Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Du har aldri skuffet meg så mye som akkurat nå Lars. Jeg trodde ikke du var kunnskapsløs, men jeg har tydligvis fått helt feil inntrykk av deg. :cry:
Hva kan jeg si? Jeg er ikke så bevandret innen snurring. Vi hadde alltid Turistproviant.

Ehrm - jeg tenkte på at du kaller hvitost for gulost. Skuffende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Den fyrste der har lagt til meg før ein gong, og [email protected] la meg til i dag. :dontgetit:

Denne longcat87 la til meg også i dag - noen som vet hvem dette er? Er det ei forumhore?

ME 2!

Spurte longcat(brukeren ved det navne) but no awnsa

Lenke til kommentar
Du har aldri skuffet meg så mye som akkurat nå Lars. Jeg trodde ikke du var kunnskapsløs, men jeg har tydligvis fått helt feil inntrykk av deg. :cry:
Hva kan jeg si? Jeg er ikke så bevandret innen snurring. Vi hadde alltid Turistproviant.

Sier meg enig med Q-man på den.

Lenke til kommentar

Det er det da ikke så merkelig at han gjør, er jo det rette navnet :ninja:

Jeg orker ikke diskutere det i kaféen. At folk ikke har peiling på ost er ikke så uvanlig, folk har stort sett ikke peiling på noen ting. Du kan jo spørre en bonde, hva hvitost heter og er. :) De eneste som har kilder fra høyere hold en tullinger er oss hvitostinger, jeg fatter ikke hvorfor gulostingene ikke innser at de faktisk tar feil.

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke diskutere det i kaféen. At folk ikke har peiling på ost er ikke så uvanlig, folk har stort sett ikke peiling på noen ting. Du kan jo spørre en bonde, hva hvitost heter og er. :) De eneste som har kilder fra høyere hold en tullinger er oss hvitostinger, jeg fatter ikke hvorfor gulostingene ikke innser at de faktisk tar feil.

Da kan jeg svare med samme mynt, jeg fatter ikke hvorfor hvitostingene ikke innser at de faktisk tar feil.

Med andre ord, det er inviduelt hva man kaller det.

Lenke til kommentar
Da kan jeg svare med samme mynt, jeg fatter ikke hvorfor hvitostingene ikke innser at de faktisk tar feil.

Nei, det er det ikke. Hvitost er en fagterm, akkurat som at du ikke kan kalle RAM for ROM, så kan du ikke kalle hvitost for gulost. http://www.tine.no/page?id=24&key=5926

Der står det, og jeg siterer: "Eller det kan være forholdet til Norvegia, den originale hvitosten, som med sin gode smak har inntatt et viktig og langvarig forhold i livene til de aller fleste nordmenn."

Kan du være så vennlig å finne, én seriøs kilde som sier at hvitost heter gulost? Nei, jeg tenkte meg det. Gå hjem å vogg! :D

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Hvitost er en fagterm, akkurat som at du ikke kan kalle RAM for ROM, så kan du ikke kalle hvitost for gulost. http://www.tine.no/page?id=24&key=5926

Der står det, og jeg siterer: "Eller det kan være forholdet til Norvegia, den originale hvitosten, som med sin gode smak har inntatt et viktig og langvarig forhold i livene til de aller fleste nordmenn."

Kan du være så vennlig å finne, én seriøs kilde som sier at hvitost heter gulost? Nei, jeg tenkte meg det. Gå hjem å vogg! :D

Tine har nok fasiten.

Søket på hvitost ga ikke noe resultat. Det betyr at Tine og Synnøve selger to forskjellige produkter. Krise!

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Å gjenta en konklusjon er ikke å svare med samme mynt.

Ok.

Selvfølgelig kan du ikke kalle RAM for ROM, fordi RAM er jo et navn i seg selv.

http://matvareguiden.no/matvare4664.asp

Der står det, og jeg siterer: "Kjent og populær norsk ost som er kjent over hele verden. Likner på sveitser ost men har mer sødme og nøttesmak. Gyllen gul med ujevne hull."

Dette er dog ikke et bevis på at gulosten skal kalles gulost, men siden den er gyllen gul og ikke hvit så foretrekker de fleste (spesielt her jeg kommer fra. "Hvitost" er det nesten ingen som har hørt om) å kalle gulosten for gulost fordi fargen. Som sagt, det er inviduelt. Jeg vil heller ha sagt at begge burde vært tillatt.

Lenke til kommentar
Hvilket beviser at Synnøve ikke kan noe om ost, da de har flere hvitoster i sin produktrekke. Pultost, gammelost og "gulost" er alle hvitoster.

Hva er det for et argument? Det står like lite på Tine sine sider om hva som er riktig. Det blir bare ord mot ord.

Lenke til kommentar
Hvilket beviser at Synnøve ikke kan noe om ost, da de har flere hvitoster i sin produktrekke. Pultost, gammelost og "gulost" er alle hvitoster.

Hva er det for et argument? Det står like lite på Tine sine sider om hva som er riktig. Det blir bare ord mot ord.

Ja, men Tine er jo så mye større så da må jo de ha rett... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...