Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

n

--

Cyp: Du fortsetter din imdb 250-roll ser jeg. :p Når det gjelder To Kill A Mockingbird bør du lese boken før du eventuelt ser filmen, den eneste grunnen til at filmen er på top250 er på grunn av storyen og den formidles best i boken. Mens du er i gang med filmadapsjoner av kjente litterære verk kan du ta en kikk på den polske filmatiseringen av Fulgane av Tarjei Vesaas, "Zywot Mateusza". (Du har sikkert lest boken på skolen allerede?).

Lenke til kommentar
n

--

what?

Cyp: Du fortsetter din imdb 250-roll ser jeg. :p Når det gjelder To Kill A Mockingbird bør du lese boken før du eventuelt ser filmen, den eneste grunnen til at filmen er på top250 er på grunn av storyen og den formidles best i boken. Mens du er i gang med filmadapsjoner av kjente litterære verk kan du ta en kikk på den polske filmatiseringen av Fulgane av Tarjei Vesaas, "Zywot Mateusza". (Du har sikkert lest boken på skolen allerede?).

Tja, prøver da å se litt av hvert utenfor den topplista og, men de tre jeg nevnte i andre innlegget har jeg tiljengelig så kan se de. Tittelen "Judgment at Nuremberg" frister meg også utrolig mye, kan se for meg hvor bra filmen er.. eller noe :p

Har ikke lest den boka, nei.

Lenke til kommentar
Zzz rettsak filmer? Omg. No offence, men dritt kjedelig :p

Skal du se en ordentlige filmer så må de ha titlene:

Beverly hils cop

Transporter

Speed

Die hard

Rush hour

Politiskolen

Csi: Miami

Du er herved stemplet som lett "dum". Jeg sier ikke mer.

Jeg er dum fordi jeg liker actionfilmer og du liker filmer som folk flest sovner av?

Csi miami er ikke film nei, men du kan kjøpe det på dvd så da betrakter jeg det som en film. Trenger ikke kjenne hele Csi historien fra bunnen av for å få med seg den spennende handlingen i en enkeltepisode.

Lenke til kommentar
n

--

what?

Den var til spørsmålet om jenterock var tøft på forrige side. (y/n)

Tja, prøver da å se litt av hvert utenfor den topplista og, men de tre jeg nevnte i andre innlegget har jeg tiljengelig så kan se de. Tittelen "Judgment at Nuremberg" frister meg også utrolig mye, kan se for meg hvor bra filmen er.. eller noe :p

Har ikke lest den boka, nei.

Da bør du kjøpe begge bøkene, så har du noe å kose deg med på flyet når laptoppen/what ever går tom for strøm. Du kan også skaffe deg alt som Spencer Tracy spiller i mens du er i gang, han er en sann legende innen film. Selv synes jeg ikke vinklingen i Judgment at Nuremberg var tilstrekkelig tilfredsstillende når jeg så den, den blir såpass preget av tiden den ble laget i at følelsen av humanisme og rasjonalitet ikke kom godt nok frem. Vel er den både sterk og rørende, og vitner mye om mentaliteten rundt emnet og tiden den ble laget i, men jeg tror en versjon laget i dag når vi har fått krigen litt på avstand ville blitt mye mer interessant. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg er dum fordi jeg liker actionfilmer og du liker filmer som folk flest sovner av?

Csi miami er ikke film nei, men du kan kjøpe det på dvd så da betrakter jeg det som en film. Trenger ikke kjenne hele Csi historien fra bunnen av for å få med seg den spennende handlingen i en enkeltepisode.

Du kan kjøpe dataspill på DVD også. Er dataspill 'filmer'?

Jeg skal kanskje også til Gran Canaria Cypheron! Filmdate?

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Du er dum når du prøver å få meg til å se filmer som jeg ser med kompiser i helgene, istedenfor de filmene jeg virkelig digger. Jeg er over average-filmdigger, og jeg setter meg ikke ned med Politiskolen istedenfor dialog-baserte rettsaksfilmer.

Kvitt deg med fordommene for gamle rettsaksfilmer og se 12 Angry Men. Du kan nå svare med det samme tilbakee og si at jeg skal kvitte meg med fordommene mot eksplosjoner og Armageddon, men jeg kan love deg at jeg digger Transformers.

Lenke til kommentar
(...)

Beverly hils cop

Transporter

Speed

Die hard

Rush hour

Politiskolen

Jeg synes det er en fremragende liste. Jeg har ved mer enn en anledning kost meg med slike filmer fremfor nok et verk av Béla Tarr. Av og til er det deilig å se noe så underholdende som Rush Hour 3, og jeg mener alle de ovennevnte filmene har sin plass i enhver filmsamling.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...