CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 God natt, venner og fiender Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg elsker Syd Barrett og hadde jeg vært dame, ville jeg hatt ham inni meg og blitt mor til barna hans. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Så slutter vi og krangle om PF og nyter Echoes i sin helhet! Dette er PF på sitt beste. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube *sove* Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Men i kveld og i natt, er jeg all Åge Aleksandersen og random 50-tallsmusikk ^^ LueDotten 4 prez Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Generasjonene som er under alderen 20 har trykket PF til sitt bryst i etterkant av årtusenskiftet. Det er ikke tilfeldig at det i dag (og for et par år siden også) var/er et hav av kids i alderen 14-17 som trykker PF til sitt bryst og hyller det som musikkhistoriens største triumf. PF er blitt kult blant etterpåklattene fordi det er lett fordøyelig musikk som bærer med seg et hint av mystikk fra en fordums generasjon. Hvorfor har ungdommen i etterkant trukket det til sitt bryst? Jo, fordi det er kvalitet, utrolig kvalitet. Det appellerer til alle fordi det er så bra musikk. Det er ikke fjortismusikk fordet, det appellerer til alle, så du kan heller kalle det gubbemusikk. Og å si at det er lett fordøyelig er heller ikke helt riktig. Noen har kanskje bare hørt Another Brick In The Wall, men de har gitt ut mer enn som så, seint 60 drev de med psykedelia som ikke appellerte til akkurat alle, tidlig 70 kom de med 23 minutter lange space-trips og i 1979 kom de med 'The Wall', masse sære sanger og rocke-opera. Har ikke vi tatt dette en gang tidligere med Tarkovsky-referansen og det hele? Høy oppslutning ≠ allmenngyldig kvalitet. Svært mange elsker U2, gjør de det fordi det er kvalitet, utrolig kvalitet? Som skrevet for noen sider tilbake, er PF blitt et ikon blant mange i den yngre garde som ønsker å fremme seg som intellektuelle og med en dyp musikksmak. Dette er selvsagt synd for alle de som elsker PF men ikke er pretensiøse fjortisser, men det endrer ikke imaget PF i større grad har blitt farget med den siste tiden. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Lars, kan ikke du snakke mer om Venezuela? Eller vet du ikke mer? ^.─ Kan stortsett bare det med energi-industrien. Derfor jeg vil ha igang en debattt. Kanskje jeg kunne lært noe Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Echoes er uten tvil PF's beste. Hah, husker faren min stjal headsettet mitt da jeg hørte på det for ei ukes tid sen. Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg tror jeg lagde den der i eJay for noen år siden. Ved uhell? Personlig har jeg ikke fått med meg at "alle" fjortiser hører på Pink Floyd. Hvis det er tilfellet, så er det kanskje håp for verden likevel... Så, det "kidsa" hører på er fjortismusikk, med mindre det er musikk du liker? Herlig logikk. Kan ikke se hvor jeg hevdet akkurat det.. Fenomenet "fjortismusikk" er det ikke jeg som dro inn i debatten, og ærlig talt har jeg liten peiling på hva slike hører på av musikk. Those day's are gone for min del. Prøvde bare å få frem at det er en ufortjent redusering av Pink Floyds anseelse som band, å svartmale dem fordi en gruppe man ikke liker hører på det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Echoes er uten tvil PF's beste.Hah, husker faren min stjal headsettet mitt da jeg hørte på det for ei ukes tid sen. <3 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Prøvde bare å få frem at det er en ufortjent redusering av Pink Floyds anseelse som band, å svartmale dem fordi en gruppe man ikke liker hører på det. Hvem svartmaler Pink Floyd? Så vidt jeg kan se har bare en viss del av fanbasen blitt svertet. Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg elsker Syd Barrett og hadde jeg vært dame, ville jeg hatt ham inni meg og blitt mor til barna hans. Noen skumle genetiske trekk ute og går der, med tanke på hans tvilsomme psyke. Genial mann, likevel. Shine on that crazy diamond. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Lars, kan ikke du snakke mer om Venezuela? Eller vet du ikke mer? ^.─ Kan stortsett bare det med energi-industrien. Derfor jeg vil ha igang en debattt. Kanskje jeg kunne lært noe Jeg fikk bare høre at det visst var et ganske velfungerende kommunist-styre i landet, mer vet jeg ikke. Natt, kamerat Cyph. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg tror jeg lagde den der i eJay for noen år siden. Ved uhell? Det går ikke an å ha uhell i eJay; du ender alltid opp med den låta. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg elsker Syd Barrett og hadde jeg vært dame, ville jeg hatt ham inni meg og blitt mor til barna hans. Noen skumle genetiske trekk ute og går der, med tanke på hans tvilsomme psyke. Genial mann, likevel. Shine on that crazy diamond. Passer meg ganske perfekt da Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Prøvde bare å få frem at det er en ufortjent redusering av Pink Floyds anseelse som band, å svartmale dem fordi en gruppe man ikke liker hører på det. Hvem svartmaler Pink Floyd? Så vidt jeg kan se har bare en viss del av fanbasen blitt svertet. Nå er ikke jeg akkurat fortrolig med alle navn her, men fargoth (?) var jo ganske klar i hva han mente om både PF og dets fans. Nå satt jeg riktignok og så reprisen av The Daily Show, så det er begrenset over hvor nøye jeg leste gjennom. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor har musikk blitt dårligere? Det er vel ikke en naturlig utvikling? Ja, jeg sitter og hører på 90-tallspop. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, jeg sitter og hører på 90-tallspop. Du er så morsom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja nittitallet var proppfult av godmusikk =) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 90-tallspop er herlig da ^^ Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja nittitallet var proppfult av godmusikk =) 90-tallet var i alle fall ikke like harry som 80-tallet. Om ikke annet. Post 2000 var det i alle fall slutt for musikkens del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg