Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Dersom man i utgangspunktet er innstilt på at dette blir en bedriten tur, så kan det jo ikke bli noe annet enn sur. Men dersom man prøver å endre mentaliteten når man alikevel ikke har noe annet valg enn å bli med, så blir det i alle fall litt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at de på død og liv skal sosialisere seg på helt feil måter. I sommer har jeg sagt ja til å bli med min mor og samboer på Norgesferie. Problemet er at de bestemte nettopp, uten meg, at det er snakk om biltur rundt omkring. Så vi skal først til Trondheim, så til Sandnessjøen og så muligens til Lofoten og tilbake om Ålesund med bil. Fail?

Dersom man i utgangspunktet er innstilt på at dette blir en bedriten tur, så kan det jo ikke bli noe annet enn sur. Men dersom man prøver å endre mentaliteten når man alikevel ikke har noe annet valg enn å bli med, så blir det i alle fall litt bedre.

Forsåvidt. Men det har litt med å ikke dra med folk på ting de i utgangspunktet ikke liker. Det er jo sånn vi gjør det i barnehagen også; hvis ingen unger liker sild, så er det ikke noe vits i å smøre masse mat med sild for så å bli sure for at ingen spiser.

Lenke til kommentar

Sant. Men fortsatt syntes jeg at det er forjævlig kjedelig, og noe av grunnen til at jeg holder meg sur når vi er på tur, er for å vise dem at dette aksepterer jeg ikke, og at det er ikke noe vits i at de gjør det.

Forsåvidt. Men det har litt med å ikke dra med folk på ting de i utgangspunktet ikke liker. Det er jo sånn vi gjør det i barnehagen også; hvis ingen unger liker sild, så er det ikke noe vits i å smøre masse mat med sild for så å bli sure for at ingen spiser.

Well put ;)

Lenke til kommentar
Problemet er at de på død og liv skal sosialisere seg på helt feil måter. I sommer har jeg sagt ja til å bli med min mor og samboer på Norgesferie. Problemet er at de bestemte nettopp, uten meg, at det er snakk om biltur rundt omkring. Så vi skal først til Trondheim, så til Sandnessjøen og så muligens til Lofoten og tilbake om Ålesund med bil. Fail?

Høres egentlig ikke så ille ut. Er utrolig mye bra plasser rundt om i Norge, og med biltur får man sett mange av dem.

Sant. Men fortsatt syntes jeg at det er forjævlig kjedelig, og noe av grunnen til at jeg holder meg sur når vi er på tur, er for å vise dem at dette aksepterer jeg ikke, og at det er ikke noe vits i at de gjør det.

Har du vurdert å regne det som en treningsøkt i steden for en familietur?

Lenke til kommentar
Høres egentlig ikke så ille ut. Er utrolig mye bra plasser rundt om i Norge, og med biltur får man sett mange av dem.

Jo da, jeg ser den helt klart, og det er medregnet i min skepsis. Saken er at jeg som regel blir bilsyk så fort jeg ser en bil, og dermed doper meg ned med reisesykepiller og andre remedier som man blir trøtt av, så jeg sitter og sover hele turen med musikk, så jeg ser bare steder vi stopper ved.

Dog har jeg blitt mye bedre i det siste, og blir ikke så ofte bilsyk lenger. Så får se hvordan det går. Gleder meg til å se Dønna hvor min mor er oppvokst.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe i mot noe av det du sa der, bortsett fra bilturen.

I know; MSg is good, MSg is wise.

Er du våken alt Jokke?

Klart, men jeg ligger bbare i senga med læffen. Satt lenge oppe etter jeg dro eller?

Tja, la oss kanskje fire, halv fem?

Lenke til kommentar

Jo da, jeg ser den helt klart, og det er medregnet i min skepsis. Saken er at jeg som regel blir bilsyk så fort jeg ser en bil, og dermed doper meg ned med reisesykepiller og andre remedier som man blir trøtt av, så jeg sitter og sover hele turen med musikk, så jeg ser bare steder vi stopper ved.

Et tips: Ingefærpiller. Det har hjulpet meg veldig, og jeg blir ikke dopet ned slik jeg blir på vanlige reisesykepiller. Det har også blitt bevist på Mythbusters, så da må det jo funke. :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Dog har jeg blitt mye bedre i det siste, og blir ikke så ofte bilsyk lenger. Så får se hvordan det går. Gleder meg til å se Dønna hvor min mor er oppvokst.

Du får bli med på den betingelsen at du får sitte framme, da. Der blir man ikke så fort bilsyk, og hvis din mor er som min, så lar hun deg (nesten) bli hjemme heller enn å gi fra seg passasjersetet :p (Gitt at det er din far som kjører, riktignok).

Jeg har et lite problem med kjæresten min som går på noe lignende. Han kan ikke fordra familiebursdager, brylluper, konfirmasjoner og andre sammenkomster, og unngår dem så godt han kan. Han har få familiemedlemmer her, og det er ikke så vanlig i hans slekt å ha god kontakt med grandtanter og søskenbarn og det som er.

Men i min slekt har vi mye tettere bånd sånn sett. Jeg er god venn med mammas søskenbarn, og det er flere av oss som bor i samme område/landsdel. Derfor blir jeg da også invitert i brylluper og konfirmasjoner både til mine og mamma sine søskenbarn, og jeg synes det er hyggelig og fint å være med på sånt. Slekta mi er veldig normal (med noen få unntak), og alle har gitt uttrykk for at de liker at kjæresten min er med.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i over to år og 7 mnd, og vi har flyttet sammen og bor nå for oss selv. Dette innebærer da også at jeg ikke lenger blir invitert "under familien min", men jeg får egne invitasjoner der kjæresten min også blir inkludert. Invitasjoner til diverse familieselskaper kommer som regel omtrent en gang i måneden, bryllup en gang i året, og konfirmasjon en gang i året.

Jeg har stor forståelse for at kjæresten min ikke ønsker å være med på hver bidige familiesammenkomst, men det er faktisk ganske kjedelig for meg å måtte holde ut med at han blir sur og gretten i flere dager hvis jeg sier at vi er invitert et sted. Han sier at han liker slekta og familien min, og når vi først er et sted virker det som han koser seg.

Jeg føler at det nå er begynt å bli naturlig at vi kommer som et par, og det gjelder spesielt i brylluper, barnedåper og konfirmasjoner. Det er rett og slett pinlig å komme alene og måtte finne på en god unnskyldning for at han ikke er med meg.

Er det ikke uhøflig av ham? Både overfor min familie, hans familie og meg?

Jeg er 18 og han er 24 (alderen vår er med på å gi folk en oppfatning av at vi har et seriøst forhold, noe vi også har)

Lenke til kommentar
Et tips: Ingefærpiller. Det har hjulpet meg veldig, og jeg blir ikke dopet ned slik jeg blir på vanlige reisesykepiller. Det har også blitt bevist på Mythbusters, så da må det jo funke. :p

Xen maste også om det der. Så det er kanskje noe i det? Får prøve før vi skal på turen i sommer :b Takk for tipset ^^

Lenke til kommentar
Er det ikke uhøflig av ham? Både overfor min familie, hans familie og meg?

Jeg er 18 og han er 24 (alderen vår er med på å gi folk en oppfatning av at vi har et seriøst forhold, noe vi også har)

Jeg sitter alltid forran. Min mors samboer sitter i baksetet. Får være måte på til kapring av muttern..

Til det du spør om..: Jeg hadde banket han til han hadde fått vett i hodet. Når man er sammen med noen, så blir av plikt og respekt med på ting som er litt kjedelige. Jeg har fått kvoten min med ubrukelige familietilstellninger o.l. opp igjennom grunnet slikt, men man møter like fordømt opp fordi man er glad i og respekterer den man er sammen med.

Lenke til kommentar

Bare hold ut Sid=), man får ganske stort hull i tannkjøttet når man trekker pluss at det er åpent ned til beinet.

Og det tar noen dager før det slutter og blø totalt, at det blør er bare bra imot infeksjon.

Som kan komme ganske fort i sånne hull. ( har trekt halve kjeften min:P )

MSG....din kjappe fa.. :p

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Jeg sitter alltid forran. Min mors samboer sitter i baksetet. Får være måte på til kapring av muttern..

Til det du spør om..: Jeg hadde banket han til han hadde fått vett i hodet. Når man er sammen med noen, så blir av plikt og respekt med på ting som er litt kjedelige. Jeg har fått kvoten min med ubrukelige familietilstellninger o.l. opp igjennom grunnet slikt, men man møter like fordømt opp fordi man er glad i og respekterer den man er sammen med.

Jaja, da så :p

Mamma er desperat (nesten) når det gjelder å få sitte framme, men hun nekter å kjøre selv.

Jeg skjønner godt at han kan synes det blir litt mye (jeg har fire yngre søsken og fem yngre søskenbarn som bor i nærområdet, i tillegg til X antall litt fjernere slektninger). Han slipper å bli med på de bursdagene som er for folk som er fjernere enn søskenbarna mine, men i jula droppet han en barnedåp selv om vi kun var invitert på middag og kaffi, og ikke i kirka, og det synes jeg er synd.

I dag er det familiebursdag for fadderbarnet mitt, og han har bare sagt "vi får se om jeg blir med". Jeg synes det er ubehagelig at jeg ikke en gang kan si sikkert til tanta mi om han kommer eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...