Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

So? Å spørre om hjelp har aldri tatt livet av noen i arbeidslivet heller.... Meeen gla jeg er ferdig med skole for denne omgangen uansett.

Lenke til kommentar
Men dere ville vel sittet på MSN og forumet HVIS dere kunne bruke PC'n på eksamen, right? Så da er det jo riktig å nekte dere det.

Egentlig ikke. Jeg er bare sinnsykt mye mer effektiv når jeg skriver på pc. Og leverer et innhold som er mye bedre. Og jeg klarer ikke helt se grunnen med en eksamen som skal tvinge elever til å gjøre noe på en tungvindt måte når det finnes bedre alternativer. Og resultatet hos elever som skriver på pc blir jevnt over bedre. :)

I tilleg, på skolen vår har de mulighet for å sjekke hva vi bruker pc-en til, og i værste fall blokkere alt annet enn word fra å kjøre. + at det meste av sosiale nettverk og msn er blokkert. x)

Lenke til kommentar
Men dere ville vel sittet på MSN og forumet HVIS dere kunne bruke PC'n på eksamen, right? Så da er det jo riktig å nekte dere det.

Kan jo bare blokkere all trafikk inn og ut av skolen, det ble i alle fall gjort da vi hadde tentamen på PC. Måtte også bruke spesielle brukerkontoer med få lese/skrive-rettigheter, og kunne ikke ta med minnepinne.

Lenke til kommentar
So? Å spørre om hjelp har aldri tatt livet av noen i arbeidslivet heller.... Meeen gla jeg er ferdig med skole for denne omgangen uansett.

Ganske stor forskjell på skole og arbeidsliv. På skolen vil man blant annet sjekke evne til å ta til seg ny kunnskap, det er vanskeligere å sjekke om man kan bruke alle hjelpemidler.

På den ene av norsk-eksamenene (der hvor man skal teste skriveferdigheter) er jeg enig i at nettilgang ikke hadde virket ødeleggende, men på den andre (faglig eksamen, litteraturhistorie) blir det rett og slett galt å kunne søke seg igjennom aktuelle forfattere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hva ble det forresten av det som ble kalt "tidenes største dataorm"? Har ikke lest noe om det noe sted enda. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Var det jeg også tenkte da det ble opphauset dagen før, men hørte liksom ikke noe om det hele gårdagen eller i dag, siden de pleier å offentliggjøre at det var en spøk... Eller at ormen i seg selv var en harmløs spøk som lurte sikkerthetsekspertene.

Lenke til kommentar
Var det jeg også tenkte da det ble opphauset dagen før, men hørte liksom ikke noe om det hele gårdagen eller i dag, siden de pleier å offentliggjøre at det var en spøk... Eller at ormen i seg selv var en harmløs spøk som lurte sikkerthetsekspertene.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7976099.stm

Kort oppsummering:

Det skjedde ikke noe i går, men ormen har infisert omtrent 15 millioner PCer. Man vet ikke når bakmennene velger å bruke disse PCene til noe / aktivere ormen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Fancy som båten jeg tar var!! :D

Den har jo internett. :p

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...