Underpants Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 COME ON! Er det INGEN her som er interresert i den geopolitiske situasjonen i Venezuela og den australske dollaren? Jeg forventa mer om den politiske situasjonen i Venezuela i dag. :< MEN NÅR JEG GÅR UT OG SIER AT PINK FLOYD ER FJORTISMUSIKK OG SAMMENLIGNER DET MED METALLICA, DA BLIR JEG FLAMET! BARE FORDI JEG IKKE ER DEL AV DENNE «DNFK-OVERKLASSEN»! FAEN TA DERE ALLE! (Uttalelsen over var ikke ment støtende mot noen, og jeg respekterer Pink Floy-lyttere og mener på ingen måte å skjære alle over én kam.) Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jævlig synd for folk som genuint liker musikken deres at det har blitt umulig å bli tatt seriøst, da. Fordi "alle" liker dem, kan ingen like dem. Og det har de ingen grunn til heller, fordi musikken har blitt dårligere av å ha blitt populær. Dere får syns hva dere vil, jeg setter på Comfortably Numb og legger meg. Sov godt! Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er jo bare bra at musikk kan appellere til far og sønn. Pink Floyd er ikke fjortismusikk. La meg sitere en viss "CypheroN": "Faren min hørte på det når han var ung". Og Pink Floyd er uansett fjortismusikk på det vis at det er bandet alle verdens bedreviterne brukere som sitt "god smak-alibi". Hva med de av oss som ikke er bedrevitere og som ikke påstår at de har god smak da? De passer ikke inn under den påstanden han prøver å få frem, så han later som de ikke eksisterer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Generasjonene som er under alderen 20 har trykket PF til sitt bryst i etterkant av årtusenskiftet. Det er ikke tilfeldig at det i dag (og for et par år siden også) var/er et hav av kids i alderen 14-17 som trykker PF til sitt bryst og hyller det som musikkhistoriens største triumf. PF er blitt kult blant etterpåklattene fordi det er lett fordøyelig musikk som bærer med seg et hint av mystikk fra en fordums generasjon. Hvorfor har ungdommen i etterkant trukket det til sitt bryst? Jo, fordi det er kvalitet, utrolig kvalitet. Det appellerer til alle fordi det er så bra musikk. Det er ikke fjortismusikk fordet, det appellerer til alle, så du kan heller kalle det gubbemusikk. Og å si at det er lett fordøyelig er heller ikke helt riktig. Noen har kanskje bare hørt Another Brick In The Wall, men de har gitt ut mer enn som så, seint 60 drev de med psykedelia som ikke appellerte til akkurat alle, tidlig 70 kom de med 23 minutter lange space-trips og i 1979 kom de med 'The Wall', masse sære sanger og rocke-opera. Så dersom en vanlig ungdom oppdager Richie Blackmoores Rainbow og blir fan, så blir plutselig Rainbow også omtalt som fjortissmusikk. Forøvrig finnes det mye bra nyere prog-rock også. Sjekk ut et band som heter IQ. Takk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 COME ON! Er det INGEN her som er interresert i den geopolitiske situasjonen i Venezuela og den australske dollaren? Joda. Den omtalte økonomiske situasjonen i Venezuela er uten tvil en farsott for dagens religion og sofistikisme. Nøytrale ortodokske katedraler av kinesisk grunn er utbredt langt over den venezuelske politikk, og jeg tviler derav ikke på at sonen farer selv utover Middelhavet om få år. De få slanten dagens samfunn bedriver med, vil neppe hjelpe stort. Her trengs det sterkere ressursjer og elastiske bevegelser for at roen skal beholdes og kirkene ikke bedrives til sjøs. Selv om erfarne kataklysmer har benevnt og lykkes med sine stempler, går nok alt til faen. Nå bare finner du på ting. Det jeg skrev hadde hvertfall rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Dere får syns hva dere vil, jeg setter på Comfortably Numb og legger meg. Sov godt! Fantastisk låt. Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jævlig synd for folk som genuint liker musikken deres at det har blitt umulig å bli tatt seriøst, da. Fordi "alle" liker dem, kan ingen like dem. Og det har de ingen grunn til heller, fordi musikken har blitt dårligere av å ha blitt populær. Dere får syns hva dere vil, jeg setter på Comfortably Numb og legger meg. Sov godt! Liveversjonen fra Pulse, Earl's Court 1994, for Guds skyld. God sistesang for dagen, uansett! ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Generasjonene som er under alderen 20 har trykket PF til sitt bryst i etterkant av årtusenskiftet. Det er ikke tilfeldig at det i dag (og for et par år siden også) var/er et hav av kids i alderen 14-17 som trykker PF til sitt bryst og hyller det som musikkhistoriens største triumf. PF er blitt kult blant etterpåklattene fordi det er lett fordøyelig musikk som bærer med seg et hint av mystikk fra en fordums generasjon. Hvorfor har ungdommen i etterkant trukket det til sitt bryst? Jo, fordi det er kvalitet, utrolig kvalitet. Det appellerer til alle fordi det er så bra musikk. Det er ikke fjortismusikk fordet, det appellerer til alle, så du kan heller kalle det gubbemusikk. Og å si at det er lett fordøyelig er heller ikke helt riktig. Noen har kanskje bare hørt Another Brick In The Wall, men de har gitt ut mer enn som så, seint 60 drev de med psykedelia som ikke appellerte til akkurat alle, tidlig 70 kom de med 23 minutter lange space-trips og i 1979 kom de med 'The Wall', masse sære sanger og rocke-opera. Enkelte mener desverre at kvalitet blir dårligere dersom en større mengde med ungdommer liker det. Salvadore Dali hadde sikkert blitt omtalt som noe fjortis-tull dersom mange nok innenfor en viss aldersgruppe hadde åpnet øynene for den fantastiske surrealistiske kunsten han produserte også. =) Endret 24. mars 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er litt teit at man skal bli kalt bedreviter bare fordi man mener at majoriteten av dem som skryter uhemmet av Pink Floyd er pretensiøse ungdommer i alderen 14-17. Jeg skrøt selv uhemmet av PF da jeg var 14, jeg hadde til og med en The Wall-plakat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nå bare finner du på ting. Det jeg skrev hadde hvertfall rot i virkeligheten. Bare ignorer meg du, og se hvor mye du får snakke med Pia Tjelta igjen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Generasjonene som er under alderen 20 har trykket PF til sitt bryst i etterkant av årtusenskiftet. Det er ikke tilfeldig at det i dag (og for et par år siden også) var/er et hav av kids i alderen 14-17 som trykker PF til sitt bryst og hyller det som musikkhistoriens største triumf. PF er blitt kult blant etterpåklattene fordi det er lett fordøyelig musikk som bærer med seg et hint av mystikk fra en fordums generasjon. Hvorfor har ungdommen i etterkant trukket det til sitt bryst? Jo, fordi det er kvalitet, utrolig kvalitet. Det appellerer til alle fordi det er så bra musikk. Det er ikke fjortismusikk fordet, det appellerer til alle, så du kan heller kalle det gubbemusikk. Og å si at det er lett fordøyelig er heller ikke helt riktig. Noen har kanskje bare hørt Another Brick In The Wall, men de har gitt ut mer enn som så, seint 60 drev de med psykedelia som ikke appellerte til akkurat alle, tidlig 70 kom de med 23 minutter lange space-trips og i 1979 kom de med 'The Wall', masse sære sanger og rocke-opera. Enkelte mener desverre at kvalitet blir dårligere dersom en større mengde med ungdommer liker det. Salvadore Dali hadde sikkert blitt omtalt som noe fjortis-tull dersom mange nok innenfor en viss aldersgruppe hadde åpnet øynene for den fantastiske surrealistiske kunsten han produserte også. =) Husker dessverre ikke hvem som sa dette, men uansett: "Det gjør ikke noe om noe er kommersielt, bare det er bra." Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Fun fact om meg: Jeg har faktisk en Wish You Were Here-plakat på rommet. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da kan jeg fortelle deg at han fortsatt hører på det, så blir det inget problem lenger. Kan godt hende mange bruker PF for å late som de har peil eller whatever, men musikken de har lagd er noe av det beste som er gitt ut, det er absolutt ikke fjortismusikk. Jeg har ikke sagt at det er noe galt med musikken, men det forandrer ikke det faktum at Pink Floyd er alle hipsteres hellige gral, og dermed fjortismusikk. Pink Floyd var blant de mest spilte artisten på last.fm forrige uke, sammen med band som The Killers, Metallica, Red Hot Chilipeppers, U2, Nirvana og Linkin Park. Hva med de av oss som ikke er bedrevitere og som ikke påstår at de har god smak da? Flott! Hør på Pink Floyd! Hør på hva du enn vil! Pink Floyd er tross alt ganske langt oppe på artistlisten min på last.fm. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nå bare finner du på ting. Det jeg skrev hadde hvertfall rot i virkeligheten. Bare ignorer meg du, og se hvor mye du får snakke med Pia Tjelta igjen. Så ikke det svaret ditt. Og så fikk jeg opp sånn no hotlinkingbilde på det bildet når jeg så det nå Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 COME ON! Er det INGEN her som er interresert i den geopolitiske situasjonen i Venezuela og den australske dollaren? Joda. Den omtalte økonomiske situasjonen i Venezuela er uten tvil en farsott for dagens religion og sofistikisme. Nøytrale ortodokske katedraler av kinesisk grunn er utbredt langt over den venezuelske politikk, og jeg tviler derav ikke på at sonen farer selv utover Middelhavet om få år. De få slanten dagens samfunn bedriver med, vil neppe hjelpe stort. Her trengs det sterkere ressursjer og elastiske bevegelser for at roen skal beholdes og kirkene ikke bedrives til sjøs. Selv om erfarne kataklysmer har benevnt og lykkes med sine stempler, går nok alt til faen. Nå bare finner du på ting. Nei nei. Hørt om sirkanamplituden? Skal ortodoksen føres videre i generasjonens triumfskatt, må Venezuela ta et godt grep om balla og kaste sjøen til havs, hvorav den kinesiske grunnmuren holder sin plass på stadie 2. Ellers går alt i dass. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er litt teit at man skal bli kalt bedreviter bare fordi man mener at majoriteten av dem som skryter uhemmet av Pink Floyd er pretensiøse ungdommer i alderen 14-17. Jeg skrøt selv uhemmet av PF da jeg var 14, jeg hadde til og med en The Wall-plakat. Og nå er du voksen og rakker ned på de? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Jeg lever under den fine overbevisning at jeg driter langt og hardt i hva "resten" syns om et band jeg liker uansett, digger jeg det hører jeg på det og driter i om folk jeg ikke kjenner eller aldri kommer til å kjenne synes. Enten de er fjortiser eller gamlinger. Betyr absolutt ingenting for meg, for det er JEG som putter plata i spilleren/winamp ikke de andre. Endret 24. mars 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Jeg skryter ofte uhemmet av PF, i likhet med andre progband som Rush, Yes, Museo Rosenbach, Banco, for å nevne noen. Ser ingen grunn til å skyve PF ut bare fordi de er blitt populære. Dog liker jeg best det av musikken dems som ikke er så populært blandt folk flest. Endret 24. mars 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Chewbacca Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Det er litt teit at man skal bli kalt bedreviter bare fordi man mener at majoriteten av dem som skryter uhemmet av Pink Floyd er pretensiøse ungdommer i alderen 14-17. Jeg skrøt selv uhemmet av PF da jeg var 14, jeg hadde til og med en The Wall-plakat. Generalisering er en fin bil. Jeg kaller deg ikke en bedreviter, jeg bare setter deg i båsen sammen med de som elsker å gå motstrøms. Setter man ting i perspektiv og legger til grunn alle de forskjellige musikalske fasettene som Pink Floyd introduserte i sin tid, må man konkludere med at de var pionerer innen sin musikkgren. Var vel ikke så mange flere enn Pink Floyd og kanskje Genesis som for alvor startet denne progrock-trenden. Endret 24. mars 2009 av Chewbacca Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da kan jeg fortelle deg at han fortsatt hører på det, så blir det inget problem lenger. Kan godt hende mange bruker PF for å late som de har peil eller whatever, men musikken de har lagd er noe av det beste som er gitt ut, det er absolutt ikke fjortismusikk. Jeg har ikke sagt at det er noe galt med musikken, men det forandrer ikke det faktum at Pink Floyd er alle hipsteres hellige gral, og dermed fjortismusikk. Pink Floyd var blant de mest spilte artisten på last.fm forrige uke, sammen med band som The Killers, Metallica, Red Hot Chilipeppers, U2, Nirvana og Linkin Park. Det betyr vel ikke at det er fjortismusikk fordet? JEG scrobbler PF som faen der, jeg er ikke fjortis. Hvis et band er høyt scrobbla på Last sammen med noen andre fjortisband så blir PF automatisk fjortis? Jeg gidder ikke mer. Dog liker jeg best det av musikken dems som ikke er så populært blandt folk flest. Det er kanskje den beste delen ja. 'Atom Heart Mother' er kanskje mitt favorittalbum fra de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg