Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er laget temmelig få filmer som tar for deg det psykologiske vedrørende sadisme og sadomasochisme, spesielt i den utagerende graden som Salò fremmer. Men grafisk forstyrrende filmer som baserer seg på det erotiske eller grafiske voldelighet finnes i hopetall, slik som Caligula, The Men Behind the Sun eller Cannibal Holocaust. Men å fremme noen av disse som gode filmer blir litt i overkant pretensiøst for mitt vedkommende og jeg mener man vil få et større utbytte av å studere dette igjennom klassisk litteratur fremfor film.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Det er laget temmelig få filmer som tar for deg det psykologiske vedrørende sadisme og sadomasochisme, spesielt i den utagerende graden som Salò fremmer. Men grafisk forstyrrende filmer som baserer seg på det erotiske eller grafiske voldelighet finnes i hopetall, slik som Caligula, The Men Behind the Sun eller Cannibal Holocaust. Men å fremme noen av disse som gode filmer blir litt i overkant pretensiøst for mitt vedkommende og jeg mener man vil få et større utbytte av å studere dette igjennom klassisk litteratur fremfor film.

Skammelig at jeg ikke har fått sett Holocaust ennå, en av de filmene jeg var skikkelig hypp på før, må vel nesten se den bare for å 'ha sett den'.

Lenke til kommentar
De er alle erotiske og europeiske.

Jaja, men de fleste ser vel ikke Salo for å tilfredsstille seg erotisk (om det er det disse europeiske filmene dine gjør), Salo er mer for kvalmens skyld og ikke for å vekke seksuelt begjær (håper jeg).

Jeg blir ikke overrasket hvis mer enn en scat-fantast har klappet laksen til visse scener i filmen.
Lenke til kommentar

Saló er jo en psykisk påkjennelse å se på. Jeg følte meg tom, ør i huet og direkte uvell etter å ha sett den. Bra film da, men ikke noe jeg vil si igjen.

Forøvrig, 100-systemet er veldig fint, dog veldig slitsomt. Men det gir jo større frihet (Y)

Lenke til kommentar

Skammelig at jeg ikke har fått sett Holocaust ennå, en av de filmene jeg var skikkelig hypp på før, må vel nesten se den bare for å 'ha sett den'.

Som sagt, det er helt unødvendig å se den. Like unødvendig som å se Salò. Da kan man heller gå å lese noen verk av Marquis de Sade eller Dante.
Lenke til kommentar

Tjaaa, jeg vet ikke om jeg er helt enig. Karakteren man gir er jo ens egen oppfatning, og ingen fasit om det er det du tenker på. Det blir jo mye enklere å skille mellom filmene i forhold til kvalitet. Å bruke et 5-stjernes system fungerer nok greit, men jeg har et behov for å virkelig skille filmene fra hverandre.

Lenke til kommentar
bare jeg som synes at gode gamle "Big Brother" er mye bedre enn nye "Paradise Hotel"?

Nei, jeg syns også det. Vel, sesong 1 og sesong 4 i alle fall :p

De er alle erotiske og europeiske.

Jaja, men de fleste ser vel ikke Salo for å tilfredsstille seg erotisk (om det er det disse europeiske filmene dine gjør), Salo er mer for kvalmens skyld og ikke for å vekke seksuelt begjær (håper jeg).

Kvalme? Syns den var helt ok sånn sett, har sett andre filmer som gjorde meg mer fysisk uvel. Som f.eks. Glitter og Crossroads (nei, ikke den bra fra 70-tallet, den med Britney eller Maria eller hvem det er, eww eww eww ><)

Men okay, hva med Sansenes Rike? Også en flott film, og om vi fjerner det erotiske og bare tar det koselige og sebare, alt for mye av Fulci ^^

Saló er jo en psykisk påkjennelse å se på. Jeg følte meg tom, ør i huet og direkte uvell etter å ha sett den. Bra film da, men ikke noe jeg vil si igjen.

Jeg så den tre ganger :p

Why`?

Du er for normal for min smak :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...