

Lenke til kommentar
Okei, kommet meg på romme nu er det bare og komme seg i seng :p

Noen som vet hvorfor jeg er kåt på en 19 åring som jeg har kjent nesten hele livet :p ?

Fordi du finner hun tiltrekkende, samtidig som du er en kåt tenåring?

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jennifer: Han har vel ikke vært bra siden han solgte sin sjel til mobilselskapet.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Jeg kjenner en. Eller kjenner og kjenner fru blom. Venn av dama til brodern. Han/hun er helt normal bortsatt fra at det ser ut som en jente og oppfører seg som en. Utrolig grei "fyr". Så utfra mine anekdotiske bevis så har jeg ikke noe i mot noen transpersoner. Når "hun/han" ble med en venninne på dass så tok jeg meg selv i å si "dere kvinnfolk går alltid på dass sammen." og det ble det litt latter ut av. Men jeg mente ikke noe med det egentlig. Ser mest på han som en hun
Det er fort gjort å si noe spontant som ikke nødvendigvis er ment som noe negativt. Som et urelatert eksempel har jeg selv kommet med blant annet smårasistiske utsagn mens venner eller bekjente av same etnisitet som de jeg ytret meg vulgært om går skulder ved skulder med meg. Har blitt noen morsomme øyeblikk i slike settinger. :D

--

Jeg er av den oppfatning at hvilket kjønn man er til syvende og sist sitter i hodet, selv om det naturligvis er mest hensiktsmessig å definere kjønn ut i fra forplantningsorgan i de fleste settinger. Respekt for et individs ønske er det viktigste i denne settingen dog, og en person som ønsker å bli oppfattet som motsatt kjønn og gir uttrykk for dette fortjener å bli tatt alvorlig. Vi tror vi er trygge i våre definisjoner av kjønn, men så fort man kikker på feltet interseksualitet faller mye til grunn. For hvor går skillet mellom menn med vagina (eller en gravid mann) og eksempelvis shemales? Og hva med de som har både mannlige og kvinnelige kjønnsorganer?

Lenke til kommentar
Men ikke sikkert at vi som et samfunn blir bedre til å godta en slik livstil. Håper jo at samfunnet blir det. Kan egentlig vippe begge veier
Med de optimistiske brillene på ser jo alt ut til å peke i den retningen ettersom forståelsen og respekten for både homofili og for andre kulturer og etnisiteter ser ut til å øke jo yngre generasjoner man kikker på. Jeg antar at det skylles økningen i kunnskapsnivå og verdensforståelsen som følger med som en konsekvens av den stadig forenklede tilgangen på informasjon. Selvsagt er det langt igjen også for disse gruppene, og problemstillingen er naturligvis langt mer kompleks, men jeg liker å tro at det går den rette veien tross alt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Med de optimistiske brillene på ser jo alt ut til å peke i den retningen ettersom forståelsen og respekten for både homofili og for andre kulturer og etnisiteter ser ut til å øke jo yngre generasjoner man kikker på. Jeg antar at det skylles økningen i kunnskapsnivå og verdensforståelsen som følger med som en konsekvens av den stadig forenklede tilgangen på informasjon. Selvsagt er det langt igjen også for disse gruppene, og problemstillingen er naturligvis langt mer kompleks, men jeg liker å tro at det går den rette veien tross alt.

Spørs på hvilket samfunn vi ser på.

Afrika\asia ligger jo langt bak på forståelse på respekt og forståelse på homofili. Og jeg tør å tippe at synet på transeksuelle er enda dårligere.

Så har vi jo USA, der det er ustabilt at best i diverse stater. Florida er de mer fortåelsefull enn texas for eksempel. I California kom det jo nylig en ny lov mot de homofile om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar

Spørs på hvilket samfunn vi ser på.

Afrika\asia ligger jo langt bak på forståelse på respekt og forståelse på homofili. Og jeg tør å tippe at synet på transeksuelle er enda dårligere.

Så har vi jo USA, der det er ustabilt at best i diverse stater. Florida er de mer fortåelsefull enn texas for eksempel. I California kom det jo nylig en ny lov mot de homofile om jeg ikke husker feil

Jeg var på Gran Canaria og så en transeksuell. Sann historie.

Her i Norge virker det som om flere og flere av ungdommen blir snikhøyrifisert og blir foret med fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...