Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ville kanskje hjelpe, men jeg tror at i byer som London og Madrid, der gatene er nesten helt plettfrie på tross av hvor få søppelkasser det er å oppspore, så bryr innbyggerne seg mer om hvordan byen ser ut. I Oslo gir folk faen, for byen er ikke særlig fin uansett. Veldig lurt å bruke 4 milliarder kroner på en opera(!) i tillegg til flere millioner i driftsutgifter hvert år, når byen ser ut som den gjør.

Du synes ikke byen er noe pen, samtidig som du er motstander av å bruke penger på pen arkitektur?

 

Klart, det er jo i sentrum det er verst, og der hjelper nok operaen lite.

Å bruke penger på operaen gjorde jo ikke byen noe penere. Som du sier står den jo ikke akkurat i sentrum, og jeg syns den er stygg. Jeg tror det ville vært mye lurere å bruke penger på andre, mindre ting for å gjøre byen penere.

 

:tease:

Har funnet oppgaven som vi skal ha til engelsk-tentamen imorra, men jeg vet ikke om jeg gidder å lese igjennom den, hjelper ikke stort uansett.

Lol, alt ligger på UDI. :!:

 

Meh, jeg prøvde å voldta tale og ble straffet som fortjent. kloremerker over arma og brystet. må gå med bruaka i morgen da

 

post-4-1062619417.gif

 

post-132512-1237842877_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen her som har en analyse av en av de følgende tekstene som jeg kan se på/låne i sammenheng med et skoleprosjekt?

 

”Det er enklast slik” av Oddmund Hagen

”Pass deg for ulven” av Gro Dahle

”Prinsessa av Burundi” av Jørgen Harstad side

”Kven sin kropp er dette” av Rønnaug Kleiva

”Hårspray” av Solfrid Sivertsen

” Øksa” av Jon Fosse

”Som insektets stikk i muslingen” av Gunnhild Øyehaug

 

Send PM :)

Endret av zennox
Lenke til kommentar
Noen her som har en analyse av en av de følgende tekstene som jeg kan analysere i sammenheng med et skoleprosjekt?

 

”Det er enklast slik” av Oddmund Hagen

”Pass deg for ulven” av Gro Dahle

”Prinsessa av Burundi” av Jørgen Harstad side

”Kven sin kropp er dette” av Rønnaug Kleiva

”Hårspray” av Solfrid Sivertsen

” Øksa” av Jon Fosse

”Som insektets stikk i muslingen” av Gunnhild Øyehaug

 

Send PM :)

Juksepave, gjør en innsats selv. Så lenge du vet hva slags virkemidler du skal bruke på en analyse av en tekst så er det lett. Tenk på hvor god følelsen av ærlig arbeid er ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...