Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Faen det er kjedelig og være "syk" fordi nu må jeg ligge i senga hele i dag og i mårrra :arrrg:

Koffer dro jeg ikke bare på skolen i mårrest !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er en gammel drapsmetode å dryppe vann i pannen til folk helt til de før, pga søvnmangel.

Eeh, kom gjerne med kilde. Det jeg hørte, eller det de sa, var at en døde pga du fikk store smerter av det jevne dryppet. Ellers har noen også nevnt det er pga den rytmen som gjør deg gal, eventuelt forventningen om at en blir truffet med et jevnt intervall som gjør deg gæren.

Poenget mitt er at dette er også en av disse "derfor gjør en det"-mytene.

Det var en torturmetode, ikke en henrettelsesmetode.

Kinesisk vanntortur kalles det, og det er omstridt hvor vidt det faktisk har vært produsert overhodet. Det er ikke snakk om å dø av søvnløshet eller få smerter av vannet.

Det det var snakk om, er at man blir rett og slett gal av de jevne dryppene. Mythbusters derimot, merket ikke annet enn lett irritasjon da de testet dette.

Uansett vil ikke drypptortur forhindre deg fra å sovne særlig lenge, og man kan gå mange døgn uten å dø av søvn. Det finnes faktisk fryktelig få, om noen i det hele tatt, dokumenterte saker hvor folk har dødd av "normal" insomnia.

Med "normal" mener jeg å ekskludere Fatal familial insomnia

Lenke til kommentar
Er en gammel drapsmetode å dryppe vann i pannen til folk helt til de før, pga søvnmangel.

Eeh, kom gjerne med kilde. Det jeg hørte, eller det de sa, var at en døde pga du fikk store smerter av det jevne dryppet. Ellers har noen også nevnt det er pga den rytmen som gjør deg gal, eventuelt forventningen om at en blir truffet med et jevnt intervall som gjør deg gæren.

Poenget mitt er at dette er også en av disse "derfor gjør en det"-mytene.

Kinesisk vanntortur kalles det, og det er omstridt hvor vidt det faktisk har vært produsert overhodet. Det er ikke snakk om å dø av søvnløshet eller få smerter av vannet.

Det det var snakk om, er at man blir rett og slett gal av de jevne dryppene. Mythbusters derimot, merket ikke annet enn lett irritasjon da de testet dette.

Uansett vil ikke drypptortur forhindre deg fra å sovne særlig lenge, og man kan gå mange døgn uten å dø av søvn. Det finnes faktisk fryktelig få, om noen i det hele tatt, dokumenterte saker hvor folk har dødd av "normal" insomnia.

Med "normal" mener jeg å ekskludere Fatal familial insomnia

Thx for saving my ass =D visste det var noe som het dette. Selvom jeg hadde en smule feil.

Lenke til kommentar
Nå savner jeg tråden om torturmetoder. Den var gøy. Synd den ble stengt.

Hadde merkelig nok aldri hørt om den der

chechclear - Ogrish.com

, som visstnok skulle være en forferdelig video. Overaskende nok synes jeg ikke det var så forstyrrende.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Ingen av dere vil noen gang finne noen kilder, da det har seg slik at tortur er bittelitt ulovlig, og dermed en smule vrient å forske på.

De har fått til mye vakkert, disse gamle herrer.

Verdi har den så vel..det er et spennende tema faktisk, at du ikke ser på det som noe verdifullt får være ditt problem :)

Påstanden har ikke noen verdi uten kilde. Temaet er en annen sak.

Poenget mitt var fortsatt at de, noen, "jeg har lest", "jeg har hørt" påstår hva som faktisk skjer under denne metoden. Jeg skal innrømme at jeg har før dette kun hørt om hvordan det foregår, og hvorfor, samtidig har jeg hørt (hah!) flere forklaringer, uten at det blir noe mer enn påstander. Så når det da dukker opp en ny forklaring, så havner dette i kategorien med påstander :) .

Lenke til kommentar
Overaskende nok synes jeg ikke det var så forstyrrende.

Har jo sett verre ting på film. Det som gjør den anderledes er at den visstnok er ekte.

Jepp, det er nettopp det..

chechclear tror jeg skal se... selv om jeg har sett den som gif på encyclopediadramatica.

Originalen har lyder med sant?

Jeg slo av lyden :p Hehe..

Lenke til kommentar
Hva er det på filmen? Jeg har slutta å se på ting uten å vite hva det er, brent meg litt for mange ganger. Er det rart jeg drikker...

A video of the lulzy and agonizing beheading of a Russian soldier. (...) a gruesome cry of agony is heard from the dying man as a knife is driven into his neck and sawed back and forth until his head is dismembered. His head/trophy is then picked up by the hair to add a final artistic touch to what is truly a work of art.

This video goes for 16 seconds and is a run-down of the glorious Chechen celebration. There is apparently a much more hilarious, 5 minute version which is much funnier but sadly impossible to find. Apparently in that one, his captors beat and humiliate him for several minutes before they slide his neck down the sharp slippery slide of lol.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...