Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle har da slike gjennomsiktige poser man putter ting i, finnes på ruller. Tar en liten slik en, for å unnga mest mulig kondens, fester kablene og henger de ut gjennom det lange løpet på posen. Setter det i en isboks (eller annet og henger kablene utenfor, da kan man jo bare ta boksen ut og koble den til.

Edit, man må gjerne gjøre dette trinvis, altså fylle halve boksen og fryse det, også legge hardisken oppi og fylle opp med vann også fryse, ellers synker den jo bare og vil smelte ut av isen rimelig fort. Har en hardisk som funker sånn halveis, lager noen jævlige hakke lyder og låser seg om eg spiller av ting som har lagt der siden før 2008. Kan prøve dette med den når fryseren blir ledig.

Endret av Sir Tojo
Lenke til kommentar
Isåfall er ikke mine opplysninger riktige. Jeg har blitt fortalt at den er tett som et romskip, for å holde unna støv og annet man ikke vil ha inn.
Hullene i disken har små karbonfiltre som fanger opp partikler og hindrer at noe annet en luft trenger igjennom. Hvorvidt disse slipper igjennom vann vet jeg ikke, men jeg anser det som svært usannsynlig. Vanndamp derimot kan muligens trenge inn og konsendere på innsiden av disken når/hvis luften blir mettet.(?)
Lenke til kommentar
Alle har da slike gjennomsiktige poser man putter ting i, finnes på ruller. Tar en liten slik en, for å unnga mest mulig kondens, fester kablene og henger de ut gjennom det lange løpet på posen. Setter det i en isboks (eller annet og henger kablene utenfor, da kan man jo bare ta boksen ut og koble den til.
Husk at plast vil svekke de varmeledende egenskapene og dermed redusere avkjølingseffekten i forhold til filmen av vann som ville oppstått ved direkte kontakt.

Har en hardisk som funker sånn halveis, lager noen jævlige hakke lyder og låser seg om eg spiller av ting som har lagt der siden før 2008. Kan prøve dette med den når fryseren blir ledig.
Legg heller disken rett i fryseren uten vann. Å bake den inn i en isblokk er mest sansynlig en dårlig ide.
Lenke til kommentar
Hva med å bare tette igjen de små karbonfilterne med noe sølvteip? Burde i teorien funket
Det vil (muligens) ødelegge det svært viktige trykket rundt platene som hindrer lesehodet i å komme i kontakt med platene. Temperaturforandringer vil jo forårsake endret lufttrykk internt i disken og dersom dette ikke kan reguleres med lufteullene vil det kunne gjøre mer skade enn nytte. Spesielt hvis disken har hatt problemer med lesehodet tidligere.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...