fargoth Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Det er litt teit at man skal bli kalt bedreviter bare fordi man mener at majoriteten av dem som skryter uhemmet av Pink Floyd er pretensiøse ungdommer i alderen 14-17. Jeg skrøt selv uhemmet av PF da jeg var 14, jeg hadde til og med en The Wall-plakat. Generalisering er en fin bil. Jeg kaller deg ikke en bedreviter, jeg bare setter deg i båsen sammen med de som elsker å gå motstrøms. Setter man ting i perspektiv og legger til grunn alle de forskjellige musikalske fasettene som Pink Floyd introduserte i sin tid, må man konkludere med at de var pionerer innen sin musikkgren. Var vel ikke så mange flere enn Pink Floyd og kanskje Genesis som for alvor startet denne progrock-trenden. Jeg passer godt i båsen sammen med dem som elsker norsk metall og som kaller alt annet av musikk dritt bare fordi det ikke er metall. (Selv om jeg egentlig lytter til mye annet også, i smug.) Jeg er bevist skrudd til et par i DNFK, fordi saklige diskusjoner har vist seg å fungere særdeles dårlig her inne. Som en annen bruker på forumet sa en gang: norske undommer TROR dem vet mye. vent til du blir 23 som meg, da tror jeg du kjønner. takk til deg. Jeg er altså bevist på min egen påtatte bedrevitenhet, og det i seg selv burde jo sette meg i et enda bedre lys. Når det er sagt, så ligger platen Blood Fire Death av Bathory blant de øverste i min CD-hylle. Denne platen markerte en ny æra innen metall og var forløperen til både black metal og viking metal, to sjangre jeg og mange med meg setter svært høyt. Bathory var vel så pionerende innen sin sjanger som PF var innen sin, men gjør dette Bathory til et band som kan sidestilles med PF i kvalitet? Enhver debatt om musikk koker ned til ulik smak og dersom vi alle tar på oss de saklige maskene kan vi enkelt ende hele debatten med et konsensus om at både PF og Bathory er god musikk innen sine sjangre. Men da frarøver vi jo oss selv kosen med å bedrive meningsløs debatt, og det vil vi jo ikke? Endret 24. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Blir det Eli Hagen, eller Cato Zahl/Ghandi?Altså, 4 sider hendelser faktisk verdt å nevne, 200 sider fyllstoff, eller reinspikka kvalitet boka gjennom? Det aner jeg da ikke enda. Den er jo ikke skrevet enda. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Syns det er mye kos på radio, jeg hører utelukkende på P3 og skrur bare av når jeg hører noe som minner om Are & Odin eller Britney Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Vil og skrive bok en gang, synd jeg ikke har samme inspirasjonen som satt i meg før. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Døgnrytmen min er helt rar. Føler at klokka er to og at jeg burde legge meg. D: Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 In other news: Jeg har bestemt meg for å skrive bok om mine opplevelser opp igjenom åra. Den må selvsagt anonymiseres ganske kraftig så jeg ikke får noen bikerdudes på døra etter et halvt år. Tviler på at den blir ferdig med det første da. Er materialet så heftig at du får bikerdudes på døra om de leser det frister det. Hvordan vet vi som ikke følger med i bokverdenen når du eventuelt gir ut bok? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Anfall, la oss finne opp en tidsmaskin så vi kan dra tilbake i tid og finne igjen inspirasjonen vår og ta den med frem i tid elns Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg var stor fan av MTV før, men nå er det ALLTID reality-shows der. Alltid. Tragisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 God dag folks jeg ser på Discovery Og spiser Honning Corn Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er materialet så heftig at du får bikerdudes på døra om de leser det frister det. Hvordan vet vi som ikke følger med i bokverdenen når du eventuelt gir ut bok?Jeg skal nok få sagt fra Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg var stor fan av MTV før, men nå er det ALLTID reality-shows der. Alltid. Tragisk. Og når de først spiller musikk, er det skjelden musikk jeg vil høre. Jeg vil knapt kalle mesteparten musikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Anfall, la oss finne opp en tidsmaskin så vi kan dra tilbake i tid og finne igjen inspirasjonen vår og ta den med frem i tid elns I'm in. Kan ha noe med at jeg hadde verdens tøffeste lærer som gav meg lyst til å skrive og inspirerte meg. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Om nom nom, rista brødskive uten noe på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Anfall, la oss finne opp en tidsmaskin så vi kan dra tilbake i tid og finne igjen inspirasjonen vår og ta den med frem i tid elns Jeg skriver best når jeg er skikkelig deppa. Tenk på noe deprimerende. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva rimer på "boka"? Bortsett fra loka. Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er litt teit at man skal bli kalt bedreviter bare fordi man mener at majoriteten av dem som skryter uhemmet av Pink Floyd er pretensiøse ungdommer i alderen 14-17. Jeg skrøt selv uhemmet av PF da jeg var 14, jeg hadde til og med en The Wall-plakat. Generalisering er en fin bil. Jeg kaller deg ikke en bedreviter, jeg bare setter deg i båsen sammen med de som elsker å gå motstrøms. Setter man ting i perspektiv og legger til grunn alle de forskjellige musikalske fasettene som Pink Floyd introduserte i sin tid, må man konkludere med at de var pionerer innen sin musikkgren. Var vel ikke så mange flere enn Pink Floyd og kanskje Genesis som for alvor startet denne progrock-trenden. Jeg passer godt i båsen sammen med dem som elsker norsk metall og som kaller alt annet av musikk dritt bare fordi det ikke er metall. (Selv om jeg egentlig lytter til mye annet også, i smug.) Jeg er bevist skrudd til et par i DNFK, fordi saklige diskusjoner har vist seg å fungere særdeles dårlig her inne. Som en annen bruker på forumet sa en gang: norske undommer TROR dem vet mye. vent til du blir 23 som meg, da tror jeg du kjønner. takk til deg. Jeg er altså bevist på min egen påtatte bedrevitenhet, og det i seg selv burde jo sette meg i et enda bedre lys. Når det er sagt, så ligger platen Blood Fire Death av Bathory blant de øverste i min CD-hylle. Denne platen markerte en ny æra innen metall og var forløperen til både black metal og viking metal, to sjangre jeg og mange med meg setter svært høyt. Bathory var vel så pionerende innen sin sjanger som PF var innen sin, men gjør dette Bathory til et band som kan sidestilles med PF i kvalitet? Enhver debatt om musikk koker ned til ulik smak og dersom vi alle tar på oss de saklige maskene kan vi enkelt ende hele debatten med et konsensus om at både PF og Bathory er god musikk innen sine sjangre. Men da frarøver vi jo oss selv kosen med å bedrive meningsløs debatt, og det vil vi jo ikke? Selvsagt. Hva ellers skal vi med internett hvis vi ikke skal utøve retten vår til å trenge meningene og synspunktene vi har over på våre neste? Jeg gir aldri opp håpet om å kunne indoktrinere alle meningene mine til alle jeg møter på. Skal vi snakke om norsk metal, er jeg derimot en fisk på land, en amerikaner på biblioteket, en katolikk i Amsterdam, etc. Ikke akkurat min kopp te, så det skal du få ha for deg selv! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva rimer på "boka"? Bortsett fra loka. http://www.vonheim.name/projects/rhyme/ind...o&word=boka Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Prøvde bare å få frem at det er en ufortjent redusering av Pink Floyds anseelse som band, å svartmale dem fordi en gruppe man ikke liker hører på det. Hvem svartmaler Pink Floyd? Så vidt jeg kan se har bare en viss del av fanbasen blitt svertet. Nå er ikke jeg akkurat fortrolig med alle navn her, men fargoth (?) var jo ganske klar i hva han mente om både PF og dets fans. Ulikt Gapwick tok jeg det hele ett steg videre, ved å i tillegg til å kalle majoriteten av Pink Floyds lyttere pretensiøse også kalte Pink Floyd for oppskrytt. Jeg mener Pink Floyd er oppskrytt fordi det har fått for mye oppmerksomhet fra en bestemt gruppe. Jeg mener ikke PF er dårlig, men jeg mener det er ubegrunnet rost opp i skyene og dermed blitt tillagt noe mer enn det er. Og det ble jo en fin fin debatt ut av det hele ser det ut som. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva rimer på "boka"? Bortsett fra loka. http://www.vonheim.name/projects/rhyme/ind...o&word=boka Åååh! Thank you! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Åååh! Thank you! Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg