HalogenpæreUtenLys Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Diskusjonstema. Jeg er lite kreativ i dag, så jeg tror ikke jeg kan hjelpe så mye. Eller, dere kan få høre hvor lettskremte stavangerfolket er, da. Seriøst, jeg trodde jeg var lettskremt, jeg hopper jo når reklamen begynner på tv, liksom. Men å lese at 52% av stavangers befolkning føler seg utrygge i stavanger sentrum om kvelden. I stavanger sentrum. It's so funneh. x) Det er de jævla utlendingene som gjør det http://www.break.com/index/dude-mugged-on-paris-bus1.html Wtf... Der ga du svaret. Skjønner godt hvorfor stavangerfolket bør holde seg innendørs. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Som helt gjenomsnittlig tynn og ganske bra trent føler jeg meg ikke støtt overhodet. Og hold deg unna mamma!Jeg liker din signatur. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hm. Hva er egentlig rett når man kommer over en bruker der f.eks signaturen er upassende på forumet - rapporter ett innlegg og forklare det der? Siden det ikke fins noe rapporterknapp på profilen til brukere? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hm. Hva er egentlig rett når man kommer over en bruker der f.eks signaturen er upassende på forumet - rapporter ett innlegg og forklare det der? Siden det ikke fins noe rapporterknapp på profilen til brukere?Rapporter en post til brukeren og si at det gjelder signaturen til vedkommende. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Rasisme er gøy. Må bevisst lure meg unna om slikt kommer opp hos farmor og farfar. De er skuffet over at jeg ikke er en rasist. Jeg prøver å ikke være rasistisk, men det skal så utrolig lite til for å bli stemplet som rasist. Det går jo ikke engang ann å spøke rundt temaet. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Når de hvite trakasserer de svarte, blir de kalt rassist. Når de svarte/mørkhudede trakasserer de hvite. Hva blir De kalt da? Endret 9. april 2009 av HalogenpereUtenLys Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 The black man is holding me down! ...See what i did there? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Når de hvite trakasserer de svarte, blir de kalt rassist.Når de svarte trakasserer de hvite. Hva blir De kalt da? Har ikke hørt at de har blitt kalt noe, faktisk. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Og da har en fjernet et par innlegg som strider imot retningslinjene §1 og §2 og Hold skittentøysvasken din unna forumet. Kommentering av moderering skjer via PM og ikke i tråden. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg bor på en plass der man nesten ble lynsjet om man ikke er negativ til ett asylmottak som var aktuelt. Det er gøy det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Jo lenger vi fokuserer på å unngå, og å "drepe" rasisme, jo lenger lar vi det skje. Hvis vi avskaffer ordet "rasisme" så blir det ikke lenger rasistisk og si " se han negeren " , da blir det like akseptabelt som å si " se hun blodinen a!" Yes? Endret 10. april 2009 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jo lenger vi fokuserer på å unngå, og å "drepe" rasisme, jo lenger lar vi det skje. Hvis vi avskaffer ordet "rasisme" så blir det ikke lenger rasistisk og si " se han negeren " , da blir det like akseptabelt som å si " se hun blodinen a!" Yes? Enig. Men jeg syns det egentlig er verre å "pynte" på ordene. Hvis man sier det som om det ikke lå noe bak, så blir det ingen stor sak ut av det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Steffengd: lest 1984? Å avskaffe ord for å avskaffe fenomener er en stor uting. Rasismen her i landet forsvinner ikke før innvandrere har vært en del av samtlige store og små lokalsamfunn i generasjoner. Vi må bare legge ett godt nok grunnlag til at det skal skje. Og hvordan legger vi det grunnlaget? Ved å oppfordre til stadig større toleranse hos den yngre garde. Men det må til tid før noe skjer. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Men jeg syns det egentlig er verre å "pynte" på ordene. Hvis man sier det som om det ikke lå noe bak, så blir det ingen stor sak ut av det. Det er forskjell på å si neger og jævla utlending. Jeg har ikke noe i mot å bli kalt asiat eller noe slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Steffengd: lest 1984? Å avskaffe ord for å avskaffe fenomener er en stor uting. Rasismen her i landet forsvinner ikke før innvandrere har vært en del av samtlige store og små lokalsamfunn i generasjoner. Vi må bare legge ett godt nok grunnlag til at det skal skje. Og hvordan legger vi det grunnlaget? Ved å oppfordre til stadig større toleranse hos den yngre garde. Men det må til tid før noe skjer. Sant nok, jeg tenkte vel egentlig bare at folk er for opphengt i hele "rasisme-greia" og at hvis det ikke var noen pr. def. "rasisme" lenger, så ville det tvinge større åpensindighet på folk :\ Jeg prater bare tull og tøys så sent, men forsto du poenget mitt? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jo lenger vi fokuserer på å unngå, og å "drepe" rasisme, jo lenger lar vi det skje. Hvis vi avskaffer ordet "rasisme" så blir det ikke lenger rasistisk og si " se han negeren " , da blir det like akseptabelt som å si " se hun blodinen a!" Yes? Har forståelse for folk som ikke ønsker å bli kalt neger, eller andre ord med lang bakgrunn. Folk kan ha ulike oppfatninger om ordets betyding og dermed oppfatte det som en krenkelse på en selv, "Jeg er afrikaner, med slave som bakgrunn". På samme måte er det ingen som ønsker eller heter Quisling i Norge. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Men jeg syns det egentlig er verre å "pynte" på ordene. Hvis man sier det som om det ikke lå noe bak, så blir det ingen stor sak ut av det. Det er forskjell på å si neger og jævla utlending. Jeg har ikke noe i mot å bli kalt asiat eller noe slikt. Det var ikke det jeg siktet til heller Mer til mørkhudet og neger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg føler at vi nærmer oss et gjenombrudd her nå Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Fra http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) neger neger m3 (gj ty. og fr fra sp og port. negro 'svart') person som tilhører el. opprinnelig kommer fra folkeslag med svart el. mørkebrun hudfarge som befolker Afrika sør for Sahara (kan oppfattes som neds) TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) svarting ~ing m1 neds: person med svært mørk hudfarge Førstnevnte har jeg ingen problemer med å bruke i det daglige, sistnevnte ser jeg ingen grunn til å bruke. Sammenheng er viktig. Hvis noen beskriver meg som en jævla trønder - klart jeg kan bli forbandet. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg føler at vi nærmer oss et gjenombrudd her nå Hva tenker du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg