Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Bare det å skrive Pink Floyd og populistisk i samme setning er jo nok til å møte seg selv i døra med en gang. Hadde vi snakket om U2 kunne jeg vært med på at det er kommersiell populisme på det verste.

Hvorvidt det er populisme å velge å bygge opp sangene sine med 3-4 minutter etc er vel en påstand man ikke kommer så jævla langt med. Tidlig Pink Floyd er jo så eksperimentielt at det mangler presedens i musikkhistorien.

Selv om Pink Floyd ikke er laget for å kommersiell musikk har det på en sær måte blitt det. Misforstå meg ikke, jeg er selv stor Floyd-fan, men det blir litt vel mange kidz som lovpriser det uten å kjenne til annen musikk i den sjangeren i det hele tatt.

Det er som Metallica. Vel, sånn bortsett fra at Pink Floyd faktisk er bra musikk.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å si at PF er fjortismusikk er veldig feil. Faren min hørte på det når han var ung. De var aktive i tretti år fraa 60-tallet til 90-tallet. Fjortismusikk? Vil heller kalle det kvalitet.

Jeg vil si at fjortismusikk er musikk som er populær blant fjortiser, og ut fra det jeg har lest på dette forumet er det definitivt tilfellet med Pink Floyd.

Det er jo bare bra at musikk kan appellere til far og sønn. Pink Floyd er ikke fjortismusikk.

Lenke til kommentar
Vel, jeg skal på skolen i morgen. Søvn er viktig. Artig å snakke med dere! Satser på at jeg støter på mindre bitterhet neste gang jeg er her, siden jeg da ikke lengre er the new and shiny toy.

Faren din må ha vært en tyv, for han har stjålet stjernene og puttet dem i øynene dine.

Haha, den der var billig. Kjenner jeg Elise rett er det nøyaktig slik hun ville falt for, så keep it up! Kremt

;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
COME ON! Er det INGEN her som er interresert i den geopolitiske situasjonen i Venezuela og den australske dollaren?

Ikke meg iaf. :p

Lenke til kommentar
Det er jo bare bra at musikk kan appellere til far og sønn. Pink Floyd er ikke fjortismusikk.

La meg sitere en viss "CypheroN": "Faren min hørte på det når han var ung".

Og Pink Floyd er uansett fjortismusikk på det vis at det er bandet alle verdens bedreviterne brukere som sitt "god smak-alibi".

Da kan jeg fortelle deg at han fortsatt hører på det, så blir det inget problem lenger. ;) Kan godt hende mange bruker PF for å late som de har peil eller whatever, men musikken de har lagd er noe av det beste som er gitt ut, det er absolutt ikke fjortismusikk.

Lenke til kommentar
Bare det å skrive Pink Floyd og populistisk i samme setning er jo nok til å møte seg selv i døra med en gang. Hadde vi snakket om U2 kunne jeg vært med på at det er kommersiell populisme på det verste.

Hvorvidt det er populisme å velge å bygge opp sangene sine med 3-4 minutter etc er vel en påstand man ikke kommer så jævla langt med. Tidlig Pink Floyd er jo så eksperimentielt at det mangler presedens i musikkhistorien.

Selv om Pink Floyd ikke er laget for å kommersiell musikk har det på en sær måte blitt det. Misforstå meg ikke, jeg er selv stor Floyd-fan, men det blir litt vel mange kidz som lovpriser det uten å kjenne til annen musikk i den sjangeren i det hele tatt.

Det er som Metallica. Vel, sånn bortsett fra at Pink Floyd faktisk er bra musikk.

Ikke meningen å komme hit bare for å kjefte, så jeg skal moderere meg. Ser poenget ditt, men det er jo ikke Pink Floyd's "feil" at musikken deres i visse kretser har blitt en måte å fremstå som musikalsk kultivert på. Det de holdt på med på sekstitallet var jo revolusjonerende som bare faen.

Men at populære ting blir lovprist av mennesker som gjør det av automatikk er jo ikke noe nytt fenomen. Da Vinci Koden er jo et eksempel. En helt grei bok, som blir lovprist som tidenes litterære verk. Vel, satt på spissen.

Endret av Chewbacca
Lenke til kommentar
Hvis jeg noen gang bæsjer ut noe så vakkert som Pink Floyd skal jeg jeg sterkt vurdere og aldri skylle ned. Pink Floyd-blasfemi vil vi ikke ha noe av. Syd Barrett vrir seg i graven.

+1

Her skulle det egentlig stått noe usmakelig om Pink Floyd-lytterne fulgt av et lite avsnitt om hvor overvurdert og populistisk PF er. Men siden hele den diskusjonen er tatt tidligere og konklusjonen er klar lar jeg det heller ligge.

å si at PF er fjortismusikk er veldig feil. Faren min hørte på det når han var ung. De var aktive i tretti år fraa 60-tallet til 90-tallet. Fjortismusikk? Vil heller kalle det kvalitet.

Generasjonene som er under alderen 20 har trykket PF til sitt bryst i etterkant av årtusenskiftet. Det er ikke tilfeldig at det i dag (og for et par år siden også) var/er et hav av kids i alderen 14-17 som trykker PF til sitt bryst og hyller det som musikkhistoriens største triumf. PF er blitt kult blant etterpåklattene fordi det er lett fordøyelig musikk som bærer med seg et hint av mystikk fra en fordums generasjon.

-----

Se filmen hos Youtube

Hardere får du det ikke. Tror Cyph likte den.

Eller. Kanskje ikke. :p

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
COME ON! Er det INGEN her som er interresert i den geopolitiske situasjonen i Venezuela og den australske dollaren?

Joda. Den omtalte økonomiske situasjonen i Venezuela er uten tvil en farsott for dagens religion og sofistikisme. Nøytrale ortodokske katedraler av kinesisk grunn er utbredt langt over den venezuelske politikk, og jeg tviler derav ikke på at sonen farer selv utover Middelhavet om få år. De få slanten dagens samfunn bedriver med, vil neppe hjelpe stort. Her trengs det sterkere ressursjer og elastiske bevegelser for at roen skal beholdes og kirkene ikke bedrives til sjøs. Selv om erfarne kataklysmer har benevnt og lykkes med sine stempler, går nok alt til faen.

Lenke til kommentar

La meg sitere en viss "CypheroN": "Faren min hørte på det når han var ung".

Og Pink Floyd er uansett fjortismusikk på det vis at det er bandet alle verdens bedreviterne brukere som sitt "god smak-alibi".

Hva med de av oss som ikke er bedrevitere og som ikke påstår at de har god smak da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Så dersom en vanlig ungdom oppdager Richie Blackmoores Rainbow og blir fan, så blir plutselig Rainbow også omtalt som fjortissmusikk. Forøvrig finnes det mye bra nyere prog-rock også. Sjekk ut et band som heter IQ.

....

Men da utarter vel denne kvelden seg til å bli en diskusjon om hvorvidt man trenger iq for å høre på enkelte musikksjangre. :shrug:

Plutselig er man bedreviter dersom man liker litt eldre musikk også.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ikke meg iaf. :p

Hva med olje- og gass-feltene utenfor Angola?

Nope, men du må gjerne prate om det. Så lenge det er mens jeg får masasje av deg eller kan ligge i fanget ditt. :innocent:

Hvis ikke:

zhcflrxh.jpg

Your choice...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...