Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja, skeptisk!

Sliter med 4gb, idler på 3GB brukt. Greit, virtuell filserver drar opp litt, men alikevel. Vista liker ikke å ha lite ledig minne. Sirup er ikke gøy.

Lurer på om jeg får solgt videre 4x1GB for ett par hundrelapper til lillebror? :p

Minnebruken skylles vel SuperFetch regner jeg med? Eller har du et såpass heftig behov at 4GB ikke strekker til?
Lenke til kommentar

Tja, kansje superfetch har en del av skylden - men jeg har ganske stort behov. 4GB holder til det meste av vanlig bruk, men alt blir sirup om jeg prøver å kombinere torrentnedlasting, filkopiering og spilling.

Forøvrig liker ikke azureus å ha flere titalls torrentfiler med størrelser fra 2-40GB hver.

Lenke til kommentar

Det skal bli deilig når 16-32GB blir overkommelig om noen år. 32GB raskt minne og en lynkjapp SSD, så er det plutselig CPU/GPU som blir flaskehalsen. Det vil være deilig å kunne jobbe med store TIFF-filer fra scanneren når hele scratchen ligger i minnet og skalering er GPU-basert.. Jeg regner med både de som bedriver modelering, videoredigering og andre typer arbeid som flytter mye data ser frem til å slippe flaskehalsen HDD.

Lenke til kommentar
Det er vel ganske gjeldende i photoredigering også, regner jeg med. :)
Scratch Disk i RAM og GPU-akselerasjon vil gjøre livet mye morsommere for svært mange som driver tung bildebehandling ja. Det er ikke mange årene siden man lot maskinen stå å knaske i timesvis på litt tyngre filer som man i dag ville lastet inn på sekunder. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...