Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Okay... Spøk til side:

Grunnen til at man sammenligner opium og religion er at begge deler tilbyr en virkelighetsflukt og en unnskyldning til å gjøre ting man ellers ikke ville gjort.

Ateisme er kuren fordi det tvinger folk til å våkne og ta ansvar for eget liv og egne handlinger.

Bevis det. Bevis at religion ikke er sannheten. Bevis at ateismen har rett, på punkter den ikke kan forklare, men som de fleste religioner har en "finfin" forklaring på.

Edit: "finfin forklaring" fortjente hermetegn. x)

Endret av Nie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bevis det. Bevis at religion ikke er sannheten. Bevis at ateismen har rett, på punkter den ikke kan forklare, men som de fleste religioner har en finfin forklaring på.
Det kan jeg like lite som religioner kan bevise at de er rett.

EDIT: Kat har en Sphynx. Det skal jeg og ha. Også vil jeg ha nakenrotte og nakenhund. :love:

Nakenrotter er så kule :D

Lenke til kommentar
Det kan jeg like lite som religioner kan bevise at de er rett.
Og dermed har du rett? Det finnes ignorante ateister og, og det beviser dårlig argumentering. Det svekker ateisters sak KRAFTIG.

Akkurat.

Så hvorfor skal du ha lov å presentere ditt livvsyn som sannhet, og de skal kjeppjages (billedlig talt) for det samme?

Fordi DE misjonerer, HAN bare prøver å åpne øynene deres og vise dem den rette vei.

...Wait, what?

Lenke til kommentar
Akkurat.

Så hvorfor skal du ha lov å presentere ditt livvsyn som sannhet, og de skal kjeppjages (billedlig talt) for det samme?

Fordi ateismen ikke brukes på samme måte som en unnskyldning til å begå overgrep. (Snakker ikke bare om seksuelle overgrep men fysisk og psykisk mishandling bl.a.)

...Wait, what?

Ja jeg er ganske dobbeltmoralsk av meg på det temaet. Og ja jeg er klar over det.

Lenke til kommentar
Ja jeg er ganske dobbeltmoralsk av meg på det temaet. Og ja jeg er klar over det.
Dobbelmoral svekker bare saken din (og alle andre ateister sine). "Hvorfor skal ikke jeg få lov til å IKKE tro, når du får lov til å tro?" er et ekstremt relevant argument mot misjonering. Men å motsi seg selv til å da si "Hvorfor skal du få lov til å tro, når det er feil?".

Det blir for dumt. Det finnes en haug med gode argumenter for hvorfor religion er farlig, utdatert, unødvendig osv., men å si at misjonerende religioner skal bli ulovlig, fordi ateismen er rett? Det gjør ikke annet enn å svekke saken din, med en gang du kommer i diskusjon med en intelligent kristen (ja, de finnes) så vil du bli knust så totalt i den diskusjonen, fordi du ikke har gode argumenter, men bare hauger med dobbelmoral.

Lenke til kommentar
Fordi ateismen ikke brukes på samme måte som en unnskyldning til å begå overgrep. (Snakker ikke bare om seksuelle overgrep men fysisk og psykisk mishandling bl.a.)

Vel, da må man begynne å snakke om spesifikke religioner. Sist jeg sjekket ble ikke for eksempel buddhismen brukt som en unnskyldning til noe form for overgrep. Buddhismen forbyr vel heller mange av de overgrepene ateister har "rett" til å bruke.

Dessuten, du diskuterer med en som syns ateisme er ett overgrep i seg selv, i enkelte situasjoner. x)

Lenke til kommentar
Vel, da må man begynne å snakke om spesifikke religioner. Sist jeg sjekket ble ikke for eksempel buddhismen brukt som en unnskyldning til noe form for overgrep. Buddhismen forbyr vel heller mange av de overgrepene ateister har "rett" til å bruke.

Dessuten, du diskuterer med en som syns ateisme er ett overgrep i seg selv, i enkelte situasjoner. x)

Budhismen er forresten en av de religionene jeg har høyest respekt for. Den er ikke særlig misjonerende og byr på et verdisyn jeg kan si meg enig i.
Lenke til kommentar

Bah. Religion. Tåpelige greier.

Nå skal jeg gå ut, uten søvn, røyk, mat og delvis uten klær også, ønske sola god morgen i ni minus og håpe den smelter sneen (selv om det er utopi så klart, er jo tross alt bare sol når det er kaldt i januar) sånn at jeg faktisk kan nyte å gå rundt utendørs i bare bokser-shorts.

Etterpå skal jeg ta flere bilder og så skal jeg prøve å finne ut hvordan man fikser kornete bilder i PS, siden Rasch tydeligvis ikke kunne dele kunnskapen sin med meg i natt.

Lenke til kommentar
Jeg kan og nevne at med hauger av dobbelmoral stiller du akkurat likt med en vanlig, ignorant, trangsynt kristen. :wee:

Ja ja... shit happens. Jeg diskuterer ofte bare for å være vrang :p

...Du bare ignorerte det forrige innlegget mitt, eller understreket jeg nettopp poenget mitt med "gruset i enhver diskusjon med en noenlunde intelligent (...)"?

Lenke til kommentar
Budhismen er forresten en av de religionene jeg har høyest respekt for. Den er ikke særlig misjonerende og byr på et verdisyn jeg kan si meg enig i.

Aaah, du vrir deg litt unna. :wee:

Men, jeg er helt enig. Jeg er veldig glad i buddhismen, tho, kunne ikke falt meg inn å bli buddhist. :hmm:

Lenke til kommentar

RELIGION ER HELT TARD! DISKUTER NOE MER INTERESSANT FØR JEG DÆVVER!! ><

edit: Sorry for det, måtte bare få det ut, men nå stikker jeg.

Kan ikke la en diskusjon av det verste jeg vet (verre enn politikk) ødelegge den allerede fubare dagen min

*poff*

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...