Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er midt i framtiden min, jeg. Ante ingenting om hvilken jobb jeg skulle ha eller noenting når jeg var 20. Nå har jeg fast jobb, egen leilighet og bare lever i den sfæren. Trenger liksom ikke noe mere. Så det ordner seg alltid for snille gutter.

 

Godt å høre. Hva jobber du som, om jeg tør spørre? Flott at det ordna seg for deg. Av og til tenker man rett og slett for mye på framtiden, når man egentlig burde nyte nuet. :|

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Ok, jeg må bare reklamere litt for meg selv :innocent:

 

Se den her filmen .

 

Æ fikk låne han hos onkeln min bare for og teste på fjelle i påska siden min snøscooter står langt sør fra Alta...

Lenke til kommentar
Hei dere som har tenkt dere ut, danse?? Er over 40, men digger samme musikk som de på 20, (med unntak av det mest heavye´) Tips mottas, alle er på ferie, og jeg vil danse :new_woot:

Tips til hvor du skal danse eller musikk?

 

EDIT: Var musikk ja... Dansemusikk...Hmmm.... Kjør no techno kanskje, eller no hip hop...men det er ikke mitt felt :p

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Vel, reisen min var lang og full av flaks, da. Jeg var relativt clueless etter endt yrkesskole (elektronikk/data) fordi jeg ikke takla elektro-fagene spesiellt bra kunne jeg ikke bli TV-reparatør e.l. (ville ikke heller)..prøvde å søke på Dataingeniør men kom ikke inn pga karakterer.

 

så bodde jeg hjemme på gutterommet et par år uten jobb, før jeg tok meg sammen og tok opp lån for å gå 1-årig IT-akademiet. Det gikk helt fint, fikk noen fine Microsoft-sertifikater. Men så var det nada datajobber å få på slutten av 90-tallet, så jeg ble bare gående og søke jobb i evigheter. Gadd ikke det mere, og søkte jobb via Adecco i Oslo, siden barndomsvennen min bor der. Bodde hos han noen uker og søkte på datajobber, men ingenting kom min vei. Men så kom huseierne han bodde hos og tilbød seg å flytte ut av toppetasjen så jeg kunne bo der, det hadde vært leilighet før, så det var bad og kjøkken og alt der. De bare brukte det som gjesterom. Fikk penger av mamma til husleie. Så scora jeg med Adecco og hadde endel vikarjobber ett års tid, jobba ett år i Telenor Mobil Kundeservice (med telefonskrekk!) og fikk noen gode venner gjennom jobben.

 

Det vikariatet tok slutt etterhvert, og jeg svima rundt i 3 mnd og ble nesten hivd ut av leiligheta pga manglende husleier, men eierne var supersnille og lot meg bo der. Holdt på å krepere av kjedsomhet også. Men så kom jeg igang med jobbsøking igjen, dro på et jobbsøkekurs hos Aetat, der de rekrutterte folk til Nycomed Pharma (i asker) på slutten. Bare gikk bort og sa jeg ville, så fikk jeg jobb der. Jobba ca. 1 år som vikar før de bestemte seg for å ta meg inn som fast, og nå er jeg operatør og styrer maskiner til mange millioner, og lager tabletter for hele verdensmarkedet. Vi ble ikke påvirket av finanskrisen heller pga smarte investeringer og plasserte lån fra før av. Skaffet med egen leilighet for 1,5 år siden i Drammen, siden jeg har fastjobb kunne jeg søke lån på inntil 1 million, og fikk leiligheta mi til 600k (40 kvm). Og her sitter jeg nå og har egentlig ingen problemer økonomisk eller ellers.

 

Det ble ingen super IT-jobb, men jeg er trygg økonomisk og har det fint.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Vel, reisen min var lang og full av flaks, da. Jeg var relativt clueless etter endt yrkesskole (elektronikk/data) fordi jeg ikke takla elektro-fagene spesiellt bra kunne jeg ikke bli TV-reparatør e.l. (ville ikke heller)..så bodde jeg hjemme på gutterommet et par år uten jobb, før jeg tok meg sammen og tok opp lån for å gå 1-årig IT-akademiet. Det gikk helt fint, fikk noen fine Microsoft-sertifikater. Men så var det nada datajobber å få på slutten av 90-tallet, så jeg ble bare gående og søke jobb i evigheter. Gadd ikke det mere, og søkte jobb via Adecco i Oslo, siden barndomsvennen min bor der. Bodde hos han noen uker og søkte på datajobber, men ingenting kom min vei. Men så kom huseierne han bodde hos og tilbød seg å flytte ut av toppetasjen så jeg kunne bo der, det hadde vært leilighet før, så det var bad og kjøkken og alt der. De bare brukte det som gjesterom. Fikk penger av mamma til husleie. Så scora jeg med Adecco og hadde endel vikarjobber ett års tid, jobba ett år i Telenor Mobil Kundeservice (med telefonskrekk!) og fikk noen gode venner gjennom jobben.

 

Det vikariatet tok slutt etterhvert, og jeg svima rundt i 3 mnd og ble nesten hivd ut av leiligheta pga manglende husleier, men eierne var supersnille og lot meg bo der. Holdt på å krepere av kjedsomhet også. Men så kom jeg igang med jobbsøking igjen, dro på et jobbsøkekurs hos Aetat, der de rekrutterte folk til Nycomed Pharma (i asker) på slutten. Bare gikk bort og sa jeg ville, så fikk jeg jobb der. Jobba ca. 1 år som vikar før de bestemte seg for å ta meg inn som fast, og nå er jeg operatør og styrer maskiner til mange millioner, og lager tabletter for hele verdensmarkedet. Vi ble ikke påvirket av finanskrisen heller pga smarte investeringer og plasserte lån fra før av. Skaffet med egen leilighet for 1,5 år siden i Drammen, siden jeg har fastjobb kunne jeg søke lån på inntil 1 million, og fikk leiligheta mi til 600k (40 kvm). Og her sitter jeg nå og har egentlig ingen problemer økonomisk eller ellers.

 

Det ble ingen super IT-jobb, men jeg er trygg økonomisk og har det fint.

Plass til mange i leiligheten din?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...