Glufsa Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Why`? Du er for normal for min smak Jeg tror du må være den første som kaller meg normal... Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Gratulerer med dagen til HB. Fest med måte. *Kaste bursdagskake på HB* Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor GRATULERER MED DAGEN Gratulerer med dagen ja, HB. Nuh, skal jeg ta meg en Ibux og legge meg igjen. Talast. Gratulerer med dagen Hoppende Bryster! grats med dagen HB Grattis HB(hvem?) Skammelig fint vær her! Gratulere med dagen HB Datulerer med gragen, Hoppende Bryster! Gratulerer HB! ^^ Tusen takk! Har dere en fin kveld? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå har ikke jeg sett Salo, men ligner den på 8mm? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Som sagt, det er helt unødvendig å se den. Like unødvendig som å se Salò. Da kan man heller gå å lese noen verk av Marquis de Sade eller Dante. Lese noe av Sade? Mannen som inspirerte Passolini til å lage Salo? Nei takk. Han var forløperen til den moderne sadomasochismen og står som en viktig forfatter innen tidlig erotisk litteratur. Det er artig å se hva han selv ble fengslet for kontra det man i dag basker oss med både når det gjelder det seksuelle såvel som det dyriske og voldelige. Hadde noen kommet med Salò på hans tid hadde de vel blitt skutt på stedet. Endret 18. mars 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Chris viste meg noe som berre var ein miks av masse uoffisielle klipp eller noko. Snakk med han. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Za ginnipiggu (alle filmene) Salo (mer sykt enn gore) Men Behind The Sun Odishon Hostel (for pingler ) Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Innlegg #185314 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Chris viste meg noe som berre var ein miks av masse uoffisielle klipp eller noko. Snakk med han. Ok, bra. EDIT: Har nok sett den. Za ginnipiggu (alle filmene)Salo (mer sykt enn gore) Men Behind The Sun Odishon Hostel (for pingler ) Hjertelig takk. Endret 18. mars 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Chris viste meg noe som berre var ein miks av masse uoffisielle klipp eller noko. Snakk med han. Snuff da eller? :/ Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Za ginnipiggu (alle filmene) Salo (mer sykt enn gore) Men Behind The Sun Odishon Hostel (for pingler ) Ikke glem I Spit on Your Grave og Cannibal Ferox.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Za ginnipiggu (alle filmene) Salo (mer sykt enn gore) Men Behind The Sun Odishon Hostel (for pingler ) Ikke glem I Spit on Your Grave og Cannibal Ferox.. True, ikke sett de though. Ferox skal visstnok være dårligere enn Holocaust, som du ikke anbefaler. I Spit On Your Grave skal være revolusjonere i sin tid Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Tjaaa, jeg vet ikke om jeg er helt enig. Karakteren man gir er jo ens egen oppfatning, og ingen fasit om det er det du tenker på. Det blir jo mye enklere å skille mellom filmene i forhold til kvalitet. Å bruke et 5-stjernes system fungerer nok greit, men jeg har et behov for å virkelig skille filmene fra hverandre. Og hvordan, praktisk sett, skiller en 98-film seg fra en 97-film? Med fempoengssystemet skiller man mellom dårlige, under middels, middelmådige, gode og førsteklasses filmer. Det er et praktisk system. Selv kunne jeg sikkert klart meg med bare tre poeng. Endret 18. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 August Underground Mordum er filmen dere bør se folkens! Lenke til kommentar
Badering Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dette går mye på magefølelse altså. Når man veier opp filmene mot hverandre går det ganske greit å avgjøre hvor på skalaen den og den filmen ligger. Ebert's system er praktisk og flott da. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har dere noen filmer som er skikkelig gore-aktig og sadistisk? Trenger ikke noe overnaturlig demoniske greier, mer sånn goreshit. Noen filmanbefallinger? Trenger noe å bli uvel av... Har blitt varmt anbefalt "August Underground Mordum", ellers har du Cannibal Holocaust og Cannibal Ferox. Jeg likte sistnevnte best. Så har du Guinea Pig-filmene. 2ern er brukbar. 5ern er også kos. Så har du jo Misery Misery, eller, den er vel ikke så gore-aktig og sadistisk, har ikke fått sett den enda, bare hørt den bli omtalt. Ilsa-trilogien er jo fin sånn sett så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tjaaa, jeg vet ikke om jeg er helt enig. Karakteren man gir er jo ens egen oppfatning, og ingen fasit om det er det du tenker på. Det blir jo mye enklere å skille mellom filmene i forhold til kvalitet. Å bruke et 5-stjernes system fungerer nok greit, men jeg har et behov for å virkelig skille filmene fra hverandre.Problemet er jo å skulle gi en absolutt karakter kontra en som er relativ til sjanger eller et hvilket som helst annet kriterium man går ut i fra. Jeg elsker for eksempel tidlig sverd og sandal-film, men jeg foretrekker å ikke rangere dem opp mot noe annet enn liknende filmer. Så fort jeg skal rangere radikalt ulike filmer opp mot hverandre blir det en subjektiv liste som ikke har noen relevans for andre enn meg selv og andre med identisk filmsmak. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå som vi snakker om I Spit On Your Grave, fargoth: skulle se den en gang, men kom borti denne ved en feiltagelse og så den isteden. Oppdaget at jeg så feil film, men ikke nok med det, den var sinnsykt dårlig og gory, må være noe av det dårligste mølet ever. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Gah, når man er treig til å skrive, ser man i ettertid at folk alt har nevnt det man skrev : < Lenke til kommentar
Badering Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Problemet er jo å skulle gi en absolutt karakter kontra en som er relativ til sjanger eller et hvilket som helst annet kriterium man går ut i fra. Jeg elsker for eksempel tidlig sverd og sandal-film, men jeg foretrekker å ikke rangere dem opp mot noe annet enn liknende filmer. Så fort jeg skal rangere radikalt ulike filmer opp mot hverandre blir det en subjektiv liste som ikke har noen relevans for andre enn meg selv og andre med identisk filmsmak. Hehe, er ikke det poenget da? Å ha en så subjektiv liste mulig? Den som ser på lista vil jo skjønne en viss rød tråd som går gjennom alle filmene, og dermed forstår hva slags type film jeg liker og vica versa. Dermed kan den jo se om du har lik filmsmak, om du liker hva jeg liker i film, og kan dermed dra nytte av karakterene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg